Napisano 29 Czerwiec 200618 l Witam. Jest to może troszkę śmieszne pytanie ale gdy mam juz rozbudowaną scenę i wele obiektów, są jakieś sposoby by zmniejszyć obciążenie komputera ?
Napisano 29 Czerwiec 200618 l Tu coś gdzieś o tym pisze. Pozatym chowaj obiekty których nie używasz, a przy renderingu zaznacz "render hiden geometry" czy jakoś tak:)
Napisano 29 Czerwiec 200618 l http://67.15.36.49/team/Tutorials/max_tips/max_tips.asp - tu konkretnie.
Napisano 29 Czerwiec 200618 l czasami warto Mergować obiekty, tak by były jako jeden obiekt, zmniejsza to ilość obiektórw w scenie przy czym dajeszybbsze działanie :)) możesz też grupować obiekty ale... ale to daje roszke wydajnoscie, nie dużo ale zawsze soć :))
Napisano 29 Czerwiec 200618 l W miarę mozliwości warto oszczędzać na poly, jeśli wiesz, że budujesz skomplikowaną scenę. Oszczędzi to twojego wysiłku i procesora podczas renderowania.
Napisano 29 Czerwiec 200618 l Jak masz jakiś obiekt skończony to wchodzisz do jego properies i zaznaczasz display as box. Najlepiej jest pracować na warstwach i stopniowo ukrywać skończone warstwy.
Napisano 29 Czerwiec 200618 l Jest jeszcze parę innych sposobów: jeśli już nie możesz uniknąć duzej ilości poly, to porób modelom normale i je nadaj ich mniej złozonym odpowiednikom.
Napisano 29 Czerwiec 200618 l No i nie trzymaj zbyt wielkich stosów modyfikatorów. Spłaszczaj je kiedy się da, najpierw pracuj na samej geometrii a potem ponadawaj wszystkie uvw mapy czy inne unwrapy i vertexpainty. Gorzej, jeśli animujesz modyfikatory, ale jeśli robisz stille, to spłaszczaj wszystko, a zobaczysz nawet jak sam plik .max się zmniejszy. ;)
Napisano 29 Czerwiec 200618 l najpierw wszystko przemysl, czy starczy CI sprzetu i czy wszystko musi byc za jednym zamachem w maksie, czy nei da sie pdozielci na warstwy, czasem latwiej wymergowac ze sceny kamere do innej sceny :) juz po nakreceniu, a pozneij alfami poskaldac :) niz czekac wieki na prev
Napisano 29 Czerwiec 200618 l Kiedyś wymyśliłem coś takiego: Ustawiam obiektowi modyfikator optimize i zaznaczam "Off in renderer" - nie trzeba chyba tłumaczyć działania. :D Ot! I cała filozofia.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto