Napisano 7 Lipiec 200618 l Witam, Mam pytanko, jak zrobic taka 'chropowata' powieszchnie, chodzi mi konkretnie o obudowe monitora, cos w tym rodzaju, tutaj widac to dobrze w lewym gornym rogu (Link). Dopiero co zaczynam z teksturowaniem itp wiec prosze byc wyrozumialym :)
Napisano 7 Lipiec 200618 l Ja użyłbym displacement (ewentualnie bump mapping). Musisz znaleźć teksturę z takimi "wżerami" i wrzucić ją do slotu displacement lub bump po uprzedniej zamianie tej tekstury z kolorowej na "czarno-białą" czyli tylko skala szarości. No chyba, że się nie znam i pieprzę głupoty. W końcu upał jest. ;)
Napisano 7 Lipiec 200618 l Masz rację Remedy - piszesz od rzeczy :p Dispa do takiej chropowatości nie stosowałbym :)
Napisano 7 Lipiec 200618 l Czego używasz? jeśli 3DS Max to wrzuć proceduralnego asfalta w slocie bump i dużym tilem. Bumpa daj bardzo delikatnego, takiego ledwie zauważalnego.
Napisano 9 Lipiec 200618 l Szanowni koledzy zapomnieli tylko dodać, że bump nie rzuca cieni oraz wygląda płąsko w pewnych ujęciach.... ale co ja tam wiem ;)
Napisano 9 Lipiec 200618 l Proceduralna mapka "speckle" w bumpie na 2-5. Wbrew obawom Remedy da dokladnie porządany efekt. :)
Napisano 9 Lipiec 200618 l a ja bym wymodelował każdą grudkę tylko najpierw trzeba znaleźć referki w dużej rozdzielczości
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto