madman1987 Napisano 1 Sierpień 2006 Napisano 1 Sierpień 2006 witam. nie będe się rozpisywał- jest jakiś "wjułer" w którym można podpatrzeć modelik ze wszystkimi mapkami? lightwave nie ma możliwości real "tajmowych" normal map- HELP :> pozdrowki
_michal Napisano 1 Sierpień 2006 Napisano 1 Sierpień 2006 Spróbuj xNormal, darmowy tool to palenia normali itp, ma też viewerek, osobiście nie sprawdzałem, ale na cgtalku toto chwalą: http://www.santyesprogramadorynografista.net/projects.aspx
madman1987 Napisano 4 Sierpień 2006 Autor Napisano 4 Sierpień 2006 Ludzie ludziska! Przyjzalem sie temu xNormal'owi i musze go zareklamowac bo nie wytrzymam :) Wiele tematow bylo o tym gdzie, jak i po co najlepiej podejzec model. Wczesniej myslalem, za max i acceleracja dx rozwiazuje problem. Ale tutaj konkretnie sie zdziwilem! W xNormal mozecie jednoczesnie wlaczyc podglad: diffuse, emit, bump, normal/displace, occlusion, GI diffuse, specular, gloss, reflection i wreszcie LM maps (czymkolwiek one nie sa ;]) Wbrew pozorom dziala stabilnie a wlaczenie wszystkich map naraz nie zabija kompa na amen! Ja mam srednio 75 fps'ow. Do tego realtimowe shedery automatycznie dodaja bloomy tam gdzie mamy emisje, obsluga shadows, self shadows etc etc :) Tyle, warto sprawdzic. :) Pozdrawiam
Ardeni Napisano 4 Sierpień 2006 Napisano 4 Sierpień 2006 Tylko ze działa na opengl ;( i dopóki mi karty nie wymienią to się nie pobawie bo wywala mi wszystko co jest na opengl... buuu chlip...
w!e8 Napisano 4 Sierpień 2006 Napisano 4 Sierpień 2006 moglby ktos ten progs wrzucic na normalny serwer ? nie moge go sciagnac z zadnego mirrora thx z gory jesli ktos sie tego podejmie
madman1987 Napisano 4 Sierpień 2006 Autor Napisano 4 Sierpień 2006 moge go dac na swojego ftp'a ale to dopiero wieczorem, jak cos to zamieszcze linka
PAINbringer Napisano 4 Sierpień 2006 Napisano 4 Sierpień 2006 Mówisz masz ;]. W pracy dziasiaj mi się wyjątkowo nudzi :) http://www.painbringer.com/PUBLIC/software/xNormal_3_8_1_win64.zip - Win64 http://www.painbringer.com/PUBLIC/software/xNormal_3_8_1_win32.zip - Win32 Pozdrawiam
w!e8 Napisano 4 Sierpień 2006 Napisano 4 Sierpień 2006 PAINbringer wielkie dzięki, wlasnie sciagam :)
KLICEK Napisano 4 Sierpień 2006 Napisano 4 Sierpień 2006 dodam tylko ze oczywiste jeze ze viver dziala od kart radek 9500 wzwyz i gf 6600(tu nie jestem pewien) :) viewerk super masa opcji :)
_michal Napisano 4 Sierpień 2006 Napisano 4 Sierpień 2006 w helpie jest napisane że nawet na FX'ach działa. *autoreklama* Przeczytajcie podziękowania w helpie :P
KLICEK Napisano 4 Sierpień 2006 Napisano 4 Sierpień 2006 Empeck nie znam sie ale to na starym kompie wyskakuje ;) Po 2gie czytam podziekowania w helpie i nie widze nic szczegolnego mozesz naprowadzic ? :> ok juz nie wazne zorientowalem sie ah ten "fturny" analfabetyzm
_michal Napisano 4 Sierpień 2006 Napisano 4 Sierpień 2006 Po 2gie czytam podziekowania w helpie i nie widze nic szczegolnego mozesz naprowadzic ? :> ok juz nie wazne zorientowalem sie ah ten "fturny" analfabetyzm Wiesz, na chrzcie nie dostałem imienia empeck ;) testowałem ten program jak był jeszcze wierszem poleceń i do renderowania normali wykorzystywał API PhysX Agei ;)
Przybysz Napisano 4 Sierpień 2006 Napisano 4 Sierpień 2006 Testowalem go pare miechow temu i przyznam ze jest fajowy. Ma nawet paralax mapping i już wspomnianą mapę emissive. Tylko modele wczytywały mi sie zadziwiajaco dlugo.
w!e8 Napisano 4 Sierpień 2006 Napisano 4 Sierpień 2006 KLICEK - proste, twoja stara karta nie ma wsparcia dla ogl1.5, co za tym idzie nie supportuje shaderow glsl
ftorek Napisano 4 Sierpień 2006 Napisano 4 Sierpień 2006 hehe - empeck - to ciebie ochrzcili?? hehe :D poaas ps. mi ten programik nie poojdzie niestety :( i nie bede mial mozliwosci obcowania tym coodem-mioodem
KLICEK Napisano 4 Sierpień 2006 Napisano 4 Sierpień 2006 KLICEK - proste, twoja stara karta nie ma wsparcia dla ogl1.5, co za tym idzie nie supportuje shaderow glsl tak wiem zrobilem fast test na starym kompie ;)
Gość Marioza Napisano 4 Sierpień 2006 Napisano 4 Sierpień 2006 u mnie dzialal na gfx5900, fajnie ze mozna oprocz podgladu wypalac tez mapy normali : )
_michal Napisano 4 Sierpień 2006 Napisano 4 Sierpień 2006 hehe - empeck - to ciebie ochrzcili?? hehe :D Skądże, to tylko taka metafora ;)
Ardeni Napisano 4 Sierpień 2006 Napisano 4 Sierpień 2006 Ok to i ja się wypowiem, moja karta ma coś zwalonego, nie wiem czy to przez podkręcanie czy cos, ale poprostu nie odpala nic co działa na opengl'u, quake itp sie nie odpalają podobnie jak max (tryb opengl) wywala okno windowsa o błędzie i dupa, robiłem reinstalki windy i driverów i nic nie pomogło, teraz staram się ją zareklamować. Aha karta to gf 6200 wiec co do opengl to chyba nie musze komentować ze powinno działać... Są jakies viewery na direct3d?
vv3k70r Napisano 4 Sierpień 2006 Napisano 4 Sierpień 2006 Ardeni.... ale openGL dzila na standart VGA, wlasciwie nei obsluguje go nawet karta (tylko ramka pamieci) wiec problem tak czy siak tkwi w sterownikach...... teog sie naprawde nei da zepsuc... bo wtedy by juz w karcie nic nie dzialalo... po prostu sobie teog nei potrafie wyobrazic jak moze nei dzialac openGL, skoro neizaleznie co jest puszczane na koncu przelatuje przez ramke....
Ardeni Napisano 4 Sierpień 2006 Napisano 4 Sierpień 2006 a widzisz... poprostu nie działa, już rózne sterowniki sprawdzałem, moja karta od początku ma problemy, tak jak z tymi czerwonymi texturami w maxie... Zapomniałem ze mam podkreconą pamięć na grafie, jak załątwie dyskietke to ją odkręce (musze przestawić w biosie vga) i zobaczymy czy będzie lepiej...
vv3k70r Napisano 4 Sierpień 2006 Napisano 4 Sierpień 2006 sprawdz ile dales do liczenia.. tam sa pewne neiprzekraczalne parametry zalezne od watkow w karcie..... dokaldnei rpzeczytaj specyfikacje.... i zajrzyj na test: http://www.blogas.lt/Jminds/ ponoc jakies .nfo jest wywalone w oryginalnych sterownikach.... a tutaj: j_c_p walczyl z podobnym problemem..... http://www.pcinpact.com/forum/index.php?showtopic=54005&pid=1029352&st=0&&do=findComment&comment=1029352 upgrade biosu do 2.0 nei wiem czy jest dostepny ale sprawdz czy tam nei podlubales przy podkrecaniu.... a pokreciles przy podstawowym ustawieniu VGA, no i od tego trzeba zaczac :)
madman1987 Napisano 4 Sierpień 2006 Autor Napisano 4 Sierpień 2006 vv3k70rxcvbcpq1967ux- lol tą przewagę dx ma nad ogl, że możesz go zainstalowac, jeśli karta nie ma wsparcia dla odpowiedniej wersji ogla to sobie możesz instalować... co tam już sobie zechcesz ;] ardeni- jesli quaki doomy etc tez nie dzialaja, to niestety karta chyba nie ma odpowiedniej wersji opgla, bo podczas instalacji gry sa instalowane potrzebne biblioteki :( niestety ogl MUSi miec wsparcie sprzetowe pozdrowki
vv3k70r Napisano 4 Sierpień 2006 Napisano 4 Sierpień 2006 gdzie tam....... mi kazdy ogl chodzi bez zadnego wsparcia na emulacji procesora..... przeciez o to w tym chodzi :) no ale bez bibliotek GLSL si enei da... albo karta rozumie nowa biblioteke (ma implementacje) to ma, a jak nie ma to nei, tak jak MOwisz r2d2.... rzecz w tym ze ta karta ma......
Ardeni Napisano 4 Sierpień 2006 Napisano 4 Sierpień 2006 http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=21335 to ta karta tyle ze z 256 mb
madman1987 Napisano 4 Sierpień 2006 Autor Napisano 4 Sierpień 2006 a czy ta karta ma czy nie ma to nie bede sie klucil, bo nie wiem :) ale skoro ponoc ma, to nie wiem co jest nie tak, mi na poczatku tez nie chcial dzialac (xnormal), sciagnalem najnowsze drivery i poszlo, tez sprawdz ktora wersje sciagnales- 32 czy 64 bitowa, ale to by sie nawet nie zainstalowalo... hmm. cifne ;]
Ardeni Napisano 4 Sierpień 2006 Napisano 4 Sierpień 2006 Ok więc w momencie gdy klikne na 3d view wyskakuje mi takie okienko: a w samym programie nie moge zmienić rozdziałki gdy chce by view był w fullscreenie..: w okienku oczywiście też nie działa, zainstalowałem przed chwilą drivery ze strony asusa 60 mb było aż.. i dupa, dalej to samo, jutro musze go odkręcić (tzn odwrócić to co podkręciłem) i dam mu devaultowego biosa ze standardowymi napięciami ( bo te też zmieniałem podkręcając karte).
Ardeni Napisano 7 Sierpień 2006 Napisano 7 Sierpień 2006 http://ofusion.inocentric.com/ - widać wszystko w viewporcie, dzisiaj sprawdze jak działa to coś.
_michal Napisano 7 Sierpień 2006 Napisano 7 Sierpień 2006 Fajne, ale do tego trzeba jeszcze mieć 3d$maxa
madman1987 Napisano 7 Sierpień 2006 Autor Napisano 7 Sierpień 2006 korzystalem z ofusion, jesli lubi sie grzebanie z shaderem dwa dni zeby normal byl ok to polecam :) do tego co chwile fatal error albo po prostu normal jest- zaraz go nie ma bo... bo tak ;/ najbardziej dwnerwuje kulawosc zapisu, bo jesli zapiszesz sobie model z fajnie skonfigurowanym shaderem,to mozesz byc pewny, ze po wczytaniu zapisu pomimo tych samych ustawien w ofusion wyswietlanie bedzie inne i do tego bledne !!! koszmar... brrr :) ale jesli ktos faktycznie cos z tym wykombinuje zeby to dzialalo jak nalezy- bede wdzieczny
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się