Skocz do zawartości

Krzywo nałożone tekstury


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Y@coob
Napisano

Witam, jestem początkujący w 3D Maxie. Stworzyłem budynek o dość skomplikowanych kształtach. Mam problem z nakładaniem tekstur na jego ściany. Teksturą jest cegła i musi być cała w poziomie. Na moim budynku jest ustawiona (na jednej ścianie) różnie - poziomo, na ukos w lewo i w prawo, oraz różnej wielkości. Domyślam się że jest to spowodowane rozciągnięciem siatki budynku, ale jak to naprawić? Przeszukałem już forum i inne strony ale nic nie znalazłem? Proszę o jakieś wskazówki.

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Muszi odpowiednio zmapować obiekt.

Nałóż modyfikator UVWMap i pobaw się parametrami opisującymi wielkość tego prostopadłościanu, który się pojawi.

Ewentualnie możesz eż użyć modyfikatora Unwrap, jeśli tamten nie spoełni twoich oczekiwać.

 

Odsyłam do dokumentacji.

Napisano

Ja mam pytanie dotyczące watku.

Który modyfikator jest dokładniejszy? Unwrap, czy UVWMap?

Mam podobny problem, tylkoż, że ja nakłądam teksturę na obiekt używam UVWmap i nie jestem w stanie dostosować wielkośći i kształtu tekstury do obiektu.

Napisano

Tak już próbowałem (z pomocą tutoriala) ale efektów brak. Cokolwiek zmieniam tekstura wygląda jakby leżała w poprzek modelu, widzę zmiany na podglądzie (w material editorze), ale na modelu jest trudno cokolwiek zobaczyć.

Może najlepiej będzie jak wrzucę kilka renderów, ale to najwcześniej wieczorem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności