XaoC Napisano 13 Maj 2006 Napisano 13 Maj 2006 Stworzylem prosta scenke, bo chialem pocwiczyc z global illumination - nigdy wczesniej nie uzywalem tego. Na poczatku pojawial mi sie jakis blad a propos fotonow, ale przeszukalem forum i problem zostal rozwiazany. Wiec wcisnelem render, poszedlem sobie na jakies pol godziny, wracam i co? Nic!Nawet nie ruszyl z miejsca! Tzn twierdzi ze renderuje, ale jakos nijak:/ Jak napisalem wczesniej, scena naprawde jest prosta, zwykly material default z shaderem jedynie. Komp nie jest jakims kombajnem, ale na 1,8Ghz tez powinien cos wyrzezbic. O co moze chodzic? Prosze o jakiekolwiek komentarze:D
naeq Napisano 13 Maj 2006 Napisano 13 Maj 2006 najpeirw napsiz w czym to robisz, co i jak i wogole, bo nie am jednego rendera do GI...
piotrek Napisano 13 Maj 2006 Napisano 13 Maj 2006 Co to znaczy nijak renderuje? Może to dopiero obliczanie FG? Nie otrzymujesz żadnych komunikatów w output window? Daj screena tej scenki i pokaż ustawienia.
XaoC Napisano 14 Maj 2006 Autor Napisano 14 Maj 2006 Nijak nie renderuje. Tzn pisze "rendering", ale nie posowa się progress wcale, nawet na początku nie liczy photons emission. Moja scena wygląda tak: A ustawienia mam wszystkie jako default, jedynie zaznaczone enable GI, a w slocie materiału "Caustics and GI" -> photon -> photon basic(base). Tak zrobiłem bo wyczytałem na tym forum, że tak pozbyć sie errora "no photons stored after emitting ileśtam photos". Scena "disable generate GI":
Master Kiełbaster Napisano 14 Maj 2006 Napisano 14 Maj 2006 photons stored after emitting ileśtam photos". zrób wokół sceny kulke z flip normals... albo lepiej przerzuć się na inny renderer
XaoC Napisano 14 Maj 2006 Autor Napisano 14 Maj 2006 zrób wokół sceny kulke z flip normals... Scena jest zrobiona w boxie z shellem:) albo lepiej przerzuć się na inny renderer Hm... Nie mam innego, a chcę Mentala zgłebić:)
XaoC Napisano 15 Maj 2006 Autor Napisano 15 Maj 2006 Działa:) Ruszył dopiero wtedy gdy wyrzuciłem jedną z wewnętrznych ścian(?). Na jej miejsce postawiłem plane i dodalem materiał jak dla reszty(czyli nic się nie zmieniło właściwie, prócz tego że teraz renderuje). Ale czy to jest ten GI o którym tak wiele słyszałem?: A to scena bez GI: Nie różnią się niczym! Ustawienia mam wciąż wszędzie jako default, nic nie zmieniałem.
tweety Napisano 15 Maj 2006 Napisano 15 Maj 2006 podczas dodania defaultowych ustwień nic się defacto nie zmieni. musisz pookreslać rozmiary radiusów photonów i FG pobawić się natężeniem świateł etc. polecam wspaniały artykuł Adama Guzowskiego: (kliknij w obrazek) Pozdrawiam
XaoC Napisano 27 Maj 2006 Autor Napisano 27 Maj 2006 Sprawę ciągnę dalej, bo wciąż nie mogę uzyskać efektu takiego jaki chcę. Chodzi o to jak w scenie znajduje się wiele przedmiotów, to GI działa tak jak powinno, taka scenka: No jest naprawdę fajnie. Problem pojawia się gdy chcę zrenderować jeden obiekt, badź kilka kierując swiatło na nie. Cienie są ostre:/ Wg pana Adama Guzowskiego sprawę powinno załatwić Area Spot - ustawienia. Jeżdże nimi od najmniejszych do największych i cienie wciąż są ostre! Podobny efekt uzyskałem tworząc nad sceną półkulę imitującą świat zewnętrzny: I render(ale sam GI nie wystarczył, potrzebowałem też FG): Czy nie da się tego załatwić w inny sposób? Tak aby światło kierować na przedmiot i żeby cienie nie były ostre?
tweety Napisano 28 Maj 2006 Napisano 28 Maj 2006 a jaki typ cieni użyłeś? jakie światełka? zaręczam, że można mieć poprawnie oświetloną scenkę z jednym mrAreaSpot i skylightem (z włączonym FG): oto render 1: mrAreaSpot + skylight render 2: mrAreaSpot + skylight + FG: trzymaj też scenkę (max7): http://rapidshare.de/files/21565321/scena.max.html przeanalizuj to dokładnie. zauważ, że wartości miary (units) są w centymetrach (mental jest dość czuły na te rzeczy). w tej scenie ustawienia są wprowadzone na szybko i bez większego ładu więc nie traktuj ich jako regułe. do każdej scenki są potrzebne nowe ustawienia. jak posiedzisz nad tym dłużej to powinieneś to rozgryźć :] Pozdrawiam
Hynol Napisano 28 Maj 2006 Napisano 28 Maj 2006 Hehe - skylight zrobiony ze sfery i spota :). Niezłe. Od siebie dodam tylko tyle - myśl nieco bardziej fizycznie - jak fotony mają odbijać się i wracać z innych kierunków, to musza się mieć od czego odbijać.
XaoC Napisano 6 Czerwiec 2006 Autor Napisano 6 Czerwiec 2006 @tweety - dzieki za plik myśl nieco bardziej fizycznie Ta...no wlasnie staram sie i im bardziej chce przystosowac swiat w maxie do tego prawdziwego (chodzi o swiatla) to wychodza bzdury (przyklad: w pliku od tweety'ego mrAreaSpot tak naprawde nie pada na te kulke, ale na ten 'deszek' nad nia! Czyli powinno poleciec sobie gdzies w przestrzen i nigdy nie wrocic!)! Nie spodziewalem sie ze GI i FG sprawia mi taka trodnosc! A przeciez sa jeszcze caustics, HDRI, itd! Łojo joj:)
tweety Napisano 6 Czerwiec 2006 Napisano 6 Czerwiec 2006 na tym forum jest kilka etatowych zboczeńców od wizek i poprawności GI. swego czasu PENdzel poruszył to zagadnienie w wątku Light Contest co wywołało istną burzę - dysputę na temat oświetlenia, cieni w cieniach i bla bla bla. tyle, że materiał dotyczył Vraya. w Mentalu większość, rzeczy odnosi się podobnie jedynie sposób dojścia (technika) jest inna. co do odwzorowania realności - tak potrafi tylko maxwell. większość renderów pozwala ci na bardzo udane imitowanie realności oświetlenia. nikt ci nie poda na tacy: light "SUN" on, GI-High, frame output - 2000x1500 RENDER i mamy suuuper real :] często bywa tak, że efekt dobrego doświetlenia pomiesczenia uzyskasz dodając kilka dodatkowych źródeł światła - tak jak w fotografii: ciemne miejsca doświetlasz dodatkowymi reflektorami czy blendami (ekranami odbijającymi). na koncowej fotce tego nie widać, ale ilośc świateł w takim pomieszczeniu: jest o wiele większa. podejrzewam, że fotograf doświetlił częściowo ścianę oraz mógłby jeszcze doświetlić front łóżka. analogicznie można zrobić coś takiego w 3d studio. oprócz świateł mrAreaSpot/Omni czy Photometriców od przodu postawił bym boxa z white w slot diffuse i self-illumination na 100. przy włączonym FG zadziała jak samoświcący biały box łądnie spełanijący rolę blendy. zmieniając mu natomiast koor możemy uzyskać ładną kolorową poświatę symulującą np: świecący się poza kadrem TV. metody uzyskania fotorealizmu są prawie nieskończone. ćwicz sporo, przerabiaj setki prostych scenek, zmieniaj światła, spraw, żeby wyrenderowane wnętrze choć trochę było podobne do zdjęć jakie widzisz w katalogach IKIEI. jak juz ci się to uda... zacznij od początku i zrób jeszcze lepsze :]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się