animaster Napisano 27 Kwiecień 2006 Napisano 27 Kwiecień 2006 Mam pytanie skierowane chyba bardziej do starych wyjadaczy(choć mogę się mylić),czy da się w 3DS Max wykonać w miarę realistyczną animacje trzęsienia ziemi?Tzn.mam na myśli coś takiego że jest np. pokazane jakieś miasto,zaczyna się trzęsienie i budynki zaczynają się powoli rozpadać powstają tumany kurzu itd. jak to zwykle bywa w przypadku trzęsień ziemi.
piotrek Napisano 27 Kwiecień 2006 Napisano 27 Kwiecień 2006 To nie jest takie proste. "W miarę realistyczną" animację jest w tym przypadku zrobić naprawdę trudno. Maxa można tu ewentualnie wykorzystać do modelingu. hehe, do takich rzeczy to zainteresuj się Houdinim - narzędzie z najwyższej półki, ale zajmie ci lata, zanim to opanujesz. Przykłądowy link (był kiedyś na forum w newsach): [klik] Jednak jeśli chcesz to zrobić tylko dla zabawy, to zrób to jakoś w maxie, ale efekt nie będzie realistyczny.
owca Napisano 27 Kwiecień 2006 Napisano 27 Kwiecień 2006 ale sobie zadanie znalazłeś... powiem ci że nie jest to specjalnie trudne ale bardzo czasochłonne. ja bym to zrobił tak: 1. modelujesz miasto składające się najlepiej z cegieł 2. dajesz reactora z odpowiednio dużą ilością substeps i robisz realistyczną animację rozpadania się budynków. naprawdę bardzo czasochłonne. 3. tumany kurzu możesz np z cząsteczek zrobić 4. pęknięcia (np ulic) możesz zrobić wykorzystując ten videotutek: klik 5. do tego dodajesz kamerę i w curve editor jako position dodajesz kontroler noise z odpowiednimi parametrami co zacznie nią trząść dodając realizmu powodzenia (choć i tak tego nie zrobisz)...
Shogun 3D Napisano 27 Kwiecień 2006 Napisano 27 Kwiecień 2006 Jeszcze jedno; Owca nie wierzy w to, ze to zrobisz jeszcze z jednego powodu, poza pracochłonnościa, która zniecheciłaby nawet benedyktyna: renderowanie takiej animki to gwarancja, ze kazda klatka to tydzien renderu co najmniej.
piotrek Napisano 27 Kwiecień 2006 Napisano 27 Kwiecień 2006 Jeszcze jedno: jeśli inspirowałeś się jakimiś filmami, to wiedz, że w takich produkcjach efekty specjalne to nie tylko komputery i 3dsmax. Co do tego reaktora - będzie to dobre, jednak to rozwalanie budynków nie będzie wyglądało 100% realistycznie - budynek rozleci się jak domek z klocków. Tutaj musiałoby widać łamiące się elementy konstukcji, całe fragmenty murów odpoadające i roztrzaskujące się na ziemi itp. animaster - nie zniechęcaj się, tylko zacznij od prostszych rzeczy :)
SUPER_OkO Napisano 27 Kwiecień 2006 Napisano 27 Kwiecień 2006 To zalezy czy to by miala byc panorama miasta, czy tez jakis zblizenie aby bylo widac juz detale. Ogolnie mowiac duzo roboty. Najprosciej by bylo zrobic wiekszosc w AE. Czyli cale trzesienie kamera kompozycje itd. A maxie zrobic tylko miasto i efekt po...reszte animacji wypelnic czasteczkami. reszte juz zrobic w ae. Realistycznego trzesienia ci sie nie uda napewno zrobic, bo przy burzeniu calego miasta pewnie ze "100" ludzi musialo brac ludzi. Ale zeby zrobic cos w miare to napewno nie trzeba sobie utrudniac zycie reactorem. Takze czesc w maxie a reszte najwazniejsza W ae. Ale zeby napisac tutka jak to zrobic to trzeba byloby prace jakas dyplomowom o tym napisac
animaster Napisano 28 Kwiecień 2006 Autor Napisano 28 Kwiecień 2006 Dzięki za wszystkie odpowiedzi z tego co przeczytalem ,to chyba faktycznie rzucilem się z motyką na słońce,ale wiem że 3DS Max to potężne narzędzie i byłem ciekaw czy bardziej doświadczeni uzytkownicy kiedyś próbowali stworzyć podobny projekt lub nad nim się zastanawiali.Mintrill dzięki za link program musi byc super ,ale tak jak radzisz odpuszcze go sobie.
Kris_R Napisano 29 Kwiecień 2006 Napisano 29 Kwiecień 2006 Może zacznij od rozpadania się jednej ściany, jednej elewacji.. ewentualnie jednego domku. Możesz się zmierzyć przecież z takim zadaniem skoro Cię to ciągnie. Tak jak pisano wcześniej realistyczne rozbijanie, łamanie, rozpadanie i wszelkie zjawiska destrykcyjne, to złożone efekty. Ale na rozgrzewkę chociaż jakiegoś boxa rozpadnij :) Niestety bardzo często sa to sytuacje "wielopłaszczyznowe" że się tak wyrażę. Mniej więcej chodzi o to, że nakłada się na siebie kilka warstw efektów. Można by tu naprawdę duuużo pisać. Rozbijanie opornej geometrii na kawałki, tony cząsteczek, volumetryki, jeszcze więcej cząsteczek... bla bla bla... i dużo dynamiki... pozdrawiam p.s. a z tym miastem to faktycznie przesadziłeś :P
Baldack Napisano 30 Kwiecień 2006 Napisano 30 Kwiecień 2006 nie wiem tak sobie pomyslalem;D ze mogłbys zrobic np 3 lub 4 rozne budynki... kazdy jako osobna scena i je poburzyc nagrac od roznych stron itd...ale na tym samym poziome zeby perespektywa sie zgadzala... i potem zmatowac odpowiednio w AE czy Premiere czy Cinepaint:P etc.. tzn...skopiowac te same budynki odpowiednio pomniejszyc, porozstawiac przybajerzyc w porgramach do compositingu i bylo by niezle... oczywiscie tu tez jest roboty jak cho***a...ale to jest mozliwe efekt nie bedzie jak w amerykaniskiej superprodukcji ale to zawsze cos;) i to chyba duzo realniejsze niz wyrenderowanie calej sekwencij w maxie itd... pozdro
Shogun 3D Napisano 30 Kwiecień 2006 Napisano 30 Kwiecień 2006 Wiesz... ja widziałem na CG talku taki reel, jak to autor schodzi po schodach prowadzacych na ulicę, i na dole przeskakuje barierkę. Gdy ląduje, to cała ulica (w kadrze znajdowała się elewacja ze 3 kamienic) się trzęsie, jakby spadł meteoryt: szyby sie tłuką, wszystko sie gnie i trzęsie, samochód na ulicy podskakuje... Sam autor jest zdziwiony i zaskoczony. Jako, ze to był reel, to tam on pokazał, jak uzyskał po kolei wszystkie efekty. Zresztą: sam zobacz: IMPACT
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się