Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam

oj mecze sie ostatnio nad jedna glupia scenka i cos nic nie wychodzi

jak wlacze analize density to caly czas przewaga niebieskiego jakby za malo fotonow to zwiekszam zwiekszam i jakby bez efektu

co jest grane

jak puszczam rendera bez analizy to scena wyglada jak przeswietlona

bede wdzieczny za pomoc

pozdrscreen.JPG

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

a jak dodaje tych fotonow to niemilosiernie czas rosnie renderow

a tu przeciez nawet materialow ni ma i mala jakosc 1/4 na 4 i pol godziny czekam

a sprzet nie zgorszy

pentium IV 3 gh quadro 540 1gb ramu i......dup*

Napisano

Fotonów wcale nie masz, aż tak dużo, raczej wartość energy jest o za duża.

Zmniejsz energy w ustawieniach światła o 2 zera, a do GI photons odpisz 2 zera.

Czemu cienie są niebieskie?? I ustaw dens. cieni na 0,8.

Decay ustaw na inverse square.

W ustawieniach renderera ustaw max depth na np. 10.

 

Wyrenderuj i zobacz czy jest lepiej.

Napisano

nie sluchaj Patry, widze ze on sam nie wie o czym gada.

aki mają materiał szyby w oknach? no i pokaz jak rozmieściles światła na scenie i ich ustawienia.

Napisano

swiatla w oknach 2x arespot + direct jako slonce a materialy w szybach to architektural glass ze standardowej biblioteki maxa doors&windows, zreszta az tak duzego znaczenia nie maja bo jak zauwazylem efekt podobny z nimi jak i bez

screen2.JPG

Napisano

możesz zorbic tak - wywal szkło z okien, przelicz photony do pliku, odrazu zobacz ich gęstość. Później wstaw szyby i wczytaj photony z pliku przy renderowaniu.

 

Innym sposobem jest wstawinia jako szyby materiały Mental ray, w surface dialectric material i w photon to samo. Ale proponuje ten pierwszy, gdyż więcej photonow przeleci do pomieszczenia.

 

Rozsądniejsze jest zamiast area spotów wstawic tuż przy oknach mr_AreaOmni, oczywiście zmin kolor na delikatny niebieski.

Napisano

Oki wielkie dzieki, puszcze rendera z tymi ustawieniami jak mi radzisz

tylko nie wiem jak wam ale u mnie mimo wszystko strasznie dlugo trwa ok 30 min

a co do tych fotonow GI = 1 to faktycznie nie ma to znaczenia(sprawdzalem)

i takie pytanko:

jak bym wstawil do sceny sky`a (wczesniej juz to testowalem) to jego wartosc energi reguluja tylko ustawienia globalne w zakladce rendera?? bo w zakladce modify nic takiego nie ma.

 

i mam pytanie do WAS Wymiataczy

jakim materialem najlepiej testowac oswietlenie sceny:

czy lepiej jest ustawic jakis standardowy material dla calej sceny(oprocz okien oczywiscie :-)) a potem przy juz optymalnych ustawieniach oswietlenia ustawiac materialy?

 

czy lepiej od razu testowac scene z materialami?

 

u mnie pojawil sie problem bo gdy na sciany wrzuicilem jasny tynk to calosc strasznie wyszla przeswietlona.

 

Jak to u Was zalatwiacie

dzieki za komentarze

pozdr

Napisano

Mozesz testować na jasnym materiale jedynie jakoś shadingu - ustawienia FG, najlepiej jak na sciane dasz materiał MentalRay / surface: DGS (gloss na 0) i w Photon instance tego DGSa. Niestety całe oświelenie testujesz już po nadaniu materiałów, od tego zależy przecież całe GI.

Skylight najlepiej regulować mapą HDRI

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności