Skocz do zawartości

Model 3D: Uwięziony


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

No i się chłopak niespodziewał... najadł się, usiadł na drzewie i go... zamurowało. Jakie to życie pełne niespodzianek. :) A teraz na poważnie. Poniżej projekt naszyjnika zrobiony w wolnej chwili. Komentarze jak zwykle mile widziane. Pozdrawiam

 

Endriu_M

 

mos1b2sw.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Długo walczyłem z tym "srebrem" - tym bardziej, że naszyjnik jest wielkości 4,5 na 7 cm, więc to ujęcie to jest w zasadzie... macro-macra.... i jeszcze zoom i mikroskop. :) Oryginalną (w sensie projektowaną) wielkość najlepiej chyba oddaje miniaturka, a tam materiał wcale nie wygląda źle. Inna sprawa, że mimo usilnych starań nie udało mi się znaleźć w internecie tak ogromnego zbliżenia jakiejś bryły srebra. Chamfer nie wchodziłby w grę (bo to zdaje się jest ostre ścięcie, tak?) - właśnie ze względu na wymiary. Po prostu srebra nie da się tak ściąć. Może stal chirurgiczną, ale nie srebro. Pozdrawiam i dzięki za uwagi! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę (to tak na swoją obronę), że w naturalnej scenerii to srebro wyglądałoby lepiej. Nie lubię ujęć w studio, no ale cóż. Przejrzałem w domu wszystkie srebrne przedmioty począwszy od widelców :) po obrączki, wisiorki i inne takie. Rozrzut był dramatyczny - od bardzo ciemnego do bardzo jasnego srebra. Na pewno ma miękki specular i miękkie odbicia (chociaż to drugie też nie zawsze). Chyba chrom jest łatwiejszy do zrobienia. :) A tak swoją drogą, może macie jakieś tutoriale albo przykłady dobrze zrobionego srebra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie uwagi, jeszcze tylko pytanie czy ktoś z Was ma jakiś pomysł jak poprawić te shadery? Jeśli chodzi o srebro: ciemniejsze? jaśniejsze? z mniejszym czy z większym specularem? mniejsze czy większe odbicia? A z bursztynem? Za pomarańczowy, czy za mało przejrzysty... Myślę, że konkrety się przydadzą, w końcu od tego jest forum... A macie może jakieś linki do dobrze zrenderowanego srebra? Tak, żeby chociaż zobaczyć jak to ma w powiększeniu wyglądać.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no właśnie. Może któregoś dnia wrzucę to do jakiejś "kompleksowej" sceny i myślę, że wtedy będzie to wyglądać znacznie lepiej. A wiesz jak to Mintrill jest z HDR. To to już jest w ogóle... sztuczne. Masz mały obiekt na białym tle, a odbija się w nim całe miasto albo nie wiadomo co. I niby skąd te odbicia? Ale przy robieniu tej pracy zacząłem się zastanawiać nad kilkoma rzeczami - tzn. nad fotografią. Jak fotograficy robią zdjęcia srebra? To jest pytanie. Map HDR nie mają, zdjęcia robią w studio, przy sztucznym świetle, a jakoś im to wychodzi.

 

PS A góra... faktycznie Zbrushowata... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chamfer na ostrej krawędzi robi się minimalny żeby zmiękczyć nieco kant a nie zmienić profil siatki. Daje to lepsze odbicia i bardziej naturalny efekt. Co do shaderów i sceny to tak jak napisał mintrill - dobre HDRI załatwi Ci ładne srebro. No i kąt kamery + podłoże - akurat nieszczęśliwie wybrałeś rzut z góry. Może lepszy efekt dałby wiszący wisiorek + backlight na bursztyn? To trzeba sobie popróbować, ale mając już ustawione względnie dobrze otoczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo walczyłem z tym "srebrem"

i poległeś ;-)

a tam materiał wcale nie wygląda źle.

owszem, wygląda ;-) wygląda jak plastik pomalowany na "srebrno" w odpustowych zabawkach ;-)

 

Co do zdjęć fotografów, to się za bardzo nie znam, ale z tego co wiem, też się tworzy bardziej złożone studia, żeby uzyskać ciekawszy efekt, mozna przecież ustawić jakiś przedmiod z boku, tak żeby go nie było widać i zeby nie rzucał cienia na scenę, a żeby było COŚ widocze w odbiciach itd. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hynol: myślałem o oświetleniu z tyłu... ale trochę za późno... Bo jak już zrobiłem to nieszczęsne srebro... a ono od tyłu jest zamknięte. :) oj. No i że się tak zacytuję robiłem to "w wolnej chwili" czyli bardziej jako eksperyment, a nie kompletną scenę z dodatkowymi elementami. 3grosze: może wyobrażasz sobie srebro tylko jako stare i zaśniedziałe. A jest jeszcze i takie:

 

srebro4cw.jpg

 

ale uwagi przyjmuję i obiecuję się poprawić ;)

 

PS I nikt jeszcze nie podał, żadnych linków do dobrych renderów srebra... wychodzi na to, że to cholera trudny materiał jest... ;) zawsze sobie wymyślę do roboty jakieś nie wiadomo co... może następnym razem zrobię coś... prostszego... jakąś plastikową kulę, albo cóś... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hynol jeszcze jedno. Sorry, bo się nie posługuję językiem Maxowym. W XSI to się nazywa bevel (czyli zaokrąglone krawędzie, które zresztą w tym bursztynie występują). Szczerze mówiąc myślałem, że chamfer to ostre ścięcie, a fillet to miękkie, ale z tego co rozumiem jest odwrotnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności