matchor Napisano 31 Lipiec 2006 Napisano 31 Lipiec 2006 witam. Robie szose w 3dsie. Stworzylem plane rozciagnalem go na dluuugi pas i nakladam teksture sciagnieta z neta. Problem w tym ze po nalozeniu ona jest rozciagnieta i wszystkie kamyczki nie wygladaja tak fajnie drobniutko tylko sa strasznie rozciagniete. Jak zrobic by tekstura byla rozciagana w szerz a w dlugosci kopiowana doklejana jakby ??
dariusz Napisano 31 Lipiec 2006 Napisano 31 Lipiec 2006 w ustawieniach mapy masz coś takiego jak "tiling"
matchor Napisano 31 Lipiec 2006 Autor Napisano 31 Lipiec 2006 no mam i co z tym ? bo jedyne co mi sie udalo osiagnac to kopiowanie na boki czyli jakby na jednym pasie powstawaly dwa wzdluz nadal jest rozciagane
kuba333 Napisano 31 Lipiec 2006 Napisano 31 Lipiec 2006 Najlepiej to w photoshopie albo czymś podobnym stwórz teksturę o rozmiarze proporcjonalnym do rozmiaru plane'a na którym to nakładasz ją - skopiuj kilka razy teksturę, obok siebie - ew. jakieś przenikanie (opacity) żeby nie było widać kopiowania P.S. Możesz tiling'ować w dwóch wymiarach: X i Y
matchor Napisano 31 Lipiec 2006 Autor Napisano 31 Lipiec 2006 wpisalem 120 duza wartosc no i jakos to sie sklada heh no troche srednio mi to odpowiada ale moze byc
piotrek Napisano 31 Lipiec 2006 Napisano 31 Lipiec 2006 Żadne tillingowanie nie zastąpi jednej dużej tekstury.
Cruzh3r Napisano 31 Lipiec 2006 Napisano 31 Lipiec 2006 NIE RÓB TILINGU ŻADNEGO! to złe nawyki są. Dodaj modyfikator UVW Mapping rozwiń go i włącz (select gizmo) tam sobie to "gizmo" zmniejsz do kwadratu Najlepiej nacisanąć "Bitmap Fit" i zaznaczyć teksture, wtedy aspect ratio będzie 1:1 więcc niebędzie rozciągnięte. Jak to zrobisz powiększasz lub zmniejszasz gizmo aż będzie ok. a tu koledzy sobie z ciebie jaja robią..
matchor Napisano 1 Sierpień 2006 Autor Napisano 1 Sierpień 2006 No zrobilem (chyba) tak jak pisales tylko ze jak renderuje to nadal moja kwadratowa jest ROZCIAGNIETA na moj prostokatny plain ;/ nie wyglada to ladnie i w sumie niczym sie nei rozni od zwyklej nalozenia tekstury nie wiem do czego to UVW Mapping NIE RÓB TILINGU ŻADNEGO! to złe nawyki są. Dodaj modyfikator UVW Mapping rozwiń go i włącz (select gizmo) tam sobie to "gizmo" zmniejsz do kwadratu Najlepiej nacisanąć "Bitmap Fit" i zaznaczyć teksture, wtedy aspect ratio będzie 1:1 więcc niebędzie rozciągnięte. Jak to zrobisz powiększasz lub zmniejszasz gizmo aż będzie ok. a tu koledzy sobie z ciebie jaja robią..
Hynol Napisano 1 Sierpień 2006 Napisano 1 Sierpień 2006 Jeżeli obiekt był rozciągany (skalowanie) to ma macierz skalującą. Dopóki jej się nie usunie (collapse Xform) nakładane UVW będzie nieadekwatne do obiektu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się