Jump to content

[3ds][newbie] tekstura szosy a rozciaganie


matchor

Recommended Posts

witam. Robie szose w 3dsie. Stworzylem plane rozciagnalem go na dluuugi pas i nakladam teksture sciagnieta z neta. Problem w tym ze po nalozeniu ona jest rozciagnieta i wszystkie kamyczki nie wygladaja tak fajnie drobniutko tylko sa strasznie rozciagniete. Jak zrobic by tekstura byla rozciagana w szerz a w dlugosci kopiowana doklejana jakby ??

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 9
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Najlepiej to w photoshopie albo czymś podobnym stwórz teksturę o rozmiarze proporcjonalnym do rozmiaru plane'a na którym to nakładasz ją - skopiuj kilka razy teksturę, obok siebie - ew. jakieś przenikanie (opacity) żeby nie było widać kopiowania

 

P.S. Możesz tiling'ować w dwóch wymiarach: X i Y

Link to comment
Share on other sites

NIE RÓB TILINGU ŻADNEGO! to złe nawyki są.

 

Dodaj modyfikator UVW Mapping rozwiń go i włącz (select gizmo) tam sobie to "gizmo" zmniejsz do kwadratu

 

Najlepiej nacisanąć "Bitmap Fit" i zaznaczyć teksture, wtedy aspect ratio będzie 1:1 więcc niebędzie rozciągnięte. Jak to zrobisz powiększasz lub zmniejszasz gizmo aż będzie ok.

 

a tu koledzy sobie z ciebie jaja robią..

Link to comment
Share on other sites

No zrobilem (chyba) tak jak pisales tylko ze jak renderuje to nadal moja kwadratowa jest ROZCIAGNIETA na moj prostokatny plain ;/ nie wyglada to ladnie i w sumie niczym sie nei rozni od zwyklej nalozenia tekstury nie wiem do czego to UVW Mapping

NIE RÓB TILINGU ŻADNEGO! to złe nawyki są.

 

Dodaj modyfikator UVW Mapping rozwiń go i włącz (select gizmo) tam sobie to "gizmo" zmniejsz do kwadratu

 

Najlepiej nacisanąć "Bitmap Fit" i zaznaczyć teksture, wtedy aspect ratio będzie 1:1 więcc niebędzie rozciągnięte. Jak to zrobisz powiększasz lub zmniejszasz gizmo aż będzie ok.

 

a tu koledzy sobie z ciebie jaja robią..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy