matchor Posted July 31, 2006 Share Posted July 31, 2006 witam. Robie szose w 3dsie. Stworzylem plane rozciagnalem go na dluuugi pas i nakladam teksture sciagnieta z neta. Problem w tym ze po nalozeniu ona jest rozciagnieta i wszystkie kamyczki nie wygladaja tak fajnie drobniutko tylko sa strasznie rozciagniete. Jak zrobic by tekstura byla rozciagana w szerz a w dlugosci kopiowana doklejana jakby ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dariusz Posted July 31, 2006 Share Posted July 31, 2006 w ustawieniach mapy masz coś takiego jak "tiling" Link to comment Share on other sites More sharing options...
matchor Posted July 31, 2006 Author Share Posted July 31, 2006 no mam i co z tym ? bo jedyne co mi sie udalo osiagnac to kopiowanie na boki czyli jakby na jednym pasie powstawaly dwa wzdluz nadal jest rozciagane Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuba333 Posted July 31, 2006 Share Posted July 31, 2006 Najlepiej to w photoshopie albo czymś podobnym stwórz teksturę o rozmiarze proporcjonalnym do rozmiaru plane'a na którym to nakładasz ją - skopiuj kilka razy teksturę, obok siebie - ew. jakieś przenikanie (opacity) żeby nie było widać kopiowania P.S. Możesz tiling'ować w dwóch wymiarach: X i Y Link to comment Share on other sites More sharing options...
matchor Posted July 31, 2006 Author Share Posted July 31, 2006 wpisalem 120 duza wartosc no i jakos to sie sklada heh no troche srednio mi to odpowiada ale moze byc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chalek Posted July 31, 2006 Share Posted July 31, 2006 a zmapowales tego plane'a? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek Posted July 31, 2006 Share Posted July 31, 2006 Żadne tillingowanie nie zastąpi jednej dużej tekstury. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cruzh3r Posted July 31, 2006 Share Posted July 31, 2006 NIE RÓB TILINGU ŻADNEGO! to złe nawyki są. Dodaj modyfikator UVW Mapping rozwiń go i włącz (select gizmo) tam sobie to "gizmo" zmniejsz do kwadratu Najlepiej nacisanąć "Bitmap Fit" i zaznaczyć teksture, wtedy aspect ratio będzie 1:1 więcc niebędzie rozciągnięte. Jak to zrobisz powiększasz lub zmniejszasz gizmo aż będzie ok. a tu koledzy sobie z ciebie jaja robią.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
matchor Posted August 1, 2006 Author Share Posted August 1, 2006 No zrobilem (chyba) tak jak pisales tylko ze jak renderuje to nadal moja kwadratowa jest ROZCIAGNIETA na moj prostokatny plain ;/ nie wyglada to ladnie i w sumie niczym sie nei rozni od zwyklej nalozenia tekstury nie wiem do czego to UVW Mapping NIE RÓB TILINGU ŻADNEGO! to złe nawyki są. Dodaj modyfikator UVW Mapping rozwiń go i włącz (select gizmo) tam sobie to "gizmo" zmniejsz do kwadratu Najlepiej nacisanąć "Bitmap Fit" i zaznaczyć teksture, wtedy aspect ratio będzie 1:1 więcc niebędzie rozciągnięte. Jak to zrobisz powiększasz lub zmniejszasz gizmo aż będzie ok. a tu koledzy sobie z ciebie jaja robią.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hynol Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 Jeżeli obiekt był rozciągany (skalowanie) to ma macierz skalującą. Dopóki jej się nie usunie (collapse Xform) nakładane UVW będzie nieadekwatne do obiektu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now