Napisano 3 Lipiec 200618 l Witam, jestem początkujący w 3D Maxie. Stworzyłem budynek o dość skomplikowanych kształtach. Mam problem z nakładaniem tekstur na jego ściany. Teksturą jest cegła i musi być cała w poziomie. Na moim budynku jest ustawiona (na jednej ścianie) różnie - poziomo, na ukos w lewo i w prawo, oraz różnej wielkości. Domyślam się że jest to spowodowane rozciągnięciem siatki budynku, ale jak to naprawić? Przeszukałem już forum i inne strony ale nic nie znalazłem? Proszę o jakieś wskazówki.
Napisano 3 Lipiec 200618 l Muszi odpowiednio zmapować obiekt. Nałóż modyfikator UVWMap i pobaw się parametrami opisującymi wielkość tego prostopadłościanu, który się pojawi. Ewentualnie możesz eż użyć modyfikatora Unwrap, jeśli tamten nie spoełni twoich oczekiwać. Odsyłam do dokumentacji.
Napisano 3 Lipiec 200618 l Ja mam pytanie dotyczące watku. Który modyfikator jest dokładniejszy? Unwrap, czy UVWMap? Mam podobny problem, tylkoż, że ja nakłądam teksturę na obiekt używam UVWmap i nie jestem w stanie dostosować wielkośći i kształtu tekstury do obiektu.
Napisano 3 Lipiec 200618 l Tak już próbowałem (z pomocą tutoriala) ale efektów brak. Cokolwiek zmieniam tekstura wygląda jakby leżała w poprzek modelu, widzę zmiany na podglądzie (w material editorze), ale na modelu jest trudno cokolwiek zobaczyć. Może najlepiej będzie jak wrzucę kilka renderów, ale to najwcześniej wieczorem.
Napisano 3 Lipiec 200618 l Użyj może modyfikatora MapScaler (WSM) Ładnie rozłoży texturke, a później możesz ją łatwo przenieść i poprawić w Unwrap'ie
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto