MVM Napisano 31 Maj 2006 Share Napisano 31 Maj 2006 Czy ktoś się zastanawiał jak otrzymać efekt realnej wypukłosci. Chodzi mi o brzegi aby nie były proste jak przy zwykłym bampie lecz nieco wcięte tam gdzie są dołki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vorek Napisano 31 Maj 2006 Share Napisano 31 Maj 2006 Ktoś się kiedyś zastanowił i wymyślił displace :) tu przykład http://www.max3d.pl/forum/showpost.php?p=386748&postcount=187 Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaccunio Napisano 31 Maj 2006 Share Napisano 31 Maj 2006 A czy do slotu displace'a trzeba koniecznie dawac mapke w greyscali? nie mam teraz dostepu do maxa, wiec nie moge sprawdzic tego empirycznie, stad takie pytanko:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MVM Napisano 31 Maj 2006 Autor Share Napisano 31 Maj 2006 Co jak co chodzi mi o metody bez pszekształcania siatki!! Ja prubyje to uzyskać za pomocą wymazawania fragmętów kontury (brzegu) w zależności od urojonej wysokosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaGuu Napisano 31 Maj 2006 Share Napisano 31 Maj 2006 Ale przecież Displacement nie przekształca siatki :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sanki Napisano 31 Maj 2006 Share Napisano 31 Maj 2006 displacement dany do slotu w materiale nie przeksztalca geometrii modelu. Aczkolwiek w czasie renderingu, renderer to robi :-) dlatego disp tworzy "realne" wypukłości, a bump nie. byl temat na forum o różnicach miedzy bump, disp i normal mapami, poszukac i poczytac :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 31 Maj 2006 Share Napisano 31 Maj 2006 no to co napisal samki to raz, dwa to ze bump nie zatrzymuje na sobie cieni , kilka renderow ma taki ficzer jak bump shadows ktore bardzo urealnia bumpa i szybko sie liczy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MVM Napisano 31 Maj 2006 Autor Share Napisano 31 Maj 2006 "Sanki" Dzięki że mnie wyręczyłeś Ja kombinuje aby to było szybkie i bez geomeri Jak "microtirangeldisplace" czy jakoś tak. Jest w metalu taka teksturka która ma szum na brzegach ale szum to nie to samo co ładne realne odkształcone krawędzie. edit Wykombinowałem aby użyć distorszona tak jakby na kamere wtedy popszesuwał by piksele tam gdzie byłby kolor biały w bumpie i po kszyku. Jedynie zastanawiam się jak zmuśic aby robił to tak jak chce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
merv_ Napisano 31 Maj 2006 Share Napisano 31 Maj 2006 a jak masz V-Raya do jest tez V-Ray Displacement Mod która nie zmienia siatki we viewporcie tylko dopiero przy renderze ( http://www.max3d.pl/tut.php?id=46 ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 31 Maj 2006 Share Napisano 31 Maj 2006 yy, a jaki renderer zmienia geometrię w viewporcie po nałożeniu dispa? Przecież modeler a renderer to oddzielne programy (czasem zintegrowane). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
masater Napisano 31 Maj 2006 Share Napisano 31 Maj 2006 do mentala jest pełno przydatnych shaderów, np "edge displace(er(?))" taki kiedyś był, i zdaje się robi dokładnie to czego ci trzeba, na xsibase swego czasu w jakimś wątku o parallax i normal mappingu był prezentowany :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gomo Napisano 1 Czerwiec 2006 Share Napisano 1 Czerwiec 2006 Poniżej potencjalne rozwiazanie. Z tego co się orientowałem to jest to podobne (jak nie takie samo) rozwiazanie jak zastosowane w enginie Unreal 3. Generalnie daje fajne efekty, dość szybo się renderuje, ale w niektórych sytuacjach displace jest szybszy i lepszy. Wymaga stosowania normal map i height map. http://fabio.policarpo.nom.br/relief/index.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MVM Napisano 1 Czerwiec 2006 Autor Share Napisano 1 Czerwiec 2006 Ostatnio próbowałem z mapą kuntyru jako kanal alfa w standardowym materiale ale nie mam pomysłu jak wrzucić mapke aby wykasować niepotszebne fragmety. Zgodnie z wysokoscią . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się