shark_kk Napisano 29 Czerwiec 2006 Share Napisano 29 Czerwiec 2006 Witam. Jest to może troszkę śmieszne pytanie ale gdy mam juz rozbudowaną scenę i wele obiektów, są jakieś sposoby by zmniejszyć obciążenie komputera ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P4VV37 Napisano 29 Czerwiec 2006 Share Napisano 29 Czerwiec 2006 Tu coś gdzieś o tym pisze. Pozatym chowaj obiekty których nie używasz, a przy renderingu zaznacz "render hiden geometry" czy jakoś tak:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sir Valeq Napisano 29 Czerwiec 2006 Share Napisano 29 Czerwiec 2006 http://67.15.36.49/team/Tutorials/max_tips/max_tips.asp - tu konkretnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
naeq Napisano 29 Czerwiec 2006 Share Napisano 29 Czerwiec 2006 czasami warto Mergować obiekty, tak by były jako jeden obiekt, zmniejsza to ilość obiektórw w scenie przy czym dajeszybbsze działanie :)) możesz też grupować obiekty ale... ale to daje roszke wydajnoscie, nie dużo ale zawsze soć :)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shark_kk Napisano 29 Czerwiec 2006 Autor Share Napisano 29 Czerwiec 2006 wielkie dzięki ;] Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 29 Czerwiec 2006 Share Napisano 29 Czerwiec 2006 W miarę mozliwości warto oszczędzać na poly, jeśli wiesz, że budujesz skomplikowaną scenę. Oszczędzi to twojego wysiłku i procesora podczas renderowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lis Napisano 29 Czerwiec 2006 Share Napisano 29 Czerwiec 2006 Jak masz jakiś obiekt skończony to wchodzisz do jego properies i zaznaczasz display as box. Najlepiej jest pracować na warstwach i stopniowo ukrywać skończone warstwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Knysha Napisano 29 Czerwiec 2006 Share Napisano 29 Czerwiec 2006 Pracuj na Layerach ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 29 Czerwiec 2006 Share Napisano 29 Czerwiec 2006 Jest jeszcze parę innych sposobów: jeśli już nie możesz uniknąć duzej ilości poly, to porób modelom normale i je nadaj ich mniej złozonym odpowiednikom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sir Valeq Napisano 29 Czerwiec 2006 Share Napisano 29 Czerwiec 2006 No i nie trzymaj zbyt wielkich stosów modyfikatorów. Spłaszczaj je kiedy się da, najpierw pracuj na samej geometrii a potem ponadawaj wszystkie uvw mapy czy inne unwrapy i vertexpainty. Gorzej, jeśli animujesz modyfikatory, ale jeśli robisz stille, to spłaszczaj wszystko, a zobaczysz nawet jak sam plik .max się zmniejszy. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vv3k70r Napisano 29 Czerwiec 2006 Share Napisano 29 Czerwiec 2006 najpierw wszystko przemysl, czy starczy CI sprzetu i czy wszystko musi byc za jednym zamachem w maksie, czy nei da sie pdozielci na warstwy, czasem latwiej wymergowac ze sceny kamere do innej sceny :) juz po nakreceniu, a pozneij alfami poskaldac :) niz czekac wieki na prev Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voyager Napisano 29 Czerwiec 2006 Share Napisano 29 Czerwiec 2006 Kiedyś wymyśliłem coś takiego: Ustawiam obiektowi modyfikator optimize i zaznaczam "Off in renderer" - nie trzeba chyba tłumaczyć działania. :D Ot! I cała filozofia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się