Skocz do zawartości

Grafika komputerowa - teoria od A do Z?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam zbieram materiały o grafice komputerowej/ obrazie cyfrowym a konkretniej:

- grafika komputerowa - teoria - bitmapy, RGB, CMYK itp.

- obraz cyfrowy - zasady powstawania zdjęć cyfrowych, ccd itp.

- normal mapy - definicje, zasady powstawania

- displace map - to samo jak w normal

- teoria o barwach w softach 3d - chodzi mi o to na jakiej podstawie program określa jaki jest odcien barwy pod wpływem oświetlenia

Żeby nie było,że jestem leniwy to szukam sam, ale wiadomo że im więcej ludzi tym więcej informacji.

Wszelakie informacje mogą się przydać, literatura, linki do stron itp. mogą być po polsku lub angielsku.

Dziękuję za wszelką pomoc.

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

materiały potrzebne do pracy magisterskiej (Tworzenie trójwymiarowych powierzchni na podstawie obrazów 2d)

 

edit:

Baldack - dzięki wielkie, może się przydać, bardzo dobre materiały :)

Napisano

Polecam "Wprowadzenie do grafiki komputerowej". Książka staruszek co prawda (zawiera np. stwierdzenie "nowoczesny język ANSI C" :P), ale algorytmy w niej opisane nie uległy przeterminowaniu. Strasznie spasłe tomisko, więc niewygodnie mi się je czytuje w szkole pod ławką i do tego niestety dosyć droga. Tutaj masz link:

http://www.lideria.pl/sklep/opis?nr=3489

 

Jakby co to napisz do mnie na PM-a. Mam trochę materiałów z różnych źródeł na dysku i mogę podesłać.

Napisano

mtdaddy: jabyś mógł to wrzuć jakieś ciekawe linki o tej tematyce (najlepiej po polsku) które już znalazłeś. myślę że niejeden by poczytał. nie mówię o wszystkich ale kilka takich wartościowych...

Napisano

ogólnie nie jest łatwo jeśli chodzi o linki, większość definicji to niestety tylko wikipedia (polska i en)

dam kilka ciekawych które znalazłem dotychczas: (linków do wikipedii nie podaję )

http://semmix.pl/color/indexp.html

http://grafika.iinf.polsl.gliwice.pl/Instrukcje.aspx

http://www.monitorstudios.com/bcloward/tutorials_normal_maps1.html

http://shodan.math.uni.lodz.pl/~topik/index.php?sid=1&sciezka=./Grafika%20komputerowa/ podany przez baldacka :)

http://www.poopinmymouth.com/tutorial/normal_workflow.htm

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?s=&threadid=87991&highlight=normal+mapping (wątek rzeka znany zapewne większości)

Napisano

kurcze... przeszukałem google i nie znajdę już chyba nic ciekawego (po polsku). Są różne definicje ale po kilka linijek. Więc przykro ale nie pomogę...

Napisano

z teorią nie jest najgorzej, trochę tego znalazłem, linki książki (dzięki mathix :) ).

Potrzebowałbym jeszcze dwóch rzeczy, opisu-zasady działania photoshopa i 3ds max. Na jakiej zasadzie opiera się działanie tych programów (jakie algorytmy wykorzystują itp.) wie ktoś gdzie można znaleźć takie info?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności