aklosak Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 witam mam nastepujacy problem - robie rendering domku, ktory zaprojektowalismy, i nie wiem jak mozna "wygładzić" czy też "zrobić ładniejsze" przejście tła za domem. Aby cienie były ładniejsze, zastosowałem mrAreaSpot'a, który oświetla głównie dom, a teren za domem jest ciemy - natomiast niebo jest jasne - i nie wiem jak ładnie zrobić przejście pomiedzy niebem a terenem - może jakieś zamglenie albo coś - proszę o poradę domek obecnie wygląda tak (bez tekstur, bo narazie walcze ze światłami) pozdrawiam andrzej Link to comment Share on other sites More sharing options...
SWRSC Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 rozszerz zakres świecenia mr_areaSpot na całą scenę. horyzont najlepiej ukrywa się dodając jakąś roślinnośc, obiekty itp, dzięki temu nie ma aż tak ostrego przejścia pomiędzy niebem a terenem Link to comment Share on other sites More sharing options...
rowr Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 wsumie jesli to stil to od bidy mozna pozniej w photoshopie to zrobic Link to comment Share on other sites More sharing options...
merv_ Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 @pracka ładne tożto nawet :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
aklosak Posted July 11, 2006 Author Share Posted July 11, 2006 rozszerz zakres świecenia mr_areaSpot na całą scenę. horyzont najlepiej ukrywa się dodając jakąś roślinnośc, obiekty itp, dzięki temu nie ma aż tak ostrego przejścia pomiędzy niebem a terenem ok, spróbuję mam obecnie włączoną opcję "overshoot" oraz włączony "decay - inverse square" - rozumiem, ze aby powiekszyc musze wyłączyć overshoot. czy powiększenie zasięgu światła powoduje konieczność zwiększenia ilości emitowanych fotonów ? spróbuję zastosować jakieś drzewka z Onyx Treestorma może bedzie ok - narazie przetłumaczyłem sobie łacińskie nazwy drzew na polskie, aby wiedzieć które jest które :-) wsumie jesli to stil to od bidy mozna pozniej w photoshopie to zrobic pewnie tak, ale ponieważ zależy mi na pokazaniu perspektywy z kilku kierunków oraz również elewacji, to wolałbym "rozwiązanie systemowe" :-) ładne tożto nawet :) dzięki :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SWRSC Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 akurat do tej sceny photony nie sa potrzebne, mozesz wszystko załatwić samym Final Gatheringiem, a jesli masz zbyt ciemne miejsca to pobaw się ustawieniem falloff w FG (im mniejsza wartość stop tym jaśniejsza scena) Link to comment Share on other sites More sharing options...
aklosak Posted July 12, 2006 Author Share Posted July 12, 2006 akurat do tej sceny photony nie sa potrzebne, mozesz wszystko załatwić samym Final Gatheringiem, a jesli masz zbyt ciemne miejsca to pobaw się ustawieniem falloff w FG (im mniejsza wartość stop tym jaśniejsza scena) rzeczywiscie, przy wyłączonym GI sam FG załatwia sprawę - dzięki za info :-) natomisat odnośnie falloff, to mnie wychodzi, ze in WIĘKSZA wartość stop, tym jaśniejsza scena, ale moze mój max został przenicowany kiedyś przez Obcych, więc nie wiem .... :-) pozdro andrzej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now