Napisano 22 Kwiecień 200619 l naszkicowalem sobie robota przypatrujac sie katalogom z gwiezdnych wojen i ok. Zaczynam od baniaka i problem. Czaszka takiego robota jest wrecz idealnie gladka ,powiedzmy idealnie. Nie jest to ksztalt idealnie okragly, nie da sie zrobic z OilCystern czy jakos tak ani ze sfery . Jedyny ksztalt jaki moze to wspomoc to elipsa z nieskomlikowana edycja vertexow. Ale to jest tylko 2d bo dalej jak zaokraglic elipse? Probowalem bevelem ale to zatrodne i glowa nie wychodzi idealnie gladka. Myslalem ze baniak zrobie w jeden dzien ale to bylo tydzien temu, a do teraz to nic w sumie nie mam procz zalamania newowego.. Czy ktos ma jakis pomysl?
Napisano 22 Kwiecień 200619 l Wg. mnie coś z tej listy powinno pasować: Geometry/Extended Primitives/Captule (pobaw się parametrem Sides) Geometry/Extended Primitives/ChamferCyl (pobaw się parametrami Fillet, Fillet Segs, Sides) Shapes/Ellipse -> Editable Spline (usuń połowę) -> Lathe (zaznacz opcję weld core) -> Editable Poly (Chamfer krawędzi, Mesh Smooth ~2 bądź zabawa ze Smooth Groups) Ale tak jak mówi mintrill - najlepiej pokaż szkic oraz (to już moja własna rada) poczytaj książkę o 3ds Max bądź przerób trochę tutoriali :) Aha, i dobrze jest nazywać tematy w języku polskim, a nie niemieckim (chyba że to dla efektu).
Napisano 25 Kwiecień 200619 l Autor oto rzuty (prosze sie nie smiac!) http://konto.bydgoszcz.wsinf.edu.pl/~arsenal1/pliki/headfront.jpg http://konto.bydgoszcz.wsinf.edu.pl/~arsenal1/pliki/headleft.jpg http://konto.bydgoszcz.wsinf.edu.pl/~arsenal1/pliki/robot1top.jpg tylko powaga, prosze sie nie smiac
Napisano 25 Kwiecień 200619 l Autor ... a tak przy okazji... ten niemiecki to dla efektu ale jak juz ma ktos pretensje ze nazywam wątek nie po polsku to dalczego ten dział nazywa sie modelING a nie modelowanie?
Napisano 25 Kwiecień 200619 l Może na początek box + sfera, albo sam box, a póżniej facey ciąć i wierzchołki ręcznie przesuwać.