patry Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Witam, mam pytanie jak w materiale raytrace (nie DSG czy DGS!!) uzyskać rozmyte odbicia na teksturze i żeby moc odbicia stopniowo słabnęła?? Słyszałem, że się nie da w materiale raytrace ale przecierz musi być jakiś sposób!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mathix Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 A raytrace to przypadkiem nie jest typowo maxowy shader? Bo nie przypominam sobie, żeby coś takiego było w mentalu. Nie wiem jak tam max jest na dzień dzisiejszy zintegrowany z mentalem, ale możesz to zrobić za pomocą shadera mib_glossy_reflection (jego przewaga nad dgs jest taka, że można tylko dla niego zwiększyć sampling, co pozwala na pozostaniu przy samplach wielkości 0 2 i uzyskaniu całkiem ładnego obrazka). Link to comment Share on other sites More sharing options...
patry Posted June 26, 2006 Author Share Posted June 26, 2006 A gdzie jest ten shader mib_glossy_reflection, bo nie mogę go znaleźć?? A oprócz tego shadera i DGS można taki efekt w jakiś sposób uzyskać?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SWRSC Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 A gdzie jest ten shader mib_glossy_reflection, bo nie mogę go znaleźć?? A oprócz tego shadera i DGS można taki efekt w jakiś sposób uzyskać?? i co teraz ludzie będą Ci wymieniac sposoby na uzyskanie tego efektu, a ty cały czas będziesz pytał czy mozna innym sposobem??? Mathix napisał Cie świetny sposób ze względu na sample a Tobie jeszcze mało... Link to comment Share on other sites More sharing options...
patry Posted June 26, 2006 Author Share Posted June 26, 2006 Może być ten sposób co mi mathix dał, tylko, że nigdzie nie widzę shadera mib_glossy_reflection. A DGS odpada. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tweety Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 patry: a czemu nie DGS?? takie proste rozwiązanie :/ co do mib_glossy_reflection to najprawdopodobniej msisz sobie to odblokować. nie pytaj tylko jak! był już ten temat poruszany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andy_a Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Próbowałeś zabawy z mapą Metal (lume) ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tweety Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 zleży do czego patry chce tego użyć. jeśli dla drewna czy kafelek to metal (lume) nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem. odbicia się przejaskrawione - tak charakterystyczne dla metalu. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
patry Posted June 26, 2006 Author Share Posted June 26, 2006 No mi chodzi o metal, tylko drewno. Chciałbym uzyskać rozmyte i stopniowo malejące odbicia na teksturce (drewnie) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mathix Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 My doskonale wiemy o co Ci chodzi, spróbuj po prostu przetestować jedną z przedstawionych technik. Drewno zrobisz tak samo, to kwestia tylko drobnych zmian parametrów i dodania tekstury. Poczytaj o odblokowywaniu shaderów mentala tak jak Ci tweety radzi, albo po prostu użyj DGS. Jeśli nie robisz animacji to jakoś przeżyjesz zwiększony sampling. Albo sobie po prostu zainstaluj Brazila - tam ten efekt uzyskasz znacznie łatwiej (ale niekoniecznie szybciej). Link to comment Share on other sites More sharing options...
tweety Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 patry: więc nie przesadzaj: czas renderingu z DGSem nie jest AŻ tak długi, żeby szukać na gwałt jakiegoś zastepczego środka. DGS do drewna sprawdza się idealnie a często nawet mniejszy sampling rzędu 16/16 może podkreślic chropowatość czy fakturę drewna. najlepiej napisz do czego ci potrzebny ten materiał: konkretnie: kształt, światło, rozmiar w scenie... mógłbyś też zarzucić jakimś screenem, a nie, że dopiero w 9 poście przyznajesz się, że chodzi o drewno. pewnie w #18 napiszesz, że potrzebujesz do swojego Wipa pokoju... Link to comment Share on other sites More sharing options...
patry Posted June 26, 2006 Author Share Posted June 26, 2006 Heh, tweety właśnie do WIP'a do mojego pokoju mi to jest potrzebne (skąd zgadłeś :)) A c oto jest odblokowywanie shaderów, bo nigdy o czymś takim nie słyszałem?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SWRSC Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 heh, wiedziałem że zapyta Link to comment Share on other sites More sharing options...
patry Posted June 26, 2006 Author Share Posted June 26, 2006 N bo skąd mam wiedzieć?? Używałem "magicznej" funkcji SZUKAJ, ale nic na ten temat dokładnie nie znalazłem. Dowiedziałem się tylko, że trzeba notatnikiem coś wyedytować, ale szczegółów nie znalazłem PS SWRSC, błagam napisz w moim wątku pt. "Plamy :(" dlaczego takie ustawienia renderera i światła mi dałeś a nie inne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now