SoAd Napisano 16 Maj 2006 Napisano 16 Maj 2006 chcialbym zaczac robic postac z LP w 3d maxie do jakiejs gry. 1 Jaka gra mi polecacie zeby mozna bylo latwo przekonwertowac postac na jej engine? 2 Ile poly powinna miec taka postac 3 W jakiej rozdzialce powinny byc textury? 4 Znacie jakies dobre tutki? ;) Pozdro
_michal Napisano 16 Maj 2006 Napisano 16 Maj 2006 choćby to: http://www.iddevnet.com/quake4/ArtReference_CreatingModels
kurt_hectic Napisano 16 Maj 2006 Napisano 16 Maj 2006 czesc toxicity, z tym q4 to raczej ciezka opcja:P...ale sciagnalem sobie jakies sdk...mode bedzie model viewer...
SoAd Napisano 23 Maj 2006 Autor Napisano 23 Maj 2006 eee i kurt_hectic racje ma moze na poczatek cos prostszego?
_michal Napisano 23 Maj 2006 Napisano 23 Maj 2006 Do q4 nie musisz robić od razu postaci z 10k ścianek. Spokojnie można wrzucić tam postac nawet bez normali. Alternatywą jest Unreal Tournament 2k3/2k4, niestety nie robiłem pod to nigdy postaci, ale nie powinno być problemu ze znalezieniem wytycznych na stronkach poswięconych modowaniu UT'ków
Przybysz Napisano 23 Maj 2006 Napisano 23 Maj 2006 Jedyny mój model postaci jaki wylądował w enginie był właśnie pod ut2k3. Pamiętam, że sciągnąłem skądś pliki *.max z postaciami z ut2k3, dzięki czemu miałem dostęp do szkieletu. Co do rigu to też było jakieś wymaganie, chyba ile kości wpływa na jeden vertex. Przepraszam ale nie pamietam szczegułów bo to było z 3 lata temu. Potrzebny był mi do 3dsmax exporter o nazwie ActorX. Potem importowało sie textury do UnrealEd komponowało z nich materiał (shader) i zapisywało pakiet *.utx. Następnie importowało sie model postaci dokonywało jakiś ustawień, przypisywało wcześniej stworzony materiał(shader) i zapisywalo pakiet z animacją, chyba *.ukx. Niezbędna była chyba jeszcze modyfikacja jakiegoś oryginalnego pliku gry by model był wykrywany i widoczny w samej grze. Głównym źródłem informacji była strona UDN: http://udn.epicgames.com/Main/WebHome (ut2k3/ut2k4 chodzą na różnych modyfikacjach UnrealEngine2) oraz jakieś inne strony o modach. Ogólnie to proces był mało skomplikowany. Jeśli nie masz ut2k3/2k4 jest Unreal Engine 2 Runtime o podobnych możliwościach za free ale nie używałem go. Jeśli chcesz sie zapoznać z UnrealEd to po zalogowaniu sie na http://www.3dbuzz.com są videotutki do niego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się