Napisano 11 Maj 200618 l Więc zaczne od tego że robie porządki w portfolio i kilka starych rzeczy odkurzyłem i nieco je poprawiłem. Żadna z nich nie była prezentowana na żadnym forum, więc pomyślałem że można je pokazać. Na początek dość specyficzna praca. Model smoka będącego odwzorowaniem rzeźby Bronisława Chromego, która jest statuetką Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Model posłużył do wyrenderowania animacji będącej wizytówką festiwalu przez ostatnie lata. Sam model może nie jest zbyt piękny, ale dokładnie odwzorowywuje rzeźbę (żeliwny odlew tak naprawde). Jednym z wymogów pracy było uzyskanie modelu pozbawionego chropowatości i niedokładności oryginału. Modelowany. MAX 3 Box modeling + Mesh Smoothing Rendering. MAX 8 MR Athlon 3GHz 2GBRam T.26min
Napisano 11 Maj 200618 l jak dla mnie - swietnie... szkoda ze bez tekstur i jakiejs wiekszej sceny ale i tak bardzo fajne, pozdr
Napisano 12 Maj 200618 l Autor Niestety obiekt nie ma dobrych koordynatów mapowania bo był robiony w pośpiechu. Box UVW obecnie. Tak więc jedynym sensownym rozwiązaniem byłoby wsadzenie do ZBR, ale nie mam na to czasu, chociaż jestem świadom że taka operacja poprawiłaby światło na modelu, dodała cienie itd. Obecny lekki displacement to 3D Noise bez mapowania.
Napisano 12 Maj 200618 l niezły modelik. render jest impressive :) pokaż siatkę i ustawienia sceny jak możesz. Pozdrawiam
Napisano 12 Maj 200618 l przyjemne ale sam model smoka mi sie niepodoba. jakos smok to dla mnie smok jaki sie przyjelo a nie z kilkoma lapami ;] ale kady robi to co lubi :D
Napisano 12 Maj 200618 l Autor Well, siatka jest generalnie tragiczna, ale to było dawno temu, więc wybaczcie. Tutaj klatka z samego filmu. Generalnie cały czas jest mocny zoom i dopiero na końcu odjazd kamery. Co do dziwności modelu, nie polemizuje. Ale pamiętajcie że to statuetka festiwalowa, która nie może być zbyt realistyczna gdyż zacznie wyglądać co najmniej śmiesznie. Niestety nie zachowały się na dysku zdjęcia odlewu aby można było zobaczyć z czym przyszło mi walczyć. Co do konfigu, to standardowy do bólu, jeden skylight, kitchen.hdri, sample w final gathering na 4000. Reszta na default. Natężenie HDRI ustawione do bieli materiałów, później zabawa materiałami głównie, sporo fallofu w difuse i self ilumination. No i jeszcze photoshop na koniec. Troszke to inaczej niż zazwyczaj się robi, ale nie miałem czasu żeby się długo bawić.
Napisano 13 Maj 200618 l Materiał mi na żeliwo nie wygląda(chyba,że żeliwo na odlewie było w jakiś sposób obrabiane) ale materiał i tak jest genialny !
Napisano 14 Maj 200618 l rendery swietne model nie wiem czy zamierzony czy nie ale tak jak ktos wspominal troszke dziwny :) ale jak mial udawac gline(czy cos w ten desen) to super modelik :)