Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

No i się chłopak niespodziewał... najadł się, usiadł na drzewie i go... zamurowało. Jakie to życie pełne niespodzianek. :) A teraz na poważnie. Poniżej projekt naszyjnika zrobiony w wolnej chwili. Komentarze jak zwykle mile widziane. Pozdrawiam

 

Endriu_M

 

mos1b2sw.th.jpg

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Długo walczyłem z tym "srebrem" - tym bardziej, że naszyjnik jest wielkości 4,5 na 7 cm, więc to ujęcie to jest w zasadzie... macro-macra.... i jeszcze zoom i mikroskop. :) Oryginalną (w sensie projektowaną) wielkość najlepiej chyba oddaje miniaturka, a tam materiał wcale nie wygląda źle. Inna sprawa, że mimo usilnych starań nie udało mi się znaleźć w internecie tak ogromnego zbliżenia jakiejś bryły srebra. Chamfer nie wchodziłby w grę (bo to zdaje się jest ostre ścięcie, tak?) - właśnie ze względu na wymiary. Po prostu srebra nie da się tak ściąć. Może stal chirurgiczną, ale nie srebro. Pozdrawiam i dzięki za uwagi! :)

Napisano

skoro to takie małe to przydałby sie bump malutki, a shaderek serio słaby, mogłeś to lepiej oświetlić bo nie prezętuje sie to rewelacyjnie ale naszyjnik mi sie podoba

Napisano

Myślę (to tak na swoją obronę), że w naturalnej scenerii to srebro wyglądałoby lepiej. Nie lubię ujęć w studio, no ale cóż. Przejrzałem w domu wszystkie srebrne przedmioty począwszy od widelców :) po obrączki, wisiorki i inne takie. Rozrzut był dramatyczny - od bardzo ciemnego do bardzo jasnego srebra. Na pewno ma miękki specular i miękkie odbicia (chociaż to drugie też nie zawsze). Chyba chrom jest łatwiejszy do zrobienia. :) A tak swoją drogą, może macie jakieś tutoriale albo przykłady dobrze zrobionego srebra?

Napisano

pomysł ciekawy ale po pierwsze tą gorną czesc przydało by sie bardziej zesmootchowac no i nad jakism dobrym studiem posiedzec bo jak pisali wyzej materiały nie wyszły

Napisano

Dzięki za wszystkie uwagi, jeszcze tylko pytanie czy ktoś z Was ma jakiś pomysł jak poprawić te shadery? Jeśli chodzi o srebro: ciemniejsze? jaśniejsze? z mniejszym czy z większym specularem? mniejsze czy większe odbicia? A z bursztynem? Za pomarańczowy, czy za mało przejrzysty... Myślę, że konkrety się przydadzą, w końcu od tego jest forum... A macie może jakieś linki do dobrze zrenderowanego srebra? Tak, żeby chociaż zobaczyć jak to ma w powiększeniu wyglądać.

 

Pozdrawiam

Napisano

Aby mieć ładnie wygladający metal (i nie tylko) musić mieć także odpowiednie otoczenie (ewentualnie mapę HDR).

Co do modelu, to nawet fajny, tylko ta góra taka imo zbyt "ZBrush'owata".

Napisano

A no właśnie. Może któregoś dnia wrzucę to do jakiejś "kompleksowej" sceny i myślę, że wtedy będzie to wyglądać znacznie lepiej. A wiesz jak to Mintrill jest z HDR. To to już jest w ogóle... sztuczne. Masz mały obiekt na białym tle, a odbija się w nim całe miasto albo nie wiadomo co. I niby skąd te odbicia? Ale przy robieniu tej pracy zacząłem się zastanawiać nad kilkoma rzeczami - tzn. nad fotografią. Jak fotograficy robią zdjęcia srebra? To jest pytanie. Map HDR nie mają, zdjęcia robią w studio, przy sztucznym świetle, a jakoś im to wychodzi.

 

PS A góra... faktycznie Zbrushowata... :)

Napisano

Chamfer na ostrej krawędzi robi się minimalny żeby zmiękczyć nieco kant a nie zmienić profil siatki. Daje to lepsze odbicia i bardziej naturalny efekt. Co do shaderów i sceny to tak jak napisał mintrill - dobre HDRI załatwi Ci ładne srebro. No i kąt kamery + podłoże - akurat nieszczęśliwie wybrałeś rzut z góry. Może lepszy efekt dałby wiszący wisiorek + backlight na bursztyn? To trzeba sobie popróbować, ale mając już ustawione względnie dobrze otoczenie.

Napisano
Długo walczyłem z tym "srebrem"

i poległeś ;-)

a tam materiał wcale nie wygląda źle.

owszem, wygląda ;-) wygląda jak plastik pomalowany na "srebrno" w odpustowych zabawkach ;-)

 

Co do zdjęć fotografów, to się za bardzo nie znam, ale z tego co wiem, też się tworzy bardziej złożone studia, żeby uzyskać ciekawszy efekt, mozna przecież ustawić jakiś przedmiod z boku, tak żeby go nie było widać i zeby nie rzucał cienia na scenę, a żeby było COŚ widocze w odbiciach itd. ;-)

Napisano

Hynol: myślałem o oświetleniu z tyłu... ale trochę za późno... Bo jak już zrobiłem to nieszczęsne srebro... a ono od tyłu jest zamknięte. :) oj. No i że się tak zacytuję robiłem to "w wolnej chwili" czyli bardziej jako eksperyment, a nie kompletną scenę z dodatkowymi elementami. 3grosze: może wyobrażasz sobie srebro tylko jako stare i zaśniedziałe. A jest jeszcze i takie:

 

srebro4cw.jpg

 

ale uwagi przyjmuję i obiecuję się poprawić ;)

 

PS I nikt jeszcze nie podał, żadnych linków do dobrych renderów srebra... wychodzi na to, że to cholera trudny materiał jest... ;) zawsze sobie wymyślę do roboty jakieś nie wiadomo co... może następnym razem zrobię coś... prostszego... jakąś plastikową kulę, albo cóś... ;)

Napisano

Hynol jeszcze jedno. Sorry, bo się nie posługuję językiem Maxowym. W XSI to się nazywa bevel (czyli zaokrąglone krawędzie, które zresztą w tym bursztynie występują). Szczerze mówiąc myślałem, że chamfer to ostre ścięcie, a fillet to miękkie, ale z tego co rozumiem jest odwrotnie...




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności