Skocz do zawartości

Kolor tła w IBL


fishfinger

Rekomendowane odpowiedzi

Mam mały problem:

W mental rayu zaladowałem do image baased lighting teksture HDRI,

nie chcąc aby się renderowała (tylko pojawiala sie w odbiciach) wyłączyłem w render stats - primary visibility, wsystko jest ok, gut cacy tylko, że nie mogę znaleść zmiany koloru tla, próbowalem w envronment camery ale niestety zmina kolory nie wpływa na nic...

 

Mozna to jakoś zrobić, czy jedynym rozwiązaniem będzie ręczne zrobienie sfery i nalożenie HDRI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

No jak masz wyłączone primary visibility dla noda od IBL, to kanał alpha jest tworzony tak, że ignoruje obrazek na sferze. Dlatego nic nie widać. Jak chcesz sobie zrobić inne tło to po prostu dodaj je w programie do compositingu, albo zrób sferę ręcznie (to przecież nie jest wcale dużo roboty).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to ma być jeden kolor, po prostu renderujesz z alphą i podmieniasz. Jeśli to ma być jakieś bardziej zaawansowane niebo, to musisz posłużyć się sferą. Możesz ją sobie wyrenderować odzielnie (z tymi samymi ruchami kamery) i później skomponować z resztą obiektów.

 

Właśnie wszystko polega na tym, że to się sprawdza w wypadku animacji. Jeśli wszystko będzie renderowane na tej samej kamerze to każdy pass z każdą maską będą do siebie pasować (pomijając różne nieprzyjemne artefakty).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności