Napisano 15 Lipiec 200618 l Witam po dluzszej przerwie ;) Dostalem ostatnio zadanie otexturowania modelu mezczyzny skladajacego sie z kilkunastu czesci. Kolor poszedl w maire szybko problem zaczal sie przy normalce ( robionej z recznie rysowanego bumpa ). Na przegubach ( laczeniach elementow) powstajac ciecia jakie prezentuje ponizej ponadto powstaje mi kratownica na brzuchu. Do tej pory z normalami raczej nie bylem na ty wiec pytanie do Was czy nie da sie czegos z tym zrobic? Ciecia wychodza nawet gdy normalka jest robiona na podstawie tych samych jednolitych bumpow. Proba z attacheowania elementow i podpiecia ich pod ta sama smootching group tez nic nie daje.
Napisano 15 Lipiec 200618 l przeciecia wychodza gdy masz overlaped mapping prawdopodobnie, nie wazne czy rysowany czy generowany. Kratownica to chyba slaba rozdzielczosc mapy. Po 2gie nie widze sensu malowac norma w shopie jak mozna zrobic to z zibrashu w 10 min prosty normal:) + detal w shopie
Napisano 15 Lipiec 200618 l Ja sie tam nie znam :) powiem tylko tyle że mi sie podba nowy avatar klicka :D \m/
Napisano 15 Lipiec 200618 l Spróbuj po chamsku podmalować szwy na normalu wartością 127, 127, 255. Szew powinien zniknąć, niestety detal na normalu też, więc z tym trzeba ostrożnie, ale może się da. Klicek - ZBrush to narzędzie szatana.
Napisano 17 Lipiec 200618 l Autor dzieki empeck - do tej pory kombinowalem po stronie bumpa nie modyfikujac samej normalki - wypelnienie krawedzi kolorem 127 127 255 pozwolilo osiagnac zadowalajacy efekt :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto