Skocz do zawartości

Programy do animacji 3D


Rekomendowane odpowiedzi

Siema dziś się zarejestrowałem.

 

Czy ktoś może mi napisać w punktach nazwy programów pod Windows do animacji 3D i pod Linuxa.

 

Będę robił film 3D na dyplom (:

 

 

proszę o szczegółowe narzędzia różne dodatki do efektów, renderowania i innych czynności potzrebnych do zmontowania czegoś na wzór elephant dream itd.

 

sami wiecie ^^ thx za info

 

głównie chdzi mi o programy pod Linux

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Okej ale chodzi mi o programy open source czyli ,że nie muszę za to płacić

 

 

i nie ma więcej innych oprócz maya xsi ?

 

słyszałem ,że jest ich dużo więcej ^^

 

btw. thx

 

mintrill ale ja nie jarze co ty do mnie mówisz (:

 

podaj konkretne nazwy aplikacji no ja se ściagnę (:

 

 

Ale podkreślam ,że to będzie poważna rzecz ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maya możesz ściągnąć za darmo ze strony producenta i używać przez dowolny czas do celów niekomercyjnych. Ma tylko znak wodny na renderach...

Jak jest z XSI, to nie wiem.

Houdiniego też do celów niekomercyjnych można używać.

 

Ale szczerze mówiąc, jeśli nigdy się nie zajmowałeś grafiką, to cieńko widzę ten film, chyba, że masz na to jakieś 2-3 lata :)

 

[edit]

Wpisz sobie w google nazwy tych programów, które podałem, to zobaczysz.

BTW "open source" to chyba tylko blender, bo kodu Maya czy XSI to nikt nie udostępni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na to rok czasu i myślisz ,że nie dam rady ?

 

kończę teraz plastyka i chce to na dyplom zrobić

 

dam rade poczytam dokumentację

 

Pomysł siem liczy ^^

 

cicho wiem ,że ciężko będzie ale mam wolną chatę na rok komputer internet dokumentacje i bedzie dobrze chłopaki jakby co pomożecie ^^

 

z grafika miałem do czynienia 2D tak sporo nawet ale z 3D nic nie robiłem

 

muszę dać radę !

 

Chodzi mi o programy ,że jak zrobie film to sie nikt cie przyczepi o to ,że powinienem mieć licencję na xsi czy maya tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie ja mam pytanie: jest jakas darmowa wersja XSI 5.11 ? Może jakiś darmowy trial?

 

dzieki z gory za odp

 

pozdr

 

napewno nie dasz rady zrobic dobrego filmiku w rok typu Elephants dream napewno nie sam w dodatku ze nie miales wczesniej kontaktu z grafika 3d ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera dlaczego nie dam rady ?

Proszę nie dołujcie -_-

 

Chodze do plastyka 7 lat ^^ dobrze rysuję maluję w ogóle jestem super^^^^^

 

nie no jak nie dam rady na kompach się znam as good as i can ^^

Linux etc.

 

Czy to aż tak skomplikowane !?!?!?!

 

chodzi mi o filmik 3d pomieszany z rysunkami no jakieś 5 minut (:

 

 

chłopaki trochę optymizmu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na Twoim miejscu uczyłbym sie maxa a to dlatego ze jest do niego duzo wiecej materialow, tutoriali po polsku ( i nie tylko ) niz np do blendera a pozatym w mojej opinii ma przyjemny interfejs :)

 

ale to tylko moja skromna opinia

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w twoim przypadku wybrałbym mayę. ma najwięcej tutoriali o animacji, to powinien być dla Ciebie duży +, biorąc pod uwagę, że nic nie umiesz w 3d :) xsi jest też bardzo dobre, ale z tutkami jest już słabo. a 3ds max hhhmmm, po co sobie utrudniać życie, no i z tutkami też nie jest dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xeav - masz racje do mayki jest sporo tutoriali o animacji ( nie to co max ) ale do maxa za to jest wiecej po polsku ( modeling etc )

a jesli chodzi o XSI to tez jest sporo tutkow o animacji choćby tu: http://www.edharriss.com/tutorial.html

 

wiec jesli chodzi o tutki o animacji to wiadomo :

I m-sce MAYA

II m-sce XSI

III m-sce MAX? ( http://www.exodus-art.com - przede wszystkim ;) )

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to tutoriale itd. hmm... to są jakby pokazane co i jak zrobić krok po kroku no przyda się ale ja poprostu polecę

 

metodą prób i błędów to najleprza aczkolwiek trudna metoda.

 

Zaczynam uczyć się blendera zależy mi na tym żeby było na GNU ogólnie żeby było darmowe wszystko.

 

Btw. nikt nie powiedział ,że będzie łatwo

 

a ja trzymam się zasady ,że programy to tylko narzędzia a to co masz w głowie jest istotne no wiadomo ,że realizacja tego pomysłu będzie trudna

 

ale co poradzić jak chcę żeby mieć jedyny dotąd dyplom z tej dziedziny (:

 

wiem, że będzie trudno w wakacje już zaczynam ...

narazie muszę rozplanować wszystko po kolei co i jak żeby nie zmieniać zdania podczas realizacji ...

 

no szkice postaci (fajnych ciekawych ale nie zanadto szczegółowych)

 

trzeba to z głową zrobić ...

 

za jakiś rok zobaczycie wszyscy stronkę z tym filmem.

 

 

 

a tak btw. pamietajcie ,że polak potrafi ...

 

weźmy takiego Bagińskiego(ukłon) ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki za polecenie metody prob i bledow no tak po co ci tutki jestes taki zdolniacha ze w rok zrobisz filmik na oskara "dajmy takiego Bagińskiego" no tak tylko ze on pracował 3 lata nad "katedrą" i znał wyśmienicie soft

ale wiadomo to co w głowie jest najważniejsze ;]

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe

 

Nie chciałem powiedzieć ,że jestem zdolniacha ale nie można podchodzic do tematu zbyt szczegółowo.

 

Mam na myśli to ,że jak się chce nic nie jest za trudne.

 

I jeszcze jedno chciałem zaznaczyć ,że z takim podejściem ,że jak nie znam softu to nic nie zrobię to mogę od razu postawić krzyżyk na projekcie.

 

Prawdopodobnie jeszcze mi kolega pomoże on zna dobrze studio Maxa ale ja mam to gdzieś i to ,że soft ma 100 stronnicową dokumentację...

 

Jak ja wymyśliłem takie postaci i taka fabułę ,że łeb urywa na podstawię opowiadań Stanisława Lema :)

 

btw. Nic nie zatrzyma fali fascynacji dążenia do zrealizowania kilku minutowego filmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o kurcze , już chciałbym zobaczyć twoje wypociny:)

To będzie droga przez mękę. Normalnie dosyć że blender to jeszcze nic w 3d nie robileś. Albo jesteś Da Vinci albo będzie gniot. Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś w takiej sytuacji zrobił coś zadowalającego. Zauważ że nie mówię "powalającego";]

A, i jeszcze jedno, można zobaczyć koncepty, albo jakiś zarys scenopisu?

 

Mimo wszystkich tych dywagacji, życzę powodzenia. Może się uda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DaveBorckto ze blender to nie problem bo jak sie bedzie uczyl od podstaw wlasnie tego programu to nie bedzie mial takich problemow jak by sie mial czlowiek ze swoimi przyzwyczajeniami przesiasc z innego programu

a blender sie rozwija i poszedl bardzo do przodu tak btw ;)

 

a ja tez zycze powodzenia i z niecierpliwoscia czekam na pierwsze efekty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za tego blendera, rzeczywiście nie znam go i w zasadzie nie powinienem się na ten temat wypowiadać. Tylko raz miałem z nim styczność i to nie była ostatnia wersja. Wniosek swój wyciągnąłem z poglądów znajomych. Możliwe, że mylny.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności