Jump to content

Real Bump


Recommended Posts

Czy ktoś się zastanawiał jak otrzymać efekt realnej wypukłosci.

 

Chodzi mi o brzegi aby nie były proste jak przy zwykłym bampie lecz nieco wcięte tam gdzie są dołki.

Link to comment
Share on other sites

Co jak co chodzi mi o metody bez pszekształcania siatki!!

 

Ja prubyje to uzyskać za pomocą wymazawania fragmętów kontury (brzegu) w zależności od urojonej wysokosci

Link to comment
Share on other sites

displacement dany do slotu w materiale nie przeksztalca geometrii modelu. Aczkolwiek w czasie renderingu, renderer to robi :-) dlatego disp tworzy "realne" wypukłości, a bump nie. byl temat na forum o różnicach miedzy bump, disp i normal mapami, poszukac i poczytac :-)

Link to comment
Share on other sites

"Sanki"

Dzięki że mnie wyręczyłeś

 

Ja kombinuje aby to było szybkie i bez geomeri

Jak "microtirangeldisplace" czy jakoś tak.

 

Jest w metalu taka teksturka która ma szum na brzegach ale szum to nie to samo co ładne realne odkształcone krawędzie.

 

edit

Wykombinowałem aby użyć distorszona tak jakby na kamere wtedy popszesuwał by piksele tam gdzie byłby kolor biały w bumpie i po kszyku.

Jedynie zastanawiam się jak zmuśic aby robił to tak jak chce.

Link to comment
Share on other sites

do mentala jest pełno przydatnych shaderów, np "edge displace(er(?))" taki kiedyś był, i zdaje się robi dokładnie to czego ci trzeba, na xsibase swego czasu w jakimś wątku o parallax i normal mappingu był prezentowany :)

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio próbowałem z mapą kuntyru jako kanal alfa w standardowym materiale

ale nie mam pomysłu jak wrzucić

mapke aby wykasować niepotszebne fragmety.

Zgodnie z wysokoscią .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy