Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Jest to może troszkę śmieszne pytanie ale gdy mam juz rozbudowaną scenę i wele obiektów, są jakieś sposoby by zmniejszyć obciążenie komputera ?

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Tu coś gdzieś o tym pisze.

Pozatym chowaj obiekty których nie używasz, a przy renderingu zaznacz "render hiden geometry" czy jakoś tak:)

Napisano

czasami warto Mergować obiekty, tak by były jako jeden obiekt, zmniejsza to ilość obiektórw w scenie przy czym dajeszybbsze działanie :)) możesz też grupować obiekty ale... ale to daje roszke wydajnoscie, nie dużo ale zawsze soć :))

Napisano

W miarę mozliwości warto oszczędzać na poly, jeśli wiesz, że budujesz skomplikowaną scenę. Oszczędzi to twojego wysiłku i procesora podczas renderowania.

Napisano

Jak masz jakiś obiekt skończony to wchodzisz do jego properies i zaznaczasz display as box.

Najlepiej jest pracować na warstwach i stopniowo ukrywać skończone warstwy.

Napisano

Jest jeszcze parę innych sposobów: jeśli już nie możesz uniknąć duzej ilości poly, to porób modelom normale i je nadaj ich mniej złozonym odpowiednikom.

Napisano

No i nie trzymaj zbyt wielkich stosów modyfikatorów. Spłaszczaj je kiedy się da, najpierw pracuj na samej geometrii a potem ponadawaj wszystkie uvw mapy czy inne unwrapy i vertexpainty. Gorzej, jeśli animujesz modyfikatory, ale jeśli robisz stille, to spłaszczaj wszystko, a zobaczysz nawet jak sam plik .max się zmniejszy. ;)

Napisano

najpierw wszystko przemysl, czy starczy CI sprzetu i czy wszystko musi byc za jednym zamachem w maksie, czy nei da sie pdozielci na warstwy,

 

czasem latwiej wymergowac ze sceny kamere do innej sceny :) juz po nakreceniu, a pozneij alfami poskaldac :) niz czekac wieki na prev

Napisano

Kiedyś wymyśliłem coś takiego:

Ustawiam obiektowi modyfikator optimize i zaznaczam "Off in renderer" - nie trzeba chyba tłumaczyć działania. :D

 

opt9te.jpg

 

Ot! I cała filozofia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności