Shiva Napisano 30 Lipiec 2006 Napisano 30 Lipiec 2006 Cześć mam problem renderuję scene w FinalRender (SP3) i oto efekt uboczny :http://img125.imageshack.us/my.php?image=domektest1ym3.jpg Ustawienia są takie: General>> Light type – spot, Shadows - Ray Traced shadows, Multiplier – 2,5 Render >> GI>> Sky – 1.0 białe, >> Global>>Enable bounces 2 białe, Reszta nie zmieniana proszę napiszcie co jest do kitu i co mam zmienić. Mam również VRay (1.48) i też by było fajnie na nim poszaleć czy mogę prosić o wskazówki co do oświetlenia w/w sceny ? Z góry dziękuję za info Pozdrawiam.
maczuga Napisano 31 Lipiec 2006 Napisano 31 Lipiec 2006 Ktoś kiedyś zadawał podobne pytanie tylk że dotyczyło VRaya. Wtedy chodziło o za duży parametr Blur GI czy jakoś tak, jak masz taki parametr w finalRenderze to go zmień na zero. A jak nie masz to już nie wiem :) Co do VRaya to na stronie chaosgroup jest manual do niego, poszukaj.
pietrius Napisano 31 Lipiec 2006 Napisano 31 Lipiec 2006 nie znam się na vryju ani finalu, ale jeśli ustawienia tam są co do GI podobne do mentala to wydaje mi się że masz za mało photonów per light ustawionych
Shiva Napisano 31 Lipiec 2006 Autor Napisano 31 Lipiec 2006 Sufit nachodzi z kąstrukcją jest wszystko ok. Sprawdzam dalej :)
Shiva Napisano 31 Lipiec 2006 Autor Napisano 31 Lipiec 2006 Niestety nie daje rady nie wiem czy wykorzystałem wszystkie możliwości bo kombinacji w GI itp jest mnustwo :( Może znajdzie ktoś ż Was chwilke i poradzi coś na ten bul ? Pozdrawiam
maczuga Napisano 31 Lipiec 2006 Napisano 31 Lipiec 2006 A pytales sie na forum FR'a jeśli takowe istnieje?
Shiva Napisano 31 Lipiec 2006 Autor Napisano 31 Lipiec 2006 Niestety frekfencja 0% na FR ale co tam zamieszcze posta może coś z tego będzie.
lewis Napisano 31 Lipiec 2006 Napisano 31 Lipiec 2006 a czy wierzcholki tworzace sciane i sufit sa na pewno zweldowane ? a gdybys sprobowal utworzyc na tych odcinkach jeszcez kilka wierzcholkow ktore lacza plaszczyzne sciany i sufitu ? wydaje mi sie ze to problem modelu a nie ustawien renderera. Pozdrawiam :)
pietrius Napisano 31 Lipiec 2006 Napisano 31 Lipiec 2006 ja wciąż upierałbym się przy ustawieniach ilości photonów, ostatnio sam renderowałem sobioe przykładowy pokoik i miałem identyczny problem: takie dziwne rozświetlenia w kątach i wystarczyło zwiększyć ilość photonów. tylko że mówię nie znam ustawień final rendera
Marcin Napisano 31 Lipiec 2006 Napisano 31 Lipiec 2006 Poprzedni temat skasowałem, ten przeniosłem do odpowieniego działu. Kilka uwag: Staraj sie wybierać odpowiednie działy dla swoich pytań. Wątek ma źle nazwany temat i jeśli nie zostanie poprawiony zostanie skasowany. Szczegóły dot. nazewnictwa wątków znajdziesz tu, dokładnie chodiz o punkt #9: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=3820 Edytuj pierwszy post > Go advanced i tam popraw nazwe wątku.
lewis Napisano 31 Lipiec 2006 Napisano 31 Lipiec 2006 Wydaje mi sie ze jesli np przeprowadzilbys sobie diagnoze sceny dot. ilosci photonow (nie wiem jak to wyglada w final renderze ;/) to w tych roswietlonych miejscach bedzie ich wlasnie najwiecej , dlatego mysle ze zwiekszenie ilosci photonow nasili tylko ten efekt.Z tego co kojarze , w takim radiosity np , wszelkie informacje dotyczace bilansu promieni przechowywane sa wlasnie w wierzcholkach , jesli np polozyc by jakis obiekt na plaszczyznie z ktorym nie mialby wspolnych wierzcholkow to rowniez pojawia sie dziwne rzeczy w renderze , jak probowalem cos renderowac w mentalu to wszelkie niedokladnosci siatki (niezweldowane wertexy , poprzesuwane wzgledem siebie , wyizolowane wertexy itd) skutkowaly wlasnie podobnymi efektami , jakies przeswietlenia lub czarne dziury. Sorry ze tak sie rozpisalem :P Pozdrawiam :)
Shiva Napisano 31 Lipiec 2006 Autor Napisano 31 Lipiec 2006 Spoko fajnie, że chcesz pomóc zaraz z rana biore się do pracy nad obiektem jeszcze raz bardzo dziękuję :) Dam znać o postępach ...
Mirkowaty Napisano 7 Sierpień 2006 Napisano 7 Sierpień 2006 To może ja cos wyjaśnię nie sadze ze jest to sprawa geometrii, po pierwsze do oświetlenia wnętrzy skylight nic nie da no chyba ze masz dziurę w suficie :D więcej byś zyskał gdybyś włączył - consider Backgroud w sekcji Flags, Enable Bouces - conajmniej na 4 przy zastosowanym przez Ciebie oświetleniu to powinno dąć lepsze efekty w rogach, plus podniesienie poziomu HR - Rays i min/max denisty (z tym nie boj sie nawet wartosci 15/100) no i na koniec kolor Bounces - im jasniejszy tym jaśniejsze będą cienie liczone od GI zrób go szary ale nie biały!! Rada co do systemu oświetlenia sceny zamiast jednego źródła za oknem zastosuj kombinacje spota i RectLight z sekcji finalrender light daje dużo lepsze efekty tzn gładsze cieniowanie. Pozdrawiam Mirek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się