Skocz do zawartości

Real Bump


Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś się zastanawiał jak otrzymać efekt realnej wypukłosci.

 

Chodzi mi o brzegi aby nie były proste jak przy zwykłym bampie lecz nieco wcięte tam gdzie są dołki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Co jak co chodzi mi o metody bez pszekształcania siatki!!

 

Ja prubyje to uzyskać za pomocą wymazawania fragmętów kontury (brzegu) w zależności od urojonej wysokosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

displacement dany do slotu w materiale nie przeksztalca geometrii modelu. Aczkolwiek w czasie renderingu, renderer to robi :-) dlatego disp tworzy "realne" wypukłości, a bump nie. byl temat na forum o różnicach miedzy bump, disp i normal mapami, poszukac i poczytac :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Sanki"

Dzięki że mnie wyręczyłeś

 

Ja kombinuje aby to było szybkie i bez geomeri

Jak "microtirangeldisplace" czy jakoś tak.

 

Jest w metalu taka teksturka która ma szum na brzegach ale szum to nie to samo co ładne realne odkształcone krawędzie.

 

edit

Wykombinowałem aby użyć distorszona tak jakby na kamere wtedy popszesuwał by piksele tam gdzie byłby kolor biały w bumpie i po kszyku.

Jedynie zastanawiam się jak zmuśic aby robił to tak jak chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do mentala jest pełno przydatnych shaderów, np "edge displace(er(?))" taki kiedyś był, i zdaje się robi dokładnie to czego ci trzeba, na xsibase swego czasu w jakimś wątku o parallax i normal mappingu był prezentowany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej potencjalne rozwiazanie. Z tego co się orientowałem to jest to podobne (jak nie takie samo) rozwiazanie jak zastosowane w enginie Unreal 3.

Generalnie daje fajne efekty, dość szybo się renderuje, ale w niektórych sytuacjach displace jest szybszy i lepszy.

Wymaga stosowania normal map i height map.

 

http://fabio.policarpo.nom.br/relief/index.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności