Jump to content

Krzywo nałożone tekstury


Y@coob

Recommended Posts

Witam, jestem początkujący w 3D Maxie. Stworzyłem budynek o dość skomplikowanych kształtach. Mam problem z nakładaniem tekstur na jego ściany. Teksturą jest cegła i musi być cała w poziomie. Na moim budynku jest ustawiona (na jednej ścianie) różnie - poziomo, na ukos w lewo i w prawo, oraz różnej wielkości. Domyślam się że jest to spowodowane rozciągnięciem siatki budynku, ale jak to naprawić? Przeszukałem już forum i inne strony ale nic nie znalazłem? Proszę o jakieś wskazówki.

Link to comment
Share on other sites

Muszi odpowiednio zmapować obiekt.

Nałóż modyfikator UVWMap i pobaw się parametrami opisującymi wielkość tego prostopadłościanu, który się pojawi.

Ewentualnie możesz eż użyć modyfikatora Unwrap, jeśli tamten nie spoełni twoich oczekiwać.

 

Odsyłam do dokumentacji.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam pytanie dotyczące watku.

Który modyfikator jest dokładniejszy? Unwrap, czy UVWMap?

Mam podobny problem, tylkoż, że ja nakłądam teksturę na obiekt używam UVWmap i nie jestem w stanie dostosować wielkośći i kształtu tekstury do obiektu.

Link to comment
Share on other sites

Tak już próbowałem (z pomocą tutoriala) ale efektów brak. Cokolwiek zmieniam tekstura wygląda jakby leżała w poprzek modelu, widzę zmiany na podglądzie (w material editorze), ale na modelu jest trudno cokolwiek zobaczyć.

Może najlepiej będzie jak wrzucę kilka renderów, ale to najwcześniej wieczorem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy