Shiva Posted July 30, 2006 Share Posted July 30, 2006 Cześć mam problem renderuję scene w FinalRender (SP3) i oto efekt uboczny :http://img125.imageshack.us/my.php?image=domektest1ym3.jpg Ustawienia są takie: General>> Light type – spot, Shadows - Ray Traced shadows, Multiplier – 2,5 Render >> GI>> Sky – 1.0 białe, >> Global>>Enable bounces 2 białe, Reszta nie zmieniana proszę napiszcie co jest do kitu i co mam zmienić. Mam również VRay (1.48) i też by było fajnie na nim poszaleć czy mogę prosić o wskazówki co do oświetlenia w/w sceny ? Z góry dziękuję za info Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maczuga Posted July 31, 2006 Share Posted July 31, 2006 Ktoś kiedyś zadawał podobne pytanie tylk że dotyczyło VRaya. Wtedy chodziło o za duży parametr Blur GI czy jakoś tak, jak masz taki parametr w finalRenderze to go zmień na zero. A jak nie masz to już nie wiem :) Co do VRaya to na stronie chaosgroup jest manual do niego, poszukaj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietrius Posted July 31, 2006 Share Posted July 31, 2006 nie znam się na vryju ani finalu, ale jeśli ustawienia tam są co do GI podobne do mentala to wydaje mi się że masz za mało photonów per light ustawionych Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liber Posted July 31, 2006 Share Posted July 31, 2006 Sprawdź czy sufit nachodzi lekko na ścianę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shiva Posted July 31, 2006 Author Share Posted July 31, 2006 Sufit nachodzi z kąstrukcją jest wszystko ok. Sprawdzam dalej :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shiva Posted July 31, 2006 Author Share Posted July 31, 2006 Niestety nie daje rady nie wiem czy wykorzystałem wszystkie możliwości bo kombinacji w GI itp jest mnustwo :( Może znajdzie ktoś ż Was chwilke i poradzi coś na ten bul ? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
maczuga Posted July 31, 2006 Share Posted July 31, 2006 A pytales sie na forum FR'a jeśli takowe istnieje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shiva Posted July 31, 2006 Author Share Posted July 31, 2006 Niestety frekfencja 0% na FR ale co tam zamieszcze posta może coś z tego będzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lewis Posted July 31, 2006 Share Posted July 31, 2006 a czy wierzcholki tworzace sciane i sufit sa na pewno zweldowane ? a gdybys sprobowal utworzyc na tych odcinkach jeszcez kilka wierzcholkow ktore lacza plaszczyzne sciany i sufitu ? wydaje mi sie ze to problem modelu a nie ustawien renderera. Pozdrawiam :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietrius Posted July 31, 2006 Share Posted July 31, 2006 ja wciąż upierałbym się przy ustawieniach ilości photonów, ostatnio sam renderowałem sobioe przykładowy pokoik i miałem identyczny problem: takie dziwne rozświetlenia w kątach i wystarczyło zwiększyć ilość photonów. tylko że mówię nie znam ustawień final rendera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Posted July 31, 2006 Share Posted July 31, 2006 Poprzedni temat skasowałem, ten przeniosłem do odpowieniego działu. Kilka uwag: Staraj sie wybierać odpowiednie działy dla swoich pytań. Wątek ma źle nazwany temat i jeśli nie zostanie poprawiony zostanie skasowany. Szczegóły dot. nazewnictwa wątków znajdziesz tu, dokładnie chodiz o punkt #9: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=3820 Edytuj pierwszy post > Go advanced i tam popraw nazwe wątku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maczuga Posted July 31, 2006 Share Posted July 31, 2006 A na cgtalku pytales? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lewis Posted July 31, 2006 Share Posted July 31, 2006 Wydaje mi sie ze jesli np przeprowadzilbys sobie diagnoze sceny dot. ilosci photonow (nie wiem jak to wyglada w final renderze ;/) to w tych roswietlonych miejscach bedzie ich wlasnie najwiecej , dlatego mysle ze zwiekszenie ilosci photonow nasili tylko ten efekt.Z tego co kojarze , w takim radiosity np , wszelkie informacje dotyczace bilansu promieni przechowywane sa wlasnie w wierzcholkach , jesli np polozyc by jakis obiekt na plaszczyznie z ktorym nie mialby wspolnych wierzcholkow to rowniez pojawia sie dziwne rzeczy w renderze , jak probowalem cos renderowac w mentalu to wszelkie niedokladnosci siatki (niezweldowane wertexy , poprzesuwane wzgledem siebie , wyizolowane wertexy itd) skutkowaly wlasnie podobnymi efektami , jakies przeswietlenia lub czarne dziury. Sorry ze tak sie rozpisalem :P Pozdrawiam :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shiva Posted July 31, 2006 Author Share Posted July 31, 2006 Spoko fajnie, że chcesz pomóc zaraz z rana biore się do pracy nad obiektem jeszcze raz bardzo dziękuję :) Dam znać o postępach ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mirkowaty Posted August 7, 2006 Share Posted August 7, 2006 To może ja cos wyjaśnię nie sadze ze jest to sprawa geometrii, po pierwsze do oświetlenia wnętrzy skylight nic nie da no chyba ze masz dziurę w suficie :D więcej byś zyskał gdybyś włączył - consider Backgroud w sekcji Flags, Enable Bouces - conajmniej na 4 przy zastosowanym przez Ciebie oświetleniu to powinno dąć lepsze efekty w rogach, plus podniesienie poziomu HR - Rays i min/max denisty (z tym nie boj sie nawet wartosci 15/100) no i na koniec kolor Bounces - im jasniejszy tym jaśniejsze będą cienie liczone od GI zrób go szary ale nie biały!! Rada co do systemu oświetlenia sceny zamiast jednego źródła za oknem zastosuj kombinacje spota i RectLight z sekcji finalrender light daje dużo lepsze efekty tzn gładsze cieniowanie. Pozdrawiam Mirek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now