Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam pytanie jak w materiale raytrace (nie DSG czy DGS!!) uzyskać rozmyte odbicia na teksturze i żeby moc odbicia stopniowo słabnęła??

Słyszałem, że się nie da w materiale raytrace ale przecierz musi być jakiś sposób!!

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

A raytrace to przypadkiem nie jest typowo maxowy shader? Bo nie przypominam sobie, żeby coś takiego było w mentalu. Nie wiem jak tam max jest na dzień dzisiejszy zintegrowany z mentalem, ale możesz to zrobić za pomocą shadera mib_glossy_reflection (jego przewaga nad dgs jest taka, że można tylko dla niego zwiększyć sampling, co pozwala na pozostaniu przy samplach wielkości 0 2 i uzyskaniu całkiem ładnego obrazka).

Napisano

A gdzie jest ten shader mib_glossy_reflection, bo nie mogę go znaleźć??

A oprócz tego shadera i DGS można taki efekt w jakiś sposób uzyskać??

Napisano
A gdzie jest ten shader mib_glossy_reflection, bo nie mogę go znaleźć??

A oprócz tego shadera i DGS można taki efekt w jakiś sposób uzyskać??

 

i co teraz ludzie będą Ci wymieniac sposoby na uzyskanie tego efektu, a ty cały czas będziesz pytał czy mozna innym sposobem???

Mathix napisał Cie świetny sposób ze względu na sample a Tobie jeszcze mało...

Napisano

patry: a czemu nie DGS?? takie proste rozwiązanie :/

 

co do mib_glossy_reflection to najprawdopodobniej msisz sobie to odblokować. nie pytaj tylko jak! był już ten temat poruszany.

Napisano

zleży do czego patry chce tego użyć. jeśli dla drewna czy kafelek to metal (lume) nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem. odbicia się przejaskrawione - tak charakterystyczne dla metalu.

 

Pozdrawiam

Napisano

My doskonale wiemy o co Ci chodzi, spróbuj po prostu przetestować jedną z przedstawionych technik. Drewno zrobisz tak samo, to kwestia tylko drobnych zmian parametrów i dodania tekstury. Poczytaj o odblokowywaniu shaderów mentala tak jak Ci tweety radzi, albo po prostu użyj DGS. Jeśli nie robisz animacji to jakoś przeżyjesz zwiększony sampling. Albo sobie po prostu zainstaluj Brazila - tam ten efekt uzyskasz znacznie łatwiej (ale niekoniecznie szybciej).

Napisano

patry: więc nie przesadzaj: czas renderingu z DGSem nie jest AŻ tak długi, żeby szukać na gwałt jakiegoś zastepczego środka.

 

DGS do drewna sprawdza się idealnie a często nawet mniejszy sampling rzędu 16/16 może podkreślic chropowatość czy fakturę drewna.

 

najlepiej napisz do czego ci potrzebny ten materiał: konkretnie: kształt, światło, rozmiar w scenie...

mógłbyś też zarzucić jakimś screenem, a nie, że dopiero w 9 poście przyznajesz się, że chodzi o drewno.

pewnie w #18 napiszesz, że potrzebujesz do swojego Wipa pokoju...

Napisano

Heh, tweety właśnie do WIP'a do mojego pokoju mi to jest potrzebne (skąd zgadłeś :))

A c oto jest odblokowywanie shaderów, bo nigdy o czymś takim nie słyszałem??

Napisano

N bo skąd mam wiedzieć??

Używałem "magicznej" funkcji SZUKAJ, ale nic na ten temat dokładnie nie znalazłem.

Dowiedziałem się tylko, że trzeba notatnikiem coś wyedytować, ale szczegółów nie znalazłem

 

PS SWRSC, błagam napisz w moim wątku pt. "Plamy :(" dlaczego takie ustawienia renderera i światła mi dałeś a nie inne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności