Napisano 16 Maj 200618 l chcialbym zaczac robic postac z LP w 3d maxie do jakiejs gry. 1 Jaka gra mi polecacie zeby mozna bylo latwo przekonwertowac postac na jej engine? 2 Ile poly powinna miec taka postac 3 W jakiej rozdzialce powinny byc textury? 4 Znacie jakies dobre tutki? ;) Pozdro
Napisano 16 Maj 200618 l czesc toxicity, z tym q4 to raczej ciezka opcja:P...ale sciagnalem sobie jakies sdk...mode bedzie model viewer...
Napisano 23 Maj 200618 l Do q4 nie musisz robić od razu postaci z 10k ścianek. Spokojnie można wrzucić tam postac nawet bez normali. Alternatywą jest Unreal Tournament 2k3/2k4, niestety nie robiłem pod to nigdy postaci, ale nie powinno być problemu ze znalezieniem wytycznych na stronkach poswięconych modowaniu UT'ków
Napisano 23 Maj 200618 l Jedyny mój model postaci jaki wylądował w enginie był właśnie pod ut2k3. Pamiętam, że sciągnąłem skądś pliki *.max z postaciami z ut2k3, dzięki czemu miałem dostęp do szkieletu. Co do rigu to też było jakieś wymaganie, chyba ile kości wpływa na jeden vertex. Przepraszam ale nie pamietam szczegułów bo to było z 3 lata temu. Potrzebny był mi do 3dsmax exporter o nazwie ActorX. Potem importowało sie textury do UnrealEd komponowało z nich materiał (shader) i zapisywało pakiet *.utx. Następnie importowało sie model postaci dokonywało jakiś ustawień, przypisywało wcześniej stworzony materiał(shader) i zapisywalo pakiet z animacją, chyba *.ukx. Niezbędna była chyba jeszcze modyfikacja jakiegoś oryginalnego pliku gry by model był wykrywany i widoczny w samej grze. Głównym źródłem informacji była strona UDN: http://udn.epicgames.com/Main/WebHome (ut2k3/ut2k4 chodzą na różnych modyfikacjach UnrealEngine2) oraz jakieś inne strony o modach. Ogólnie to proces był mało skomplikowany. Jeśli nie masz ut2k3/2k4 jest Unreal Engine 2 Runtime o podobnych możliwościach za free ale nie używałem go. Jeśli chcesz sie zapoznać z UnrealEd to po zalogowaniu sie na http://www.3dbuzz.com są videotutki do niego.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto