Napisano 10 Lipiec 200618 l witam mam nastepujacy problem - robie rendering domku, ktory zaprojektowalismy, i nie wiem jak mozna "wygładzić" czy też "zrobić ładniejsze" przejście tła za domem. Aby cienie były ładniejsze, zastosowałem mrAreaSpot'a, który oświetla głównie dom, a teren za domem jest ciemy - natomiast niebo jest jasne - i nie wiem jak ładnie zrobić przejście pomiedzy niebem a terenem - może jakieś zamglenie albo coś - proszę o poradę domek obecnie wygląda tak (bez tekstur, bo narazie walcze ze światłami) pozdrawiam andrzej
Napisano 11 Lipiec 200618 l rozszerz zakres świecenia mr_areaSpot na całą scenę. horyzont najlepiej ukrywa się dodając jakąś roślinnośc, obiekty itp, dzięki temu nie ma aż tak ostrego przejścia pomiędzy niebem a terenem
Napisano 11 Lipiec 200618 l Autor SWRSC napisał: rozszerz zakres świecenia mr_areaSpot na całą scenę. horyzont najlepiej ukrywa się dodając jakąś roślinnośc, obiekty itp, dzięki temu nie ma aż tak ostrego przejścia pomiędzy niebem a terenem ok, spróbuję mam obecnie włączoną opcję "overshoot" oraz włączony "decay - inverse square" - rozumiem, ze aby powiekszyc musze wyłączyć overshoot. czy powiększenie zasięgu światła powoduje konieczność zwiększenia ilości emitowanych fotonów ? spróbuję zastosować jakieś drzewka z Onyx Treestorma może bedzie ok - narazie przetłumaczyłem sobie łacińskie nazwy drzew na polskie, aby wiedzieć które jest które :-) rowr napisał: wsumie jesli to stil to od bidy mozna pozniej w photoshopie to zrobic pewnie tak, ale ponieważ zależy mi na pokazaniu perspektywy z kilku kierunków oraz również elewacji, to wolałbym "rozwiązanie systemowe" :-) merv_ napisał: ładne tożto nawet :) dzięki :-)
Napisano 11 Lipiec 200618 l akurat do tej sceny photony nie sa potrzebne, mozesz wszystko załatwić samym Final Gatheringiem, a jesli masz zbyt ciemne miejsca to pobaw się ustawieniem falloff w FG (im mniejsza wartość stop tym jaśniejsza scena)
Napisano 12 Lipiec 200618 l Autor SWRSC napisał: akurat do tej sceny photony nie sa potrzebne, mozesz wszystko załatwić samym Final Gatheringiem, a jesli masz zbyt ciemne miejsca to pobaw się ustawieniem falloff w FG (im mniejsza wartość stop tym jaśniejsza scena) rzeczywiscie, przy wyłączonym GI sam FG załatwia sprawę - dzięki za info :-) natomisat odnośnie falloff, to mnie wychodzi, ze in WIĘKSZA wartość stop, tym jaśniejsza scena, ale moze mój max został przenicowany kiedyś przez Obcych, więc nie wiem .... :-) pozdro andrzej
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto