Jump to content

Grafika komputerowa - teoria od A do Z?


mtdaddy
 Share

Recommended Posts

Witam zbieram materiały o grafice komputerowej/ obrazie cyfrowym a konkretniej:

- grafika komputerowa - teoria - bitmapy, RGB, CMYK itp.

- obraz cyfrowy - zasady powstawania zdjęć cyfrowych, ccd itp.

- normal mapy - definicje, zasady powstawania

- displace map - to samo jak w normal

- teoria o barwach w softach 3d - chodzi mi o to na jakiej podstawie program określa jaki jest odcien barwy pod wpływem oświetlenia

Żeby nie było,że jestem leniwy to szukam sam, ale wiadomo że im więcej ludzi tym więcej informacji.

Wszelakie informacje mogą się przydać, literatura, linki do stron itp. mogą być po polsku lub angielsku.

Dziękuję za wszelką pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Polecam "Wprowadzenie do grafiki komputerowej". Książka staruszek co prawda (zawiera np. stwierdzenie "nowoczesny język ANSI C" :P), ale algorytmy w niej opisane nie uległy przeterminowaniu. Strasznie spasłe tomisko, więc niewygodnie mi się je czytuje w szkole pod ławką i do tego niestety dosyć droga. Tutaj masz link:

http://www.lideria.pl/sklep/opis?nr=3489

 

Jakby co to napisz do mnie na PM-a. Mam trochę materiałów z różnych źródeł na dysku i mogę podesłać.

Link to comment
Share on other sites

mtdaddy: jabyś mógł to wrzuć jakieś ciekawe linki o tej tematyce (najlepiej po polsku) które już znalazłeś. myślę że niejeden by poczytał. nie mówię o wszystkich ale kilka takich wartościowych...

Link to comment
Share on other sites

ogólnie nie jest łatwo jeśli chodzi o linki, większość definicji to niestety tylko wikipedia (polska i en)

dam kilka ciekawych które znalazłem dotychczas: (linków do wikipedii nie podaję )

http://semmix.pl/color/indexp.html

http://grafika.iinf.polsl.gliwice.pl/Instrukcje.aspx

http://www.monitorstudios.com/bcloward/tutorials_normal_maps1.html

http://shodan.math.uni.lodz.pl/~topik/index.php?sid=1&sciezka=./Grafika%20komputerowa/ podany przez baldacka :)

http://www.poopinmymouth.com/tutorial/normal_workflow.htm

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?s=&threadid=87991&highlight=normal+mapping (wątek rzeka znany zapewne większości)

Link to comment
Share on other sites

z teorią nie jest najgorzej, trochę tego znalazłem, linki książki (dzięki mathix :) ).

Potrzebowałbym jeszcze dwóch rzeczy, opisu-zasady działania photoshopa i 3ds max. Na jakiej zasadzie opiera się działanie tych programów (jakie algorytmy wykorzystują itp.) wie ktoś gdzie można znaleźć takie info?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy