Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

chcialbym zaczac robic postac z LP w 3d maxie do jakiejs gry.

1 Jaka gra mi polecacie zeby mozna bylo latwo przekonwertowac postac na jej engine?

2 Ile poly powinna miec taka postac

3 W jakiej rozdzialce powinny byc textury?

4 Znacie jakies dobre tutki? ;)

Pozdro

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Do q4 nie musisz robić od razu postaci z 10k ścianek. Spokojnie można wrzucić tam postac nawet bez normali. Alternatywą jest Unreal Tournament 2k3/2k4, niestety nie robiłem pod to nigdy postaci, ale nie powinno być problemu ze znalezieniem wytycznych na stronkach poswięconych modowaniu UT'ków

Napisano

Jedyny mój model postaci jaki wylądował w enginie był właśnie pod ut2k3.

Pamiętam, że sciągnąłem skądś pliki *.max z postaciami z ut2k3, dzięki czemu miałem dostęp do szkieletu. Co do rigu to też było jakieś wymaganie, chyba ile kości wpływa na jeden vertex. Przepraszam ale nie pamietam szczegułów bo to było z 3 lata temu. Potrzebny był mi do 3dsmax exporter o nazwie ActorX. Potem importowało sie textury do UnrealEd komponowało z nich materiał (shader) i zapisywało pakiet *.utx. Następnie importowało sie model postaci dokonywało jakiś ustawień, przypisywało wcześniej stworzony materiał(shader) i zapisywalo pakiet z animacją, chyba *.ukx. Niezbędna była chyba jeszcze modyfikacja jakiegoś oryginalnego pliku gry by model był wykrywany i widoczny w samej grze.

 

Głównym źródłem informacji była strona UDN: http://udn.epicgames.com/Main/WebHome

(ut2k3/ut2k4 chodzą na różnych modyfikacjach UnrealEngine2)

oraz jakieś inne strony o modach. Ogólnie to proces był mało skomplikowany. Jeśli nie masz ut2k3/2k4 jest Unreal Engine 2 Runtime o podobnych możliwościach za free ale nie używałem go.

Jeśli chcesz sie zapoznać z UnrealEd to po zalogowaniu sie na http://www.3dbuzz.com są videotutki do niego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności