Skocz do zawartości

Obiekt 3D: Smok KFF


Rekomendowane odpowiedzi

Więc zaczne od tego że robie porządki w portfolio i kilka starych rzeczy odkurzyłem i nieco je poprawiłem. Żadna z nich nie była prezentowana na żadnym forum, więc pomyślałem że można je pokazać.

 

Na początek dość specyficzna praca. Model smoka będącego odwzorowaniem rzeźby Bronisława Chromego, która jest statuetką Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Model posłużył do wyrenderowania animacji będącej wizytówką festiwalu przez ostatnie lata. Sam model może nie jest zbyt piękny, ale dokładnie odwzorowywuje rzeźbę (żeliwny odlew tak naprawde). Jednym z wymogów pracy było uzyskanie modelu pozbawionego chropowatości i niedokładności oryginału.

 

kffdragon8pq.jpg

 

Modelowany. MAX 3 Box modeling + Mesh Smoothing

Rendering. MAX 8 MR Athlon 3GHz 2GBRam T.26min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Niestety obiekt nie ma dobrych koordynatów mapowania bo był robiony w pośpiechu. Box UVW obecnie. Tak więc jedynym sensownym rozwiązaniem byłoby wsadzenie do ZBR, ale nie mam na to czasu, chociaż jestem świadom że taka operacja poprawiłaby światło na modelu, dodała cienie itd. Obecny lekki displacement to 3D Noise bez mapowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Well, siatka jest generalnie tragiczna, ale to było dawno temu, więc wybaczcie.

 

smoklow9ul.jpg

 

Tutaj klatka z samego filmu. Generalnie cały czas jest mocny zoom i dopiero na końcu odjazd kamery.

 

smokani0hj.jpg

 

Co do dziwności modelu, nie polemizuje. Ale pamiętajcie że to statuetka festiwalowa, która nie może być zbyt realistyczna gdyż zacznie wyglądać co najmniej śmiesznie. Niestety nie zachowały się na dysku zdjęcia odlewu aby można było zobaczyć z czym przyszło mi walczyć. Co do konfigu, to standardowy do bólu, jeden skylight, kitchen.hdri, sample w final gathering na 4000. Reszta na default. Natężenie HDRI ustawione do bieli materiałów, później zabawa materiałami głównie, sporo fallofu w difuse i self ilumination. No i jeszcze photoshop na koniec. Troszke to inaczej niż zazwyczaj się robi, ale nie miałem czasu żeby się długo bawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności