[email protected] Posted July 3, 2006 Share Posted July 3, 2006 Witam, jestem początkujący w 3D Maxie. Stworzyłem budynek o dość skomplikowanych kształtach. Mam problem z nakładaniem tekstur na jego ściany. Teksturą jest cegła i musi być cała w poziomie. Na moim budynku jest ustawiona (na jednej ścianie) różnie - poziomo, na ukos w lewo i w prawo, oraz różnej wielkości. Domyślam się że jest to spowodowane rozciągnięciem siatki budynku, ale jak to naprawić? Przeszukałem już forum i inne strony ale nic nie znalazłem? Proszę o jakieś wskazówki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek Posted July 3, 2006 Share Posted July 3, 2006 Muszi odpowiednio zmapować obiekt. Nałóż modyfikator UVWMap i pobaw się parametrami opisującymi wielkość tego prostopadłościanu, który się pojawi. Ewentualnie możesz eż użyć modyfikatora Unwrap, jeśli tamten nie spoełni twoich oczekiwać. Odsyłam do dokumentacji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlos Posted July 3, 2006 Share Posted July 3, 2006 Ja mam pytanie dotyczące watku. Który modyfikator jest dokładniejszy? Unwrap, czy UVWMap? Mam podobny problem, tylkoż, że ja nakłądam teksturę na obiekt używam UVWmap i nie jestem w stanie dostosować wielkośći i kształtu tekstury do obiektu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeav Posted July 3, 2006 Share Posted July 3, 2006 za pomocą unwrapa możesz dostosować teksturę używając edytora uv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlos Posted July 3, 2006 Share Posted July 3, 2006 Tak już próbowałem (z pomocą tutoriala) ale efektów brak. Cokolwiek zmieniam tekstura wygląda jakby leżała w poprzek modelu, widzę zmiany na podglądzie (w material editorze), ale na modelu jest trudno cokolwiek zobaczyć. Może najlepiej będzie jak wrzucę kilka renderów, ale to najwcześniej wieczorem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
voyager Posted July 3, 2006 Share Posted July 3, 2006 Użyj może modyfikatora MapScaler (WSM) Ładnie rozłoży texturke, a później możesz ją łatwo przenieść i poprawić w Unwrap'ie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now