Napisano 7 Wrzesień 200321 l Yo. Gdy odpalam render Vraya w edytorze to przy zmianie parametrow reflect/refract max zaczyna \"myslec\". Zwykle po chwili sie odcina, ale czasem wiesza sie na amen. Zna ktos remedium? Ciezko sie obyc bez podgladu materialow :( Pozdro
Napisano 7 Wrzesień 200321 l Hmmm slabo sie znam na v-rayu. Czyli render materialow jest wlaczony??? Moze po prostu przeinstaluj V-Ray. A moze to wina sprzetu?? Nie za wysoko poprzeczke mu stawiasz??? Najlepiej pogadaj z esxpertem czyli PENdzlem/
Napisano 7 Wrzesień 200321 l Autor No wlasnie zapomnialem napisac o najwazniejszym. Kompa mam starego jak swiat i niedlugo go wymienie, ale jakos trzeba sobie do tego czasu radzic: PIII 500MHz 256 RAM gF220 Chyba tutaj lezy pies pogrzebany, co? :)
Napisano 7 Wrzesień 200321 l :) Na moim psrzewcie tesh sie czasami lekko przycina i nie trwa to szybko. (p4.24 2x256 ddr. gf4 mx440). Takze moze tu po prostu jest ten dyskomfort :)
Napisano 7 Wrzesień 200321 l Witam. U mnie dzieje sie to samo ( Athlon 1600XP+ 256Mb GeForce 2MX 400 ). Tylko ze u mnie dzieje sie tak tylko w przypadku refract. Reflektem moge manipulowac do woli i nawet na chwile sie nie zatnie. Refracta nie moge ruszyc bo przewaznie konczy sie na tym ze musze wylaczyc maxa :( Dodam tylko ze mam VRay Advance 1.09.03i... Mam nadzieje ze to nie wina sprzetu...
Napisano 7 Wrzesień 200321 l Autor Wiec idzmy dalej. Ja mam WinXP Pro i Maxa 5.1. Moze gdzies tutaj lezy pies pogrzebany?
Napisano 7 Wrzesień 200321 l Moze zainstaluj service pack do maxa. I zmien winde na 2000 sp3. U mnie refract chodi normalnie i nic sie mie dzieje
Napisano 7 Wrzesień 200321 l Jeśli zmieniasz glossines na małą wartość to raczej nie powienieneś się dziwić że ci komp długo mysli, przecież on musi to wyrenderować. Przypisz ten materiał do jakiegoś obiektu i wyrenderuj zobaczysz ile czasu ci zejdzie a w material editor dzieje się to samo co virtual frame.... renderuje się.
Napisano 7 Wrzesień 200321 l Autor A powiedzialem, ze zmieniam Glossines? To by mi chyba kompa spalilo.
Napisano 7 Wrzesień 200321 l pyanienie zasadniecze czy nie masz przypadkiem gloosy mniej niz 1 - jesli chcesz bawic sie gloosty daj mu subdiv za 6 inaczej .... vray robi true gloosy a jego technologia opiera sie na small bumps - (tworzy to na multitrainge a subdiv to gestosctych bumopow) wiec....
Napisano 7 Wrzesień 200321 l Autor Niestety expert nic nie pomogl :( To wina Win XP jak znam zycie. Nie wiem, czy mozna zainstalowac XP i 2000 na jednej partycji. Poszukam info. Dzieki za pomoc.
Napisano 7 Wrzesień 200321 l mam win xp pro i maxa 5.1 u mnie nic takiego sie niedziało na żadnym vrayu teraz mam 03j i chodzi super
Napisano 8 Wrzesień 200321 l Vray ogólnie źle sobie radzi z materialeditor. Po zmianie Vray zmieniłem glossy i buuu. Dopiero potem zobaczyłem, że standardowa miał ustawiony subdivs na 50 (:D). A wczoraj tak przeskakiwałem między materiałami i znowu. Najpierw pokazał mi naraz rolety z gradienta i noisa. A potem do widzenia. I to tak, że go musiałem ręcznie wyłączać. A najlepsze, że menadżer wcale nie pokazał, że program nie odpowiada. Zwyczajnie trzeba z vrayem uważać. Jak nic nie pomoże to zwyczajnie zmień w materialeditor silnik na scalnline i przynajmniej vray się nie będzie wtrącał, a że nie będzie podglądu to można przeżyć:) Pozdrawiam Bacry P.S. Ja mam PIII 800 MHz i nie narzekam (no troszeczkę)
Napisano 8 Wrzesień 200321 l No w koncu ktos ma ten sam problem co ja. Problem w wywrotkami maxa prawdopodobnie nie lezy w rendererze ale w samym maxiu. Mam takie zawieszki tak w vrayu jak i w brazilu. W maxie5.1 maxie5 maxie4.2 i w maxie4. Wywrotki maxa sa raczej spowodowane renderingiem podgladu w zakladce materials. Antidotum? Spokojnie majstrowac z materialami i czesto saveowac:)
Napisano 8 Wrzesień 200321 l MAX4 MAX4.2 MAX5 MAX 5.1 Win2000Pro WinXPPro AthlonXP 1700+ 1GB DDRAM GeForceFX5200 128ram wczesniej MAX4 Win2000Pro PentiumII350 256MB RAM rivaTNT Problem wychodzi przy bardziej skomplikowanych scenach. Nie jest to przyczyna ilosci poligonow ale raczej ilosci materialow i ich skomlikowaniu. Jak sobie dobrze przypominam to chyba nawet w scanline mialem problemy ze stabilnoscia na meterialach. Co dziwniejsze 3dsviz4 nie mial tego typu wypadkow???
Napisano 9 Wrzesień 200321 l Co ma do tego komplikacja sceny? Przecież mówimy o materialeditorze. Co do konfiguracji to rzeczywiście nie ma większego znaczenia. Wiesza się tak samo na wszystkim:D Moja konfiguracja: W2000 max5.1 VrayAdv 1.09.... PIII800MHz 384MB Vanta32MB. Jeżeli nie wiesza się scanline a wieszają pozostałe to wina leży w komunikacji pomiędzy nimi kto zawinił nie jest chyba dla nas ważne. Chodzi o to jak z tym pracować.
Napisano 9 Wrzesień 200321 l poprostu nie przeginajcie pamietajcie ze w przeciwienstwie do brazila czy MR pod maxa - vray - chce pokazywac prawde w mapedytorze no i jak przegniecie w ustawieniach to bedzie sobie renderowal i renderowal te kulki - milem to kiedys zanim nauczylem sie i powiesilem sobie kartke na d monitorem :) - \"pendzel kretynie zanim dotniesz gllossy sprawdz subdiv\" - co do innego rodzaju zwierszek tak czasami jest jak sie uzywa materialow z wrersji 10.09.03x na wersjach 1.09.02x... zupelnie inne skryptowanie z drugiej strony jak ktos ma pIII300 no to pech nic sie nie da poradzic... j mam 1700 w tej chwili przekrecony na 2600 - jest zajebiscie i na vrayu jak ustawie prev_render_quality mam wszystko w czasie rzeczywistym prawie scena nie renderuje sie dluzej niz 6s POZDRAWIAM wiecie co i tak zauwazam ze jest coraz wiecej milosnikow vraya :)
Napisano 9 Wrzesień 200321 l Autor No ale tak jak mowilem, nie ruszam Glossines. Haczy sie przy Reflect/Refract :( Jezeli chodzi o popularnosc Vraya to chyba faktycznie... Mysle, ze to takze zasluga Twoich tutoriali. Gdy zobaczylem, jak latwa jest jego obsluga nie zastanawialem sie ani chwili ;)
Napisano 9 Wrzesień 200321 l A ja i tak twierdze ze jest to wina samego maxa. Renderer nie ma nic do tego. Skomplikowanie sceny jest o tyle istotne ze gdy mam duza ilosc obiektow z roznymi materialami to maxio nie nadaza za ich aktualizacja w scenie. U mnie pod win2000 zamykal sie bez zadnego ostrzezenia. Pod XP rzadziej. Kiedys w starszych wersjach w pliku readme pisano o sytuacjach w ktorych max sie wiesza, o materialach tez cos bylo chyba. No vray zaje.isty jest po prostu. Dzieki PENdzel :)
Napisano 1 Październik 200321 l Nie wiem w której wersji V-ray to się pojawilo, ale ja wł±czam Interpolation i nie ma wielkiego problemu. Przy niskim glossines robi reflect/refract 10x szybciej.Potem przy finalnym renderingu zawsze można wył±czyć...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto