Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam pytanie skierowane chyba bardziej do starych wyjadaczy(choć mogę się mylić),czy da się w 3DS Max wykonać w miarę realistyczną animacje trzęsienia ziemi?Tzn.mam na myśli coś takiego że jest np. pokazane jakieś miasto,zaczyna się trzęsienie i budynki zaczynają się powoli rozpadać powstają tumany kurzu itd. jak to zwykle bywa w przypadku trzęsień ziemi.

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To nie jest takie proste. "W miarę realistyczną" animację jest w tym przypadku zrobić naprawdę trudno. Maxa można tu ewentualnie wykorzystać do modelingu.

 

hehe, do takich rzeczy to zainteresuj się Houdinim - narzędzie z najwyższej półki, ale zajmie ci lata, zanim to opanujesz.

Przykłądowy link (był kiedyś na forum w newsach): [klik]

 

Jednak jeśli chcesz to zrobić tylko dla zabawy, to zrób to jakoś w maxie, ale efekt nie będzie realistyczny.

Napisano

ale sobie zadanie znalazłeś... powiem ci że nie jest to specjalnie trudne ale bardzo czasochłonne. ja bym to zrobił tak:

 

1. modelujesz miasto składające się najlepiej z cegieł

2. dajesz reactora z odpowiednio dużą ilością substeps i robisz realistyczną animację rozpadania się budynków. naprawdę bardzo czasochłonne.

3. tumany kurzu możesz np z cząsteczek zrobić

4. pęknięcia (np ulic) możesz zrobić wykorzystując ten videotutek: klik

5. do tego dodajesz kamerę i w curve editor jako position dodajesz kontroler noise z odpowiednimi parametrami co zacznie nią trząść dodając realizmu

 

powodzenia (choć i tak tego nie zrobisz)...

Napisano

Jeszcze jedno; Owca nie wierzy w to, ze to zrobisz jeszcze z jednego powodu, poza pracochłonnościa, która zniecheciłaby nawet benedyktyna: renderowanie takiej animki to gwarancja, ze kazda klatka to tydzien renderu co najmniej.

Napisano

Jeszcze jedno: jeśli inspirowałeś się jakimiś filmami, to wiedz, że w takich produkcjach efekty specjalne to nie tylko komputery i 3dsmax.

 

Co do tego reaktora - będzie to dobre, jednak to rozwalanie budynków nie będzie wyglądało 100% realistycznie - budynek rozleci się jak domek z klocków. Tutaj musiałoby widać łamiące się elementy konstukcji, całe fragmenty murów odpoadające i roztrzaskujące się na ziemi itp.

 

animaster - nie zniechęcaj się, tylko zacznij od prostszych rzeczy :)

Napisano

To zalezy czy to by miala byc panorama miasta, czy tez jakis zblizenie aby bylo widac juz detale. Ogolnie mowiac duzo roboty. Najprosciej by bylo zrobic wiekszosc w AE. Czyli cale trzesienie kamera kompozycje itd. A maxie zrobic tylko miasto i efekt po...reszte animacji wypelnic czasteczkami. reszte juz zrobic w ae. Realistycznego trzesienia ci sie nie uda napewno zrobic, bo przy burzeniu calego miasta pewnie ze "100" ludzi musialo brac ludzi. Ale zeby zrobic cos w miare to napewno nie trzeba sobie utrudniac zycie reactorem. Takze czesc w maxie a reszte najwazniejsza W ae. Ale zeby napisac tutka jak to zrobic to trzeba byloby prace jakas dyplomowom o tym napisac

Napisano

Dzięki za wszystkie odpowiedzi z tego co przeczytalem ,to chyba faktycznie rzucilem się z motyką na słońce,ale wiem że 3DS Max to potężne narzędzie i byłem ciekaw czy bardziej doświadczeni uzytkownicy kiedyś próbowali stworzyć podobny projekt lub nad nim się zastanawiali.Mintrill dzięki za link program musi byc super ,ale tak jak radzisz odpuszcze go sobie.

Napisano

Może zacznij od rozpadania się jednej ściany, jednej elewacji.. ewentualnie jednego domku. Możesz się zmierzyć przecież z takim zadaniem skoro Cię to ciągnie. Tak jak pisano wcześniej realistyczne rozbijanie, łamanie, rozpadanie i wszelkie zjawiska destrykcyjne, to złożone efekty. Ale na rozgrzewkę chociaż jakiegoś boxa rozpadnij :) Niestety bardzo często sa to sytuacje "wielopłaszczyznowe" że się tak wyrażę.

Mniej więcej chodzi o to, że nakłada się na siebie kilka warstw efektów. Można by tu naprawdę duuużo pisać. Rozbijanie opornej geometrii na kawałki, tony cząsteczek, volumetryki, jeszcze więcej cząsteczek... bla bla bla... i dużo dynamiki...

 

pozdrawiam

 

p.s. a z tym miastem to faktycznie przesadziłeś :P

Napisano

nie wiem tak sobie pomyslalem;D

ze mogłbys zrobic np 3 lub 4 rozne budynki...

kazdy jako osobna scena i je poburzyc nagrac od roznych stron itd...ale na tym samym poziome zeby perespektywa sie zgadzala...

i potem zmatowac odpowiednio w AE czy Premiere czy Cinepaint:P etc..

tzn...skopiowac te same budynki odpowiednio pomniejszyc, porozstawiac przybajerzyc w porgramach do compositingu i bylo by niezle...

oczywiscie tu tez jest roboty jak cho***a...ale to jest mozliwe efekt nie bedzie jak w amerykaniskiej superprodukcji ale to zawsze cos;)

i to chyba duzo realniejsze niz wyrenderowanie calej sekwencij w maxie itd...

pozdro

Napisano

Wiesz... ja widziałem na CG talku taki reel, jak to autor schodzi po schodach prowadzacych na ulicę, i na dole przeskakuje barierkę. Gdy ląduje, to cała ulica (w kadrze znajdowała się elewacja ze 3 kamienic) się trzęsie, jakby spadł meteoryt: szyby sie tłuką, wszystko sie gnie i trzęsie, samochód na ulicy podskakuje... Sam autor jest zdziwiony i zaskoczony.

Jako, ze to był reel, to tam on pokazał, jak uzyskał po kolei wszystkie efekty.

Zresztą: sam zobacz:

IMPACT

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności