Gość dash Napisano 5 Maj 2006 Napisano 5 Maj 2006 Witam, Jestem poczatkujacym uzytkownikiem 3dmaxa. Chcialbym wymodelowac takie klasyczne pudeklo na swiateczny rezent. Moze nie byloby nic w tym skomplikowanego gdyby nie duza ladna kokardka i wstazka przewiazana na krzyz przez calosc. Czy widzieliscie gdzies moze jakis tutorial jak cos takiego zrobic lub jak zaczac? Oto przyklad idealnego z gory dzieki za rady pozrd. D.
Vorek Napisano 5 Maj 2006 Napisano 5 Maj 2006 tak na szybko: robisz sobie boxa, z podziałami 1x1x1. Zamieniasz na editable poly. Potem zaznaczasz jedną z krawędzi górnej podstawy, klikasz "ring" a potem "connect" w okienku dialogowym konnekta podajesz ilość 2 i musisz się pobawić "pinchem" żeby odpowiednio zbliżyć krewędzie do siebie. Potem to samo robisz z drugą krawędzią podstawy. Zaznaczasz stowrzone polygony i masz coś takiego: http://www.octavo.webd.pl/max3d/tutek_prezent/1.jpg Teraz klikasz "detach" i wybierasz "as clone" do nowo stworzonego obiektu dodajesz modyfikatory push (z minimalną wartością) i shell (też z jakąś małą wartością) I masz coś takiego: http://www.octavo.webd.pl/max3d/tutek_prezent/2.jpg Teraz tworzysz spline'a mniej więcej takiego: http://www.octavo.webd.pl/max3d/tutek_prezent/3.jpg I dajesz mu modyfikator extrude żeby zrobić coś takiego: http://www.octavo.webd.pl/max3d/tutek_prezent/4.jpg A teraz to już kwestia zabawy, ustawiania, obracania i skalowania kokardki według potrzeb http://www.octavo.webd.pl/max3d/tutek_prezent/5.jpg A wychodzi mniej-więcej coś takiego :) To podstawy, możesz się jeszcze pobawić w chamfery, meshsmooth, żeby pudełko wyglądało bardziej realnie, teraz ma ostre krawędzie, co nie wygląda naturalnie, możesz użyć chamfer żeby je zaokrąglić. Tyle z mojej strony Pozdrawiam :)
piotrek Napisano 5 Maj 2006 Napisano 5 Maj 2006 Jeśli to ma tak wyglądać, to myślę, że najlepiej wytłoczyć z krzywych kilka surfów w kształcie i odpowiednio poukładać. [edit] Widzę, że Vorek nie śpi :)
Rekomendowane odpowiedzi