Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

witam

 

mam nastepujacy problem - robie rendering domku, ktory zaprojektowalismy, i nie wiem jak mozna "wygładzić" czy też "zrobić ładniejsze" przejście tła za domem. Aby cienie były ładniejsze, zastosowałem mrAreaSpot'a, który oświetla głównie dom, a teren za domem jest ciemy - natomiast niebo jest jasne - i nie wiem jak ładnie zrobić przejście pomiedzy niebem a terenem - może jakieś zamglenie albo coś - proszę o poradę

 

domek obecnie wygląda tak (bez tekstur, bo narazie walcze ze światłami)

 

pozdrawiam

andrzej

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

rozszerz zakres świecenia mr_areaSpot na całą scenę. horyzont najlepiej ukrywa się dodając jakąś roślinnośc, obiekty itp, dzięki temu nie ma aż tak ostrego przejścia pomiędzy niebem a terenem

Napisano

wsumie jesli to stil to od bidy mozna pozniej w photoshopie to zrobic

Napisano
  • Autor
rozszerz zakres świecenia mr_areaSpot na całą scenę. horyzont najlepiej ukrywa się dodając jakąś roślinnośc, obiekty itp, dzięki temu nie ma aż tak ostrego przejścia pomiędzy niebem a terenem

ok, spróbuję

mam obecnie włączoną opcję "overshoot" oraz włączony "decay - inverse square" - rozumiem, ze aby powiekszyc musze wyłączyć overshoot. czy powiększenie zasięgu światła powoduje konieczność zwiększenia ilości emitowanych fotonów ?

 

spróbuję zastosować jakieś drzewka z Onyx Treestorma może bedzie ok - narazie przetłumaczyłem sobie łacińskie nazwy drzew na polskie, aby wiedzieć które jest które :-)

 

wsumie jesli to stil to od bidy mozna pozniej w photoshopie to zrobic
pewnie tak, ale ponieważ zależy mi na pokazaniu perspektywy z kilku kierunków oraz również elewacji, to wolałbym "rozwiązanie systemowe" :-)

 

 

ładne tożto nawet :)
dzięki :-)
Napisano

akurat do tej sceny photony nie sa potrzebne, mozesz wszystko załatwić samym Final Gatheringiem, a jesli masz zbyt ciemne miejsca to pobaw się ustawieniem falloff w FG (im mniejsza wartość stop tym jaśniejsza scena)

Napisano
  • Autor
akurat do tej sceny photony nie sa potrzebne, mozesz wszystko załatwić samym Final Gatheringiem, a jesli masz zbyt ciemne miejsca to pobaw się ustawieniem falloff w FG (im mniejsza wartość stop tym jaśniejsza scena)

rzeczywiscie, przy wyłączonym GI sam FG załatwia sprawę - dzięki za info :-)

 

natomisat odnośnie falloff, to mnie wychodzi, ze in WIĘKSZA wartość stop, tym jaśniejsza scena, ale moze mój max został przenicowany kiedyś przez Obcych, więc nie wiem .... :-)

 

pozdro

andrzej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności