radekD Posted August 4, 2006 Share Posted August 4, 2006 witam oj mecze sie ostatnio nad jedna glupia scenka i cos nic nie wychodzi jak wlacze analize density to caly czas przewaga niebieskiego jakby za malo fotonow to zwiekszam zwiekszam i jakby bez efektu co jest grane jak puszczam rendera bez analizy to scena wyglada jak przeswietlona bede wdzieczny za pomoc pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
radekD Posted August 4, 2006 Author Share Posted August 4, 2006 a jak dodaje tych fotonow to niemilosiernie czas rosnie renderow a tu przeciez nawet materialow ni ma i mala jakosc 1/4 na 4 i pol godziny czekam a sprzet nie zgorszy pentium IV 3 gh quadro 540 1gb ramu i......dup* Link to comment Share on other sites More sharing options...
patry Posted August 4, 2006 Share Posted August 4, 2006 Fotonów wcale nie masz, aż tak dużo, raczej wartość energy jest o za duża. Zmniejsz energy w ustawieniach światła o 2 zera, a do GI photons odpisz 2 zera. Czemu cienie są niebieskie?? I ustaw dens. cieni na 0,8. Decay ustaw na inverse square. W ustawieniach renderera ustaw max depth na np. 10. Wyrenderuj i zobacz czy jest lepiej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SWRSC Posted August 4, 2006 Share Posted August 4, 2006 nie sluchaj Patry, widze ze on sam nie wie o czym gada. aki mają materiał szyby w oknach? no i pokaz jak rozmieściles światła na scenie i ich ustawienia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radekD Posted August 4, 2006 Author Share Posted August 4, 2006 swiatla w oknach 2x arespot + direct jako slonce a materialy w szybach to architektural glass ze standardowej biblioteki maxa doors&windows, zreszta az tak duzego znaczenia nie maja bo jak zauwazylem efekt podobny z nimi jak i bez Link to comment Share on other sites More sharing options...
radekD Posted August 4, 2006 Author Share Posted August 4, 2006 targety spot to instance ustawienia widac na pierwszym a tu stawienia directa Link to comment Share on other sites More sharing options...
SWRSC Posted August 4, 2006 Share Posted August 4, 2006 możesz zorbic tak - wywal szkło z okien, przelicz photony do pliku, odrazu zobacz ich gęstość. Później wstaw szyby i wczytaj photony z pliku przy renderowaniu. Innym sposobem jest wstawinia jako szyby materiały Mental ray, w surface dialectric material i w photon to samo. Ale proponuje ten pierwszy, gdyż więcej photonow przeleci do pomieszczenia. Rozsądniejsze jest zamiast area spotów wstawic tuż przy oknach mr_AreaOmni, oczywiście zmin kolor na delikatny niebieski. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietrius Posted August 4, 2006 Share Posted August 4, 2006 average GI photons per light=1 ?!?!?!?!?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SWRSC Posted August 4, 2006 Share Posted August 4, 2006 ale on ma przeciez wlasne ustawienia dla photonow w switełkach, tamte są globalne jesli ustawisz na automatyczne dostrojenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietrius Posted August 4, 2006 Share Posted August 4, 2006 ale... możliwe nie znam się na tym tak dobrze ale na miejscu Radka bym się temu przyjrzał, i fajnal gather ustawił na 500 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SWRSC Posted August 4, 2006 Share Posted August 4, 2006 dlaczego na 500? ja bym ustawil na 100 i max/min na 0,5 / 0,05 Link to comment Share on other sites More sharing options...
radekD Posted August 4, 2006 Author Share Posted August 4, 2006 Oki wielkie dzieki, puszcze rendera z tymi ustawieniami jak mi radzisz tylko nie wiem jak wam ale u mnie mimo wszystko strasznie dlugo trwa ok 30 min a co do tych fotonow GI = 1 to faktycznie nie ma to znaczenia(sprawdzalem) i takie pytanko: jak bym wstawil do sceny sky`a (wczesniej juz to testowalem) to jego wartosc energi reguluja tylko ustawienia globalne w zakladce rendera?? bo w zakladce modify nic takiego nie ma. i mam pytanie do WAS Wymiataczy jakim materialem najlepiej testowac oswietlenie sceny: czy lepiej jest ustawic jakis standardowy material dla calej sceny(oprocz okien oczywiscie :-)) a potem przy juz optymalnych ustawieniach oswietlenia ustawiac materialy? czy lepiej od razu testowac scene z materialami? u mnie pojawil sie problem bo gdy na sciany wrzuicilem jasny tynk to calosc strasznie wyszla przeswietlona. Jak to u Was zalatwiacie dzieki za komentarze pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SWRSC Posted August 4, 2006 Share Posted August 4, 2006 Mozesz testować na jasnym materiale jedynie jakoś shadingu - ustawienia FG, najlepiej jak na sciane dasz materiał MentalRay / surface: DGS (gloss na 0) i w Photon instance tego DGSa. Niestety całe oświelenie testujesz już po nadaniu materiałów, od tego zależy przecież całe GI. Skylight najlepiej regulować mapą HDRI Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now