mtdaddy Napisano 28 Kwiecień 2006 Napisano 28 Kwiecień 2006 Witam zbieram materiały o grafice komputerowej/ obrazie cyfrowym a konkretniej: - grafika komputerowa - teoria - bitmapy, RGB, CMYK itp. - obraz cyfrowy - zasady powstawania zdjęć cyfrowych, ccd itp. - normal mapy - definicje, zasady powstawania - displace map - to samo jak w normal - teoria o barwach w softach 3d - chodzi mi o to na jakiej podstawie program określa jaki jest odcien barwy pod wpływem oświetlenia Żeby nie było,że jestem leniwy to szukam sam, ale wiadomo że im więcej ludzi tym więcej informacji. Wszelakie informacje mogą się przydać, literatura, linki do stron itp. mogą być po polsku lub angielsku. Dziękuję za wszelką pomoc.
Shogun 3D Napisano 28 Kwiecień 2006 Napisano 28 Kwiecień 2006 Może napisz do czego to, to łatwiej będzie okreslic kąt poszukiwań.
mtdaddy Napisano 28 Kwiecień 2006 Autor Napisano 28 Kwiecień 2006 materiały potrzebne do pracy magisterskiej (Tworzenie trójwymiarowych powierzchni na podstawie obrazów 2d) edit: Baldack - dzięki wielkie, może się przydać, bardzo dobre materiały :)
Baldack Napisano 28 Kwiecień 2006 Napisano 28 Kwiecień 2006 klick tu jest cos o 3d od podszefki...nie do konica moze to co kcesz ale moze cos znajdziesz co cie interesuje...ale nic nie obiecuje...
mathix Napisano 28 Kwiecień 2006 Napisano 28 Kwiecień 2006 Polecam "Wprowadzenie do grafiki komputerowej". Książka staruszek co prawda (zawiera np. stwierdzenie "nowoczesny język ANSI C" :P), ale algorytmy w niej opisane nie uległy przeterminowaniu. Strasznie spasłe tomisko, więc niewygodnie mi się je czytuje w szkole pod ławką i do tego niestety dosyć droga. Tutaj masz link: http://www.lideria.pl/sklep/opis?nr=3489 Jakby co to napisz do mnie na PM-a. Mam trochę materiałów z różnych źródeł na dysku i mogę podesłać.
Gotham Napisano 28 Kwiecień 2006 Napisano 28 Kwiecień 2006 Zawsze warto pomordować Wiki :) (chociażby dla odnośników), dla przykładu: http://en.wikipedia.org/wiki/Normal_mapping
owca Napisano 29 Kwiecień 2006 Napisano 29 Kwiecień 2006 mtdaddy: jabyś mógł to wrzuć jakieś ciekawe linki o tej tematyce (najlepiej po polsku) które już znalazłeś. myślę że niejeden by poczytał. nie mówię o wszystkich ale kilka takich wartościowych...
mtdaddy Napisano 30 Kwiecień 2006 Autor Napisano 30 Kwiecień 2006 ogólnie nie jest łatwo jeśli chodzi o linki, większość definicji to niestety tylko wikipedia (polska i en) dam kilka ciekawych które znalazłem dotychczas: (linków do wikipedii nie podaję ) http://semmix.pl/color/indexp.html http://grafika.iinf.polsl.gliwice.pl/Instrukcje.aspx http://www.monitorstudios.com/bcloward/tutorials_normal_maps1.html http://shodan.math.uni.lodz.pl/~topik/index.php?sid=1&sciezka=./Grafika%20komputerowa/ podany przez baldacka :) http://www.poopinmymouth.com/tutorial/normal_workflow.htm http://forums.cgsociety.org/showthread.php?s=&threadid=87991&highlight=normal+mapping (wątek rzeka znany zapewne większości)
owca Napisano 1 Maj 2006 Napisano 1 Maj 2006 kurcze... przeszukałem google i nie znajdę już chyba nic ciekawego (po polsku). Są różne definicje ale po kilka linijek. Więc przykro ale nie pomogę...
mtdaddy Napisano 1 Maj 2006 Autor Napisano 1 Maj 2006 z teorią nie jest najgorzej, trochę tego znalazłem, linki książki (dzięki mathix :) ). Potrzebowałbym jeszcze dwóch rzeczy, opisu-zasady działania photoshopa i 3ds max. Na jakiej zasadzie opiera się działanie tych programów (jakie algorytmy wykorzystują itp.) wie ktoś gdzie można znaleźć takie info?
dokturpotfor Napisano 1 Maj 2006 Napisano 1 Maj 2006 a ja polecam tego pana i jego papiery: http://graphics.ucsd.edu/~henrik/ :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się