Napisano 6 Czerwiec 200618 l Witam! No i się chłopak niespodziewał... najadł się, usiadł na drzewie i go... zamurowało. Jakie to życie pełne niespodzianek. :) A teraz na poważnie. Poniżej projekt naszyjnika zrobiony w wolnej chwili. Komentarze jak zwykle mile widziane. Pozdrawiam Endriu_M
Napisano 6 Czerwiec 200618 l materaly mi sie nie podobaja, model w miare ciekawy aczkolwiek uwazam ze na glownej czesci powinien sie znalesc chamfer, pozdr
Napisano 6 Czerwiec 200618 l Autor Długo walczyłem z tym "srebrem" - tym bardziej, że naszyjnik jest wielkości 4,5 na 7 cm, więc to ujęcie to jest w zasadzie... macro-macra.... i jeszcze zoom i mikroskop. :) Oryginalną (w sensie projektowaną) wielkość najlepiej chyba oddaje miniaturka, a tam materiał wcale nie wygląda źle. Inna sprawa, że mimo usilnych starań nie udało mi się znaleźć w internecie tak ogromnego zbliżenia jakiejś bryły srebra. Chamfer nie wchodziłby w grę (bo to zdaje się jest ostre ścięcie, tak?) - właśnie ze względu na wymiary. Po prostu srebra nie da się tak ściąć. Może stal chirurgiczną, ale nie srebro. Pozdrawiam i dzięki za uwagi! :)
Napisano 6 Czerwiec 200618 l skoro to takie małe to przydałby sie bump malutki, a shaderek serio słaby, mogłeś to lepiej oświetlić bo nie prezętuje sie to rewelacyjnie ale naszyjnik mi sie podoba
Napisano 6 Czerwiec 200618 l Autor Myślę (to tak na swoją obronę), że w naturalnej scenerii to srebro wyglądałoby lepiej. Nie lubię ujęć w studio, no ale cóż. Przejrzałem w domu wszystkie srebrne przedmioty począwszy od widelców :) po obrączki, wisiorki i inne takie. Rozrzut był dramatyczny - od bardzo ciemnego do bardzo jasnego srebra. Na pewno ma miękki specular i miękkie odbicia (chociaż to drugie też nie zawsze). Chyba chrom jest łatwiejszy do zrobienia. :) A tak swoją drogą, może macie jakieś tutoriale albo przykłady dobrze zrobionego srebra?
Napisano 7 Czerwiec 200618 l pomysł ciekawy ale po pierwsze tą gorną czesc przydało by sie bardziej zesmootchowac no i nad jakism dobrym studiem posiedzec bo jak pisali wyzej materiały nie wyszły
Napisano 7 Czerwiec 200618 l Autor Dzięki za wszystkie uwagi, jeszcze tylko pytanie czy ktoś z Was ma jakiś pomysł jak poprawić te shadery? Jeśli chodzi o srebro: ciemniejsze? jaśniejsze? z mniejszym czy z większym specularem? mniejsze czy większe odbicia? A z bursztynem? Za pomarańczowy, czy za mało przejrzysty... Myślę, że konkrety się przydadzą, w końcu od tego jest forum... A macie może jakieś linki do dobrze zrenderowanego srebra? Tak, żeby chociaż zobaczyć jak to ma w powiększeniu wyglądać. Pozdrawiam
Napisano 7 Czerwiec 200618 l Aby mieć ładnie wygladający metal (i nie tylko) musić mieć także odpowiednie otoczenie (ewentualnie mapę HDR). Co do modelu, to nawet fajny, tylko ta góra taka imo zbyt "ZBrush'owata".
Napisano 7 Czerwiec 200618 l Autor A no właśnie. Może któregoś dnia wrzucę to do jakiejś "kompleksowej" sceny i myślę, że wtedy będzie to wyglądać znacznie lepiej. A wiesz jak to Mintrill jest z HDR. To to już jest w ogóle... sztuczne. Masz mały obiekt na białym tle, a odbija się w nim całe miasto albo nie wiadomo co. I niby skąd te odbicia? Ale przy robieniu tej pracy zacząłem się zastanawiać nad kilkoma rzeczami - tzn. nad fotografią. Jak fotograficy robią zdjęcia srebra? To jest pytanie. Map HDR nie mają, zdjęcia robią w studio, przy sztucznym świetle, a jakoś im to wychodzi. PS A góra... faktycznie Zbrushowata... :)
Napisano 7 Czerwiec 200618 l Chamfer na ostrej krawędzi robi się minimalny żeby zmiękczyć nieco kant a nie zmienić profil siatki. Daje to lepsze odbicia i bardziej naturalny efekt. Co do shaderów i sceny to tak jak napisał mintrill - dobre HDRI załatwi Ci ładne srebro. No i kąt kamery + podłoże - akurat nieszczęśliwie wybrałeś rzut z góry. Może lepszy efekt dałby wiszący wisiorek + backlight na bursztyn? To trzeba sobie popróbować, ale mając już ustawione względnie dobrze otoczenie.
Napisano 7 Czerwiec 200618 l Długo walczyłem z tym "srebrem" i poległeś ;-) a tam materiał wcale nie wygląda źle. owszem, wygląda ;-) wygląda jak plastik pomalowany na "srebrno" w odpustowych zabawkach ;-) Co do zdjęć fotografów, to się za bardzo nie znam, ale z tego co wiem, też się tworzy bardziej złożone studia, żeby uzyskać ciekawszy efekt, mozna przecież ustawić jakiś przedmiod z boku, tak żeby go nie było widać i zeby nie rzucał cienia na scenę, a żeby było COŚ widocze w odbiciach itd. ;-)
Napisano 7 Czerwiec 200618 l Autor Hynol: myślałem o oświetleniu z tyłu... ale trochę za późno... Bo jak już zrobiłem to nieszczęsne srebro... a ono od tyłu jest zamknięte. :) oj. No i że się tak zacytuję robiłem to "w wolnej chwili" czyli bardziej jako eksperyment, a nie kompletną scenę z dodatkowymi elementami. 3grosze: może wyobrażasz sobie srebro tylko jako stare i zaśniedziałe. A jest jeszcze i takie: ale uwagi przyjmuję i obiecuję się poprawić ;) PS I nikt jeszcze nie podał, żadnych linków do dobrych renderów srebra... wychodzi na to, że to cholera trudny materiał jest... ;) zawsze sobie wymyślę do roboty jakieś nie wiadomo co... może następnym razem zrobię coś... prostszego... jakąś plastikową kulę, albo cóś... ;)
Napisano 7 Czerwiec 200618 l Autor Hynol jeszcze jedno. Sorry, bo się nie posługuję językiem Maxowym. W XSI to się nazywa bevel (czyli zaokrąglone krawędzie, które zresztą w tym bursztynie występują). Szczerze mówiąc myślałem, że chamfer to ostre ścięcie, a fillet to miękkie, ale z tego co rozumiem jest odwrotnie...
Napisano 8 Czerwiec 200618 l Bo chamfer w maxie to jest ostre ścięcie. Tylko przy małych wartościach z daleka może wyglądać jak fillet.