'Fox' Napisano 7 Lipiec 2006 Napisano 7 Lipiec 2006 Witam, Mam pytanko, jak zrobic taka 'chropowata' powieszchnie, chodzi mi konkretnie o obudowe monitora, cos w tym rodzaju, tutaj widac to dobrze w lewym gornym rogu (Link). Dopiero co zaczynam z teksturowaniem itp wiec prosze byc wyrozumialym :)
Remedy Napisano 7 Lipiec 2006 Napisano 7 Lipiec 2006 Ja użyłbym displacement (ewentualnie bump mapping). Musisz znaleźć teksturę z takimi "wżerami" i wrzucić ją do slotu displacement lub bump po uprzedniej zamianie tej tekstury z kolorowej na "czarno-białą" czyli tylko skala szarości. No chyba, że się nie znam i pieprzę głupoty. W końcu upał jest. ;)
piotrek Napisano 7 Lipiec 2006 Napisano 7 Lipiec 2006 Masz rację Remedy - piszesz od rzeczy :p Dispa do takiej chropowatości nie stosowałbym :)
'Fox' Napisano 7 Lipiec 2006 Autor Napisano 7 Lipiec 2006 Bumpem mowisz ? Ok zobacze, mysle ze sie uda ;]
Gordy Napisano 7 Lipiec 2006 Napisano 7 Lipiec 2006 Czego używasz? jeśli 3DS Max to wrzuć proceduralnego asfalta w slocie bump i dużym tilem. Bumpa daj bardzo delikatnego, takiego ledwie zauważalnego.
Remedy Napisano 9 Lipiec 2006 Napisano 9 Lipiec 2006 Szanowni koledzy zapomnieli tylko dodać, że bump nie rzuca cieni oraz wygląda płąsko w pewnych ujęciach.... ale co ja tam wiem ;)
Karrde Napisano 9 Lipiec 2006 Napisano 9 Lipiec 2006 Proceduralna mapka "speckle" w bumpie na 2-5. Wbrew obawom Remedy da dokladnie porządany efekt. :)
Gość BiX Napisano 9 Lipiec 2006 Napisano 9 Lipiec 2006 Ja bym tam dał VRayDisplacementMod.... Z małym "Amount"..
Master Kiełbaster Napisano 9 Lipiec 2006 Napisano 9 Lipiec 2006 a ja bym wymodelował każdą grudkę tylko najpierw trzeba znaleźć referki w dużej rozdzielczości
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się