Napisano 14 Czerwiec 200618 l Witam. Mam problem w ustawieniach Mental Raya (albo w ustawieniach textury, nie wiem). Zrobiłem drewnianą podłogę i białe ściany, ale po włączeniu GI ściany "zabarwiają się" od podłogi na pomarańczowo. Gdzie mogę coś ustawić żeby miały one bardziej wyraźną "własną barwę" ?
Napisano 14 Czerwiec 200618 l nazywa się to color bleeding. przeskaluj scenę do cm (w skali 1:1) i ustaw odpowiednie wartości radiusów FG i GI. ewentualnie możesz to potem zrobic w PS: zmniejsz saturację pomarańczowego.
Napisano 14 Czerwiec 200618 l Jeżeli używasz samego GI to w zakładce "mental ray connection" materiału w slot photon wrzuć mapę photon_base i wrzuć w diffuse biały kolor. Jeżeli używasz dodatkowo FG to delikatny bleed zostanie, już nie tak mocny jak z GI. Pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto