damusTo Napisano 14 Maj 2006 Napisano 14 Maj 2006 Ponieważ nie moge zwrócic się bezpośrednio do grupy docelowej - bo ich jeszcze nie ma uderzam w największy dzwon. Poszukując gry w którą mógłbym wpakować mój dyplomowy projekt trafiłem na rFactor, całkiem niezły i nie wymagający sprzętowo symulator. Gra stosunkowo łatwo daje się edytować i to w kazdym niemal zakresie. Dalej wyłoniły się w tym co zauważyłem 2 generalne tendencje, czyli pakiety mistrzostw i samochodów oraz pakiety torów. Następne skojażenie było błyskawiczne. GKS w zasadzie wykonał pakiet całej serii VW Golf'a ja wykonuje tor który faktycznie ma powstać, dlatego proponuje połaczenie sił i stworzenie kolejnego projektu w postaci polskiego pucharu Golfa na przyszłym torze w Słomczynie w postaci pakietu o tej właśnie gierki. Rzucam takie wyzwanie. kwestia ewentualnego terminu otwarta, co wy na to ?
Bubu Napisano 14 Maj 2006 Napisano 14 Maj 2006 Czyli samochodziki lp. Jakies limity w poly?? Kto chce to robi?? Ja sie przylacze jak znajde wolny czas :)
Wichur Napisano 14 Maj 2006 Napisano 14 Maj 2006 No pomysl bardzo sympatyczny do rozmyslnienia ;) Gra narpawde ma male wymagania co do swojej grafiki, jestem zainteresowany wstawieniem mojego Golfa 3 ;)
damusTo Napisano 14 Maj 2006 Autor Napisano 14 Maj 2006 Tak zapraszam wszystkich kto tylko ma ochote i czuje że da radę. Co do limitów trzeba by sprawdzić co ta gr przełknie i zoptymalizować to później żebym nie był jedyny u którego to pójdzie - bo gra ma opcje sieciową :] Mam tez od siebie wrazie co Golfa 4 w HiPoly ale to nie aż taki problem
Bubu Napisano 14 Maj 2006 Napisano 14 Maj 2006 Moze zapodaj jakimis linkami do tego jak wyglada sama gra i jakas stronke odnosnie modyfikacji??
damusTo Napisano 14 Maj 2006 Autor Napisano 14 Maj 2006 Ok zatem gra prezentuje sie tak: http://rfactorracing.yusho.de A Jeśli chodzi o strony z przeróbkami czy tym co juzniektóre squady zapodały to proszę http://tracks.racers-inn.de Puki co tyle nie ma wiekszych problemów z wyszukaniem na necie ja na chwile obecna pracuje nad projektem toru i zbieram różne dane które mi są do tego potrzebne głównie grając i obserwując istniejące tory :] dopiero jak bede zaczynał modelowac tor zaczne się wgłębiać w temat edycji, licze na to ze ci co maja gotowego golfa będa juz nieco zaawansowani
Piterus_123 Napisano 15 Maj 2006 Napisano 15 Maj 2006 ja chetnie podejme sie zrobienia golfa 5 jak cos to prosze pisac na gg
damusTo Napisano 15 Maj 2006 Autor Napisano 15 Maj 2006 OK miło że sa zainteresowani i skłonni podpioć się do tego projektu, proponuje naradę i podział zadań boyowych ;) nie wiem czy skrzykniemy sie wszyscy na gg mam awarie kompa i moze być tak ze znikne na jakis czas... Dlatego z mojej strony deklaryje wykonanie projektu toru zgodne z normą bezpieczeństwa użytkowania torów PZ Mot i FIA z 2006 roku konsultowane z branzowcami w każdym calu jego przebiegu i tawarzyszącą architekturą. Tor za tem nie jest sprawą która się rozwiąże szybko, przypoinam ze ten projekt ma byc realizowany. Co do autek mam prawie gotowego golfa 4 od kosmetyka dosłownie ale jest HiPoly a ponieważ siatka wendrowała przez autocada jest juz docelowa - nie da się jej łatwo sprowadzić do Lo trzeba by ręczne robutki a to może oznaczać że szybciej powstanie nowy, na to zas nie mam czasu, tu obliguje mnie termin oddania dyplomu który może być niezależny, od naszego projektu choć gdybyśmy się wyrobili byłbym niezmiernie szcześliwy - moze koisja zamiast mnie przepytywać zaczeła by grać tak namietnie że wieczorem wpisali by mi po prostu 5 z wyróznieniem ;) Puki co ja dyplom oddawać planuje we wrześniu no najpóźniej czerwcu przyszłego roku. Liczyłem na to ze Golfy sa na tyle zaawansowane że szybko dokończone trafiły by do gry a wprawieni w konwertowaniu pomoglibyscie mi z torem którego 3d również mogę opracować indywidualnie, ale nie widze czasu na studiowanie metod transferowych do gry, choć chciałbym sie tego naumieć. No nie wim jak sie zapatrujecie na to ?
Piterus_123 Napisano 15 Maj 2006 Napisano 15 Maj 2006 jak juz powiedzialem wczesniej deklaruje zrobienie golfidla piatki :D i ewentualnie moge oblukac tego twojego czwartej generacji bo w zolzie to ma sie kontrole nad kazdym wiezcholkiem osobno byle by niemial wiecej niz 100 tys poli bo mam gofnianego kompa :(
Wichur Napisano 15 Maj 2006 Napisano 15 Maj 2006 No ja moge wstawic mojego Golfa 3 ktorej juz zrobilem do gry, poly nie ma za duzo... jeszcze wywale pare rzeczy, ktorych nie widac a sa... tzw. wnetrze na silnik, podwozie aby zmniejszyc ilosc poly bo w tej grze jak popatrzylem na oryginalny model to tego nie widac. Jeszcze musze w ta gre zagrac, bo sciagnalem mp demo, ktore mi z niewiadomych przyczyn nie dziala. Tutaj pokazuje screen mojego golfa... Wersja stock i wersja tuning (chodz do tuningu mam jeszcze duzo czesci. i jest wersja 3door i 5door.
damusTo Napisano 15 Maj 2006 Autor Napisano 15 Maj 2006 No to mamy wstępnie 3 bryczki, gra obsługuje tuning to też wszelkie czesci trzymaj w pogotowiu :] a kto to sie zajmował starszymi generacjami golfa ? Jedyneczka i dwójeczka zgłos się :P co to się z chłopakami porobiło. Kto ma najwięcej zacięcia czy doświadczenia (niepotrzebne skreślić ;))do rozgryzania silników gierek ? Niech no ja TO oblukam Słowem co z Wiktorem, Nielotem007 ? Javor zeznał brak czasu to wiem więc przekazuje. A Żarówa widziałem go gdzies ostatnio ? HALO CHŁOPAKI zyjecie ?
Piterus_123 Napisano 16 Maj 2006 Napisano 16 Maj 2006 Bubu cos wspominal ze zrobi jedyneczke ale to nieoficjalna informacja btw tu szukaj info co i jak http://www.bhmotorsports.com/RF
damusTo Napisano 16 Maj 2006 Autor Napisano 16 Maj 2006 tak, tak poinformował mnie. Znam ten servis całkiem przyjemny no i maja bardzo zachęcające screeny co do samej edycji na chwile obecna sie nie wgłębiam w samodzielne, czy własno ręczne ingeręcje. teraz wykonuje tylko projekt toru nic ponadto a i tak nie ma czasu nawet by sie podrapać po d.... Ponieważ potrzebowałem oblukać istniejące tory wyszukałem grę do której ludziska popakowali wszystkie tory z innych gier, wpakowałe tez pakiet prawdziwych saochodów takich jak Porsche Gt3 McLaren F1 itp... Teraz a pewne wytyczne na pazie porównań do projektowania czegos czego przede wszystkim jeszcze nie było. I to pochłania mnie bez reszty do czasu kiedy zarys tego toru nie przyjmie ostatecznej formy. toteż proponuje by wszyscy ci którzy chcą się dołączyć dogonili wichura z zaawansowaniem saochodów, ja postaram sie w tym czasie dogonić was z torem choć zakładam że się nie wyrobie, dlatego wolałbym zeby o tym jak edytować ktos przedtem juz wiedział. BYŁO BY SMERFASTYCZNIE GDYBY KTOŚ BYŁ SkŁONNY WYCIAGNĄĆ OBECNE OdELE TORÓW DO 3DSa MUGŁBYM WÓWCZAS SZCZEGÓŁOWO PRZEANALIZOWAĆ RÓŻNICE WYSOKOŚCI - to ważne bo tejen w słomczynie ma 23,2m różnycy wysokości niestety przy spadku 1,32% słowem gładki i trzeba dłubac w ziemi - to kosztuje - więc musze to obrze rozeznać żeby te koszty zminimalizować - wówczas sa wieksze szanse że jeszcze my sie po tym torze pościgamy nie nasze wnuki ;) To na chwile obecna tyle musze wyłaczyc kompa mam awarię nie moge ryzykować utraty danych...
Bubu Napisano 17 Maj 2006 Napisano 17 Maj 2006 Spoko moge oblukac conieco, ale narazie to musze rozgryzc sesje, a nie gre ;) :/ Golfa mam bo znalazlem :)
damusTo Napisano 17 Maj 2006 Autor Napisano 17 Maj 2006 No tak ja tez mam sesje ale jak dla mnie to nic nie zmienia ani mnie to ziębi ani mnie to grzeje - to już ostatnia :] ale rozumie. Ciesze się że znalazłeś zgubę :] Ja testuje nowe zwoje może mój kompsie ustabilizuje - zapowiada sie nieźle tylko 2 - 3 tygodnie na nowy zasilacz musze czekać z gwarancji albo nabyć nowy :( Prace rzecz jasne staneły i jest wysoce prawdopodobne ze strace zapał.
Wichur Napisano 18 Maj 2006 Napisano 18 Maj 2006 Damus mnie prosil o zamieszczenie tego posta w sprawie polycountu... otoz mysle ze do 40k poly to bedzie MAX... Ja mojego golfa moge jeszcze odchudzic i to duzo poly moge odchudzic.
damusTo Napisano 18 Maj 2006 Autor Napisano 18 Maj 2006 OK ponieważ były pytania na GG o powyzszą kwestię poprosiłem Wichura bowiem jest on w zasadzie gotowy o ujęcie w jakies ramy i limity tych naszych modelarskich zapendów. Myślę że w jego pracy nic nie brak i wszystko wygląda elegandzko dlatego proponuje by te pojazdy kształtować na tę modłę. Ciągle jest pytanie o to ile poly może miec tor - hehe mam jeden ogromniasty z netu - Zielone piekło w czałym przebiegu wszystkie 174 zakręty, trzeba by to wyciagnac i przeliczyć u nie na tym czasem przycina :)
chveti Napisano 18 Maj 2006 Napisano 18 Maj 2006 otoz mysle ze do 40k poly to bedzie MAX... Mi się wydaje że powinno być ze 10k-20k mniej.
damusTo Napisano 18 Maj 2006 Autor Napisano 18 Maj 2006 No tak każdy ma jakieś doswiadczenia w NFS 4 musiałem sie ograniczać do 4850 i też jakos było, to co widziałem że dzwiga bez większych trudów engine np seri gry GTA jest dośc nieprawdopodobne bowiem przekraczało i 3krotnie limit podany przez wichura a gra zachowywała płynnosć - przypoinam że to w dośc złozonym pełnym małych 3d ludzików i innych tegotypu aut mieście dodatkowo było ;). Mozemy empirycznie wybadać jak zareaguje ten engine, moze probowac tez cos poczytać, albo wuciągnac jakieś wozy z gry i przeanalizować. Pytanie kto znalazłby na to czas ? Chveti czy mozesz jakoś szerzej na temat wiadomo dlaczego chcesz obnizyć limit ale pytanie czy to zapobiegawczo czy wiesz o czymś o czy my nie ? Tutaj jest kilka autek z blizka możan próbować oszacować ...
chveti Napisano 18 Maj 2006 Napisano 18 Maj 2006 Damus - zapobiegawczo...nie mam zielonego pojęcia ile ten silnik dźwignie ale też z myślą o ludziach z gorszymi komputerami ;)
damusTo Napisano 18 Maj 2006 Autor Napisano 18 Maj 2006 Jasne może faktycznie zapominam o tych co maja zwykły PC. Właśnie trafiłem na stronke na której ponoć jest jakiś tutek w sprawie edycji plików pod te grę
chveti Napisano 19 Maj 2006 Napisano 19 Maj 2006 Właśnie trafiłem na stronke na której ponoć jest jakiś tutek w sprawie edycji plików pod te grę Jakie ponoć? ;) F1RST (management/tool) http://www.f1rst3.com/ How to skin a Car (tmfiles) http://tmfiles.net/e107_plugins/content/content.php?content.7 Newly painted Cars into rFactor http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=221893&highlight=Newly+painted+Cars+rFactor Noob's guide (rsc/forum) http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=222712
Bubu Napisano 19 Maj 2006 Napisano 19 Maj 2006 Chveti przegladalem i nic ciekawego sie nie dopatrzylem ;) (robilem to o 3 w nocy wiec pewnie juz oczka niedowidzialy ;) ) Sciagnalem te wtyczki i inne badziwa do gierki i powiem, ze......................ze nic nie wiem :D W ponidzialek bede mial prawdopodobnie gierke to oblukam jak to wyglada bo narazie grzebalem tylko w maxie z tymi wtyczkami i powiem, ze jak dal mnie to oczoplasu mozna dostac :)
Piterus_123 Napisano 19 Maj 2006 Napisano 19 Maj 2006 w jakim formacie to chcecie? 3ds czy moze byc narazie w zanozie
Bubu Napisano 19 Maj 2006 Napisano 19 Maj 2006 Juz cos tam wyskrobales?? :> Moze byc w Z :) Bo narazie chyba nikt nie grzebal nawe w gierce :) Bynjamniej ja nie wiem jakie tam formaty sa ;)
damusTo Napisano 19 Maj 2006 Autor Napisano 19 Maj 2006 Co do formatów hm moze się okazać ze z zanozy bedzie łatwiej, konvertnąć choć o ile paientam 3ds w zetke i odwrotnie to nie problem. Pytanie czy bedziemy tak jak kiedys sugerował Bubu jako zwiecenie teatu robić też wspólny render - taki zbiorowy spęd - mogło by to zaowocować też wstawkami graficnymi go gry - wkońcu na czymś musimy wyrazić światu ze to MY hehe. Gdyby miał być wspólny render trzeba by sie zastanowić jaki wybierzemy renderer bo zdaje sie kożystamy z różnych, mój komp pociądnie to spokojnie ale vraya puki co nie posiadam, a ten zdaje sie królować - to tak rzucam by uzupełnić wątek tym co zaczytane z GG Na chwile obecną nie komplikuj sobie życia i wybór formatu pozostawiamy tobie - chyba że ktos juz poznał proces konvertowania i ma inne sugestie ??
Piterus_123 Napisano 19 Maj 2006 Napisano 19 Maj 2006 tylko ze moze byc problem z konwersja z z3d na 3ds bo kaszania sie wszystkie ciecia zreszta pogadaj z Bubu on probowal konwertowac niedawno jedna z moich ciezarowek i kiepsko to wychodzilo wiec musze wiedziec teraz czy mam przgtowywac model pod maxa czy nie bo jesli tak to musze zostawiac kazde ciecie jako osobny element przez co robi sie czasem burdel.
Wichur Napisano 19 Maj 2006 Napisano 19 Maj 2006 tylko ze moze byc problem z konwersja z z3d na 3ds bo kaszania sie wszystkie ciecia zreszta pogadaj z Bubu on probowal konwertowac niedawno jedna z moich ciezarowek i kiepsko to wychodzilo wiec musze wiedziec teraz czy mam przgtowywac model pod maxa czy nie bo jesli tak to musze zostawiac kazde ciecie jako osobny element przez co robi sie czasem burdel. to sciagnij sobie DFF IO (do 3dsm) i z zmodelera exportuj do DFF i potem z maxa import skryptem i smooth group zostaje. Ja tak robie czasami.
damusTo Napisano 19 Maj 2006 Autor Napisano 19 Maj 2006 Chłopaki trafiłem takie forum i bonus Oprócz tego warto luknac i pobrać tutaj
Piterus_123 Napisano 19 Maj 2006 Napisano 19 Maj 2006 to sciagnij sobie DFF IO (do 3dsm) i z zmodelera exportuj do DFF i potem z maxa import skryptem i smooth group zostaje. Ja tak robie czasami. dasz sznurek albo wyslal bys na maila?
damusTo Napisano 19 Maj 2006 Autor Napisano 19 Maj 2006 OK z mojeje strony rozłożenie plików to rzaden problem, pyttanie teraz tylko jak organizować siatki, chrakterystyki nazewnictwa i eleentów takich jak źródła świateł etc... Ktoś oplukał te mode do których dałe linki ? Mam już kika GB tego stuffu - praktycznie wszystkie znaczące tory GP po za moim ;) i kika nowych autek. Na uwage zasługuje McLaren F1, Reno Megane, Porsche GT3... Przygotowałem tez pakiet dzwiekowy :]
Piterus_123 Napisano 20 Maj 2006 Napisano 20 Maj 2006 moja propozycja zeby zrobic po trzy wersje wozow tak jak w demie, z mojej strony byly by to moze zwykly golf V, wersja GTi i moze taki >>> http://www.vwracing.pl
Bzyku Napisano 20 Maj 2006 Napisano 20 Maj 2006 he chlopaki chca robic moda do rfactor :) tez myslalem ale na clio III cup
Bubu Napisano 20 Maj 2006 Napisano 20 Maj 2006 Bzyku to dawaj rob z nami ;) To znaczy,ze np jak mam juz swoja 1 powiedzmy to teraz robie gti i jakas rajdowke?? UUUU nie wiem czy dam rade podchodzic do tego modelu po raz 5 i 6 :/ Ja jeszcze na zadne autka z gry nie patrzylem, ale mam zamiar w poniedzilaek cos tam powalczyc :)
damusTo Napisano 20 Maj 2006 Autor Napisano 20 Maj 2006 No no bzyku zapraszamy - pamietasz jeszcze jak to było w lopoly ;) hehe Co do wersji trzech - prawda jest taka że w grze mozna teżpoprostu wymieniać części i awansować tym samym bryke - nie widziałem moda który by to obsługiwał ale nasz mógłby być pierwszy, ja popieramte inicjatywę było by 5 golfów po 3 wersje - to 15 wariantów no to byłby najambitniejszy mod jak do tąd. Pytanie tylko czy ktoś z nas zdoła przełożyć właściwości jesdne do enginu gry w sensowny sposób - no sie zobaczy.
Bzyku Napisano 20 Maj 2006 Napisano 20 Maj 2006 hehe widzisz damusTo zrobirnir modeli i testur to nie jest wszystko i tak jak piszesz jeszcze musi ktos to przetransportowac a neiwydaje mi sie takie proste typu export i jedziemy :) najlepiej zobaczyc jakis byle jaki model low przeniesc do tego enginu a potem myslec jak sie uda oczywiscie bo ktos sie narobi modeli a pozniej bedzie wk...y
damusTo Napisano 20 Maj 2006 Autor Napisano 20 Maj 2006 Mysle że w najgorszym wypadku trzepniemy serie renderków zbiorowych na tracku wprost do złotej galeri :p Przeniesienie siatek z tego co ustaliłem nie ma problemu, własciwosci jezdne jescze nie wiem jak zrobić ale przeciez to bedzie nie zawiła matematyka, dzwiek przygotowałem, goć próbki silnika dopiero koleczy dostarczą puki co mam sypatyczna v8 ruczy aż miło, ale uderzenia, odgłosy opon, rozruchy, ambienty, wszystko gotowe - czeka. tor mam na płasko 13 zakrętów czekam na ostateczny kształt działki żeby rozpiąć proste,3d powstanie sprawnie :] z architekturabedzie gorzej to troche potrwa. mysle że day rade - wcześniej dałem linka do tutka.
Piterus_123 Napisano 24 Maj 2006 Napisano 24 Maj 2006 Uwaga Uwaga majnen propozycjen jest taka zeby zrobic golfy Serii I i II w wersjach seryjnej i GTi a golfy serii III IV i V w wersjach seryjnej, GTi i r32 (w przypadku golfa III bedzie to wersja vr6)
damusTo Napisano 24 Maj 2006 Autor Napisano 24 Maj 2006 Mnie sie ten pomysł bardzo podoba - byłby nie lada wypas. ...juz widze finalny reder 13 bryczek 1 za 2 tak że nowsza nachodzi na starszą - gigantyczna rozdziałka mały dofik Mmmmmmmmmmm...iodzio.
damusTo Napisano 24 Maj 2006 Autor Napisano 24 Maj 2006 No ładnie, kto da więcej :p... ...projekt robi sie bardzo ambitny, nie wiem czy nie mamy za małego teamu kurcze z 2 str fajnie było by wkleić coś takiego do portfolio to co chłopaki rozkręcamyte machię ?? Co mamy w progresie po za torem??
Bubu Napisano 24 Maj 2006 Napisano 24 Maj 2006 Jedynke cala bez srodka :)Jeszcze do lekkej korekty ;)
damusTo Napisano 24 Maj 2006 Autor Napisano 24 Maj 2006 Pietrus myśląc przyszłościowo postarał sie o info niezbedne do konstuowania plików fizycznych właściwości w grze - daje link na przyszłość Zobaczymy jaki bedzie odzew, jak nie to i tak łatwo mysle wyszperac to w necie, choc przy odrobinie farta bedziemy mieli wszystko w 1 miejscu - a to miłe Na prosbe Bubu dorzucam siatkę wyjetą z gry tak dla rozeznania jak kształtować nasze, jest to kokpit wyjety z jednego z dostepnych za darmo na necie modów, wyciągnietykonkretnie z Porsche GT3 a tu dyskretny link
Bubu Napisano 24 Maj 2006 Napisano 24 Maj 2006 Ooooo troche sie ich nazbieralo :/ To teraz tak: wszystkie te golfy maja byc przerobione do rajdow ?? Czy maja to byc wersje oryginalne +jedna przerobiona?? Tzn na przykladzie jedynki moze. Ma byc jedynka stock, jedynka gti stock, jedynka przerobiona konktretnie pod wyscigi czyli klatka, kubly itp?? Czy odrazu we wszystko pchac klatki, kublu i reszte??
damusTo Napisano 24 Maj 2006 Autor Napisano 24 Maj 2006 ja to widze tak, stock is stock. Gra ma opcje upurade - i jak se ktos zarobi to se włoży kubła i inne atrakcje. Co za tym idzie kubły i inne wykonujemy tyko raz nie ma sensu sie dublować !
damusTo Napisano 25 Maj 2006 Autor Napisano 25 Maj 2006 Yo słuchajcie Zmodeler spokojnie konvertuje modele, analizuję teraz pliki odpowiedzialne za fizyke pojazdów, pobrałem ostatnio nawet tor testowy TOP GEAR :] miodzio :] no wypas normalnie... ...w tej grze można edytować nawet usmiech na twarzy hostesy i to jes to.
Bubu Napisano 26 Maj 2006 Napisano 26 Maj 2006 A ja dopisze tylke ze chodzio Z 2 zebyscie sie nie meczyli tyle co ja ;) 1
damusTo Napisano 26 Maj 2006 Autor Napisano 26 Maj 2006 OK w kwestii rodzenia w bólach i meczenia sie dużo, czy ktoś bedac na wolnym biegu mógłby przeanalizować elementy gotowe bedace w standardzie w grze takie jaknp3 zestawy hamólców które nawet widocznie sie nagrzewają, słowem sa i nie ma sensu dublować pracy. No i Bubu nie denerwuj sie zawieszka czasem sie zdarza ;) jutro bedzie lepiej :p No chłopaki mysle ze Bubu potrzebuje dopingu w sprawie tego malucha...
damusTo Napisano 27 Maj 2006 Autor Napisano 27 Maj 2006 ALARM, ALARM musimy przyspieszycbo nas ubiegną ZOBACZCIE CO SIE DZIEJE TU Od tego tylko krok i klapa bedziemy powielać...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się