dj_Smok Napisano 18 Czerwiec 2006 Napisano 18 Czerwiec 2006 Witam, zrobiłem model głowy w 3ds maxie, mam także teksturke (spłaszczoną) i teraz nie wiem ja zrobić zeby siatka sie ułożyła dobrze, a ręczne układania zajęłoby masakrycznie dużo czasu... Jest w UV maping takie coś żeby samo ustawiało mape, odpowiednio do vieportu np góra dół itd, jednak to mi nie spłaszczy tekstury, jak zrobić zeby sama sie ładnie ułóżyła ? Da sie tak ?
kozioo Napisano 18 Czerwiec 2006 Napisano 18 Czerwiec 2006 Najpierw musisz zamapowac obiekt, potem malujesz teksturę - teraz prawdopodobnie nie dopasujesz siatki do gotowej mapy. Jak nie chcesz się namęczyć użyj peltmappingu.
bartonfink Napisano 18 Czerwiec 2006 Napisano 18 Czerwiec 2006 poczytaj o pelt maping relax i unwrap . Obecnie wiekszośc mapowania wykonuywana jest automatycznie, jednak i tak czeka cię sporo recznego machania. Zreszta co tam bede gadal mapowanie to dla wielu grafikow ulubiony etap przy projekcie ;)
Grimor Napisano 18 Czerwiec 2006 Napisano 18 Czerwiec 2006 Napsiz do mnie na gg to dam ci video tutka o mappowaniu glowy :) w bardzo prosty sposob :) GG:9240300
Amrun Napisano 18 Czerwiec 2006 Napisano 18 Czerwiec 2006 Witam, zrobiłem model głowy w 3ds maxie, mam także teksturke (spłaszczoną) hihi jak Ty to rozkminiles zeby teksture najpierw namalowac?;) ja tam wielkim znawca nie jestem, ale jeli chodzi o pelta i glowki to ja nigdy do zadowalajacego efektu nie doszedlem, oczywiscie to tez zalezy od modelu... ja Ci moge powiedziec jak ja to robie... zaznaczam sobie poligony z przodu, z tylu, boki twarzy i dla kazdego zestawu poligonow planar mapping, potem laczenie reczne szwow, co jak sobie dobrze podzielisz glowke to sprowadza sie do weld selected, jakies lekkie prostowanie tego co sie pozawija, a zawsze sie cos pozawija :) ewentualnie wyciecie fragmentu i rozlozenie osobno tylko potem trzeba sobie szwy podmalowac... tu pomocne moga byc wynalazki typu bodypaint. A jesli wogole sie nie chcesz nameczyc to sobie strzel chocby i box mapping na calosc i potem od razu do bodypaint, tylko wtedy to nie radze probowac czegos malowac w photoshopie do takiej mapy :) pzdr...
bartonfink Napisano 18 Czerwiec 2006 Napisano 18 Czerwiec 2006 amrun -poto wlasnie jest pelt i relax zeby nie kombinowac tak jak Ty :) najpierw robisz pelta puzniej relax i juz gotowe (no moze kilka drobnych recznych poprawek jeszcze)
Amrun Napisano 18 Czerwiec 2006 Napisano 18 Czerwiec 2006 tia tylke ze jak mi ten pelt rozjezdza bliskie krawedzie i ja mam potem te kilka drobnych rzeczy poprawiac, to ja juz wole sobie 10 min wiecej spedzic nad tym laczeniem szwow i miec wszystko jak od linijki :] ja uzywam pelta nie mowie ze nie, nawet czesto, ale glowki to jednak dokladniej mi bez niego wychodza :) pzdr...
bartonfink Napisano 18 Czerwiec 2006 Napisano 18 Czerwiec 2006 klucil sie nie bede (wszystko co napisales jest do obejscia automatycznie) :) kazdy ma swoje techniki. Kiedys robilem to Twoja metoda , jednak po wyrobieniu sobie nowej(metody) stara zupelnie zazucilem do organiki. Pozdro
rowr Napisano 18 Czerwiec 2006 Napisano 18 Czerwiec 2006 http://67.15.36.49/team/tutorials/astil_afro/astil_afro_01.asp
Grimor Napisano 18 Czerwiec 2006 Napisano 18 Czerwiec 2006 Dobry efekt tez wychodzi z uzyciem Cylindrical mapping pozniej Unwrap i poprawki :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się