Skocz do zawartości

[3ds][newbie] tekstura szosy a rozciaganie


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam. Robie szose w 3dsie. Stworzylem plane rozciagnalem go na dluuugi pas i nakladam teksture sciagnieta z neta. Problem w tym ze po nalozeniu ona jest rozciagnieta i wszystkie kamyczki nie wygladaja tak fajnie drobniutko tylko sa strasznie rozciagniete. Jak zrobic by tekstura byla rozciagana w szerz a w dlugosci kopiowana doklejana jakby ??

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

no mam i co z tym ? bo jedyne co mi sie udalo osiagnac to kopiowanie na boki czyli jakby na jednym pasie powstawaly dwa wzdluz nadal jest rozciagane

Napisano

Najlepiej to w photoshopie albo czymś podobnym stwórz teksturę o rozmiarze proporcjonalnym do rozmiaru plane'a na którym to nakładasz ją - skopiuj kilka razy teksturę, obok siebie - ew. jakieś przenikanie (opacity) żeby nie było widać kopiowania

 

P.S. Możesz tiling'ować w dwóch wymiarach: X i Y

Napisano

NIE RÓB TILINGU ŻADNEGO! to złe nawyki są.

 

Dodaj modyfikator UVW Mapping rozwiń go i włącz (select gizmo) tam sobie to "gizmo" zmniejsz do kwadratu

 

Najlepiej nacisanąć "Bitmap Fit" i zaznaczyć teksture, wtedy aspect ratio będzie 1:1 więcc niebędzie rozciągnięte. Jak to zrobisz powiększasz lub zmniejszasz gizmo aż będzie ok.

 

a tu koledzy sobie z ciebie jaja robią..

Napisano

No zrobilem (chyba) tak jak pisales tylko ze jak renderuje to nadal moja kwadratowa jest ROZCIAGNIETA na moj prostokatny plain ;/ nie wyglada to ladnie i w sumie niczym sie nei rozni od zwyklej nalozenia tekstury nie wiem do czego to UVW Mapping

NIE RÓB TILINGU ŻADNEGO! to złe nawyki są.

 

Dodaj modyfikator UVW Mapping rozwiń go i włącz (select gizmo) tam sobie to "gizmo" zmniejsz do kwadratu

 

Najlepiej nacisanąć "Bitmap Fit" i zaznaczyć teksture, wtedy aspect ratio będzie 1:1 więcc niebędzie rozciągnięte. Jak to zrobisz powiększasz lub zmniejszasz gizmo aż będzie ok.

 

a tu koledzy sobie z ciebie jaja robią..

Napisano

Jeżeli obiekt był rozciągany (skalowanie) to ma macierz skalującą. Dopóki jej się nie usunie (collapse Xform) nakładane UVW będzie nieadekwatne do obiektu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności