Endriu_M Napisano 6 Czerwiec 2006 Share Napisano 6 Czerwiec 2006 Witam! No i się chłopak niespodziewał... najadł się, usiadł na drzewie i go... zamurowało. Jakie to życie pełne niespodzianek. :) A teraz na poważnie. Poniżej projekt naszyjnika zrobiony w wolnej chwili. Komentarze jak zwykle mile widziane. Pozdrawiam Endriu_M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hkropinski Napisano 6 Czerwiec 2006 Share Napisano 6 Czerwiec 2006 materaly mi sie nie podobaja, model w miare ciekawy aczkolwiek uwazam ze na glownej czesci powinien sie znalesc chamfer, pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endriu_M Napisano 6 Czerwiec 2006 Autor Share Napisano 6 Czerwiec 2006 Długo walczyłem z tym "srebrem" - tym bardziej, że naszyjnik jest wielkości 4,5 na 7 cm, więc to ujęcie to jest w zasadzie... macro-macra.... i jeszcze zoom i mikroskop. :) Oryginalną (w sensie projektowaną) wielkość najlepiej chyba oddaje miniaturka, a tam materiał wcale nie wygląda źle. Inna sprawa, że mimo usilnych starań nie udało mi się znaleźć w internecie tak ogromnego zbliżenia jakiejś bryły srebra. Chamfer nie wchodziłby w grę (bo to zdaje się jest ostre ścięcie, tak?) - właśnie ze względu na wymiary. Po prostu srebra nie da się tak ściąć. Może stal chirurgiczną, ale nie srebro. Pozdrawiam i dzięki za uwagi! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AGmakonts Napisano 6 Czerwiec 2006 Share Napisano 6 Czerwiec 2006 skoro to takie małe to przydałby sie bump malutki, a shaderek serio słaby, mogłeś to lepiej oświetlić bo nie prezętuje sie to rewelacyjnie ale naszyjnik mi sie podoba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endriu_M Napisano 6 Czerwiec 2006 Autor Share Napisano 6 Czerwiec 2006 Myślę (to tak na swoją obronę), że w naturalnej scenerii to srebro wyglądałoby lepiej. Nie lubię ujęć w studio, no ale cóż. Przejrzałem w domu wszystkie srebrne przedmioty począwszy od widelców :) po obrączki, wisiorki i inne takie. Rozrzut był dramatyczny - od bardzo ciemnego do bardzo jasnego srebra. Na pewno ma miękki specular i miękkie odbicia (chociaż to drugie też nie zawsze). Chyba chrom jest łatwiejszy do zrobienia. :) A tak swoją drogą, może macie jakieś tutoriale albo przykłady dobrze zrobionego srebra? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
weinert Napisano 6 Czerwiec 2006 Share Napisano 6 Czerwiec 2006 no materiały nie wyszły :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
!Ewert Napisano 7 Czerwiec 2006 Share Napisano 7 Czerwiec 2006 ale bursztyn ci też nie wyszedł za dobrze... pozdrawiam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hcpiter Napisano 7 Czerwiec 2006 Share Napisano 7 Czerwiec 2006 pomysł ciekawy ale po pierwsze tą gorną czesc przydało by sie bardziej zesmootchowac no i nad jakism dobrym studiem posiedzec bo jak pisali wyzej materiały nie wyszły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endriu_M Napisano 7 Czerwiec 2006 Autor Share Napisano 7 Czerwiec 2006 Dzięki za wszystkie uwagi, jeszcze tylko pytanie czy ktoś z Was ma jakiś pomysł jak poprawić te shadery? Jeśli chodzi o srebro: ciemniejsze? jaśniejsze? z mniejszym czy z większym specularem? mniejsze czy większe odbicia? A z bursztynem? Za pomarańczowy, czy za mało przejrzysty... Myślę, że konkrety się przydadzą, w końcu od tego jest forum... A macie może jakieś linki do dobrze zrenderowanego srebra? Tak, żeby chociaż zobaczyć jak to ma w powiększeniu wyglądać. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 7 Czerwiec 2006 Share Napisano 7 Czerwiec 2006 Aby mieć ładnie wygladający metal (i nie tylko) musić mieć także odpowiednie otoczenie (ewentualnie mapę HDR). Co do modelu, to nawet fajny, tylko ta góra taka imo zbyt "ZBrush'owata". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endriu_M Napisano 7 Czerwiec 2006 Autor Share Napisano 7 Czerwiec 2006 A no właśnie. Może któregoś dnia wrzucę to do jakiejś "kompleksowej" sceny i myślę, że wtedy będzie to wyglądać znacznie lepiej. A wiesz jak to Mintrill jest z HDR. To to już jest w ogóle... sztuczne. Masz mały obiekt na białym tle, a odbija się w nim całe miasto albo nie wiadomo co. I niby skąd te odbicia? Ale przy robieniu tej pracy zacząłem się zastanawiać nad kilkoma rzeczami - tzn. nad fotografią. Jak fotograficy robią zdjęcia srebra? To jest pytanie. Map HDR nie mają, zdjęcia robią w studio, przy sztucznym świetle, a jakoś im to wychodzi. PS A góra... faktycznie Zbrushowata... :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 7 Czerwiec 2006 Share Napisano 7 Czerwiec 2006 Chamfer na ostrej krawędzi robi się minimalny żeby zmiękczyć nieco kant a nie zmienić profil siatki. Daje to lepsze odbicia i bardziej naturalny efekt. Co do shaderów i sceny to tak jak napisał mintrill - dobre HDRI załatwi Ci ładne srebro. No i kąt kamery + podłoże - akurat nieszczęśliwie wybrałeś rzut z góry. Może lepszy efekt dałby wiszący wisiorek + backlight na bursztyn? To trzeba sobie popróbować, ale mając już ustawione względnie dobrze otoczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3grosze Napisano 7 Czerwiec 2006 Share Napisano 7 Czerwiec 2006 Długo walczyłem z tym "srebrem" i poległeś ;-) a tam materiał wcale nie wygląda źle. owszem, wygląda ;-) wygląda jak plastik pomalowany na "srebrno" w odpustowych zabawkach ;-) Co do zdjęć fotografów, to się za bardzo nie znam, ale z tego co wiem, też się tworzy bardziej złożone studia, żeby uzyskać ciekawszy efekt, mozna przecież ustawić jakiś przedmiod z boku, tak żeby go nie było widać i zeby nie rzucał cienia na scenę, a żeby było COŚ widocze w odbiciach itd. ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endriu_M Napisano 7 Czerwiec 2006 Autor Share Napisano 7 Czerwiec 2006 Hynol: myślałem o oświetleniu z tyłu... ale trochę za późno... Bo jak już zrobiłem to nieszczęsne srebro... a ono od tyłu jest zamknięte. :) oj. No i że się tak zacytuję robiłem to "w wolnej chwili" czyli bardziej jako eksperyment, a nie kompletną scenę z dodatkowymi elementami. 3grosze: może wyobrażasz sobie srebro tylko jako stare i zaśniedziałe. A jest jeszcze i takie: ale uwagi przyjmuję i obiecuję się poprawić ;) PS I nikt jeszcze nie podał, żadnych linków do dobrych renderów srebra... wychodzi na to, że to cholera trudny materiał jest... ;) zawsze sobie wymyślę do roboty jakieś nie wiadomo co... może następnym razem zrobię coś... prostszego... jakąś plastikową kulę, albo cóś... ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endriu_M Napisano 7 Czerwiec 2006 Autor Share Napisano 7 Czerwiec 2006 Hynol jeszcze jedno. Sorry, bo się nie posługuję językiem Maxowym. W XSI to się nazywa bevel (czyli zaokrąglone krawędzie, które zresztą w tym bursztynie występują). Szczerze mówiąc myślałem, że chamfer to ostre ścięcie, a fillet to miękkie, ale z tego co rozumiem jest odwrotnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 8 Czerwiec 2006 Share Napisano 8 Czerwiec 2006 Bo chamfer w maxie to jest ostre ścięcie. Tylko przy małych wartościach z daleka może wyglądać jak fillet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi