Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, jestem początkujący w 3D Maxie. Stworzyłem budynek o dość skomplikowanych kształtach. Mam problem z nakładaniem tekstur na jego ściany. Teksturą jest cegła i musi być cała w poziomie. Na moim budynku jest ustawiona (na jednej ścianie) różnie - poziomo, na ukos w lewo i w prawo, oraz różnej wielkości. Domyślam się że jest to spowodowane rozciągnięciem siatki budynku, ale jak to naprawić? Przeszukałem już forum i inne strony ale nic nie znalazłem? Proszę o jakieś wskazówki.

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 889
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Muszi odpowiednio zmapować obiekt.

Nałóż modyfikator UVWMap i pobaw się parametrami opisującymi wielkość tego prostopadłościanu, który się pojawi.

Ewentualnie możesz eż użyć modyfikatora Unwrap, jeśli tamten nie spoełni twoich oczekiwać.

 

Odsyłam do dokumentacji.

Napisano

Ja mam pytanie dotyczące watku.

Który modyfikator jest dokładniejszy? Unwrap, czy UVWMap?

Mam podobny problem, tylkoż, że ja nakłądam teksturę na obiekt używam UVWmap i nie jestem w stanie dostosować wielkośći i kształtu tekstury do obiektu.

Napisano

za pomocą unwrapa możesz dostosować teksturę używając edytora uv

Napisano

Tak już próbowałem (z pomocą tutoriala) ale efektów brak. Cokolwiek zmieniam tekstura wygląda jakby leżała w poprzek modelu, widzę zmiany na podglądzie (w material editorze), ale na modelu jest trudno cokolwiek zobaczyć.

Może najlepiej będzie jak wrzucę kilka renderów, ale to najwcześniej wieczorem.

Napisano

Użyj może modyfikatora MapScaler (WSM) Ładnie rozłoży texturke, a później możesz ją łatwo przenieść i poprawić w Unwrap'ie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności