Jump to content

Prezent z kokardka. Jak?


dash
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Jestem poczatkujacym uzytkownikiem 3dmaxa. Chcialbym wymodelowac takie klasyczne pudeklo na swiateczny rezent. Moze nie byloby nic w tym skomplikowanego gdyby nie duza ladna kokardka i wstazka przewiazana na krzyz przez calosc. Czy widzieliscie gdzies moze jakis tutorial jak cos takiego zrobic lub jak zaczac? Oto przyklad idealnego

 

z gory dzieki za rady

 

pozrd.

 

D.

Link to comment
Share on other sites

tak na szybko:

 

robisz sobie boxa, z podziałami 1x1x1. Zamieniasz na editable poly. Potem zaznaczasz jedną z krawędzi górnej podstawy, klikasz "ring" a potem "connect" w okienku dialogowym konnekta podajesz ilość 2 i musisz się pobawić "pinchem" żeby odpowiednio zbliżyć krewędzie do siebie. Potem to samo robisz z drugą krawędzią podstawy. Zaznaczasz stowrzone polygony i masz coś takiego:

http://www.octavo.webd.pl/max3d/tutek_prezent/1.jpg

 

Teraz klikasz "detach" i wybierasz "as clone" do nowo stworzonego obiektu dodajesz modyfikatory push (z minimalną wartością) i shell (też z jakąś małą wartością) I masz coś takiego:

http://www.octavo.webd.pl/max3d/tutek_prezent/2.jpg

 

Teraz tworzysz spline'a mniej więcej takiego:

http://www.octavo.webd.pl/max3d/tutek_prezent/3.jpg

 

I dajesz mu modyfikator extrude żeby zrobić coś takiego:

http://www.octavo.webd.pl/max3d/tutek_prezent/4.jpg

 

A teraz to już kwestia zabawy, ustawiania, obracania i skalowania kokardki według potrzeb

http://www.octavo.webd.pl/max3d/tutek_prezent/5.jpg

 

A wychodzi mniej-więcej coś takiego :)

 

render.jpg

 

To podstawy, możesz się jeszcze pobawić w chamfery, meshsmooth, żeby pudełko wyglądało bardziej realnie, teraz ma ostre krawędzie, co nie wygląda naturalnie, możesz użyć chamfer żeby je zaokrąglić. Tyle z mojej strony

 

Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy