Tores Napisano 4 Sierpień 2006 Napisano 4 Sierpień 2006 Witam wszystkich. Testuję właśnie dogłębniej Vraya jeżeli chodzi o exteriory i mam takie pytanie. Jako secondary bounces mam ustawiony Light cache. W calculation parameters Subdivs na 1000, Sample size na 0.01, Scale na Screen, Number of passes na 5. W Reconstruction parameters Filter na Nearest i Interp. samples na 30. W oknie VRay messages podczas takich ustawień wyskakuje mi cos takiego: Tracing 108334 image samples for light cache in 5 passes. Light cache contains 8937 samples. warning: Invalid light cache sample(s). Czy jest ktoś w temacie i odpowie mi o co w tym chodzi? Czy przerywa liczenie w pewnym momencie i jakość jest gorsza? Jak zwiększałem Sample size to ten komunikat mi nie wyskakiwał ale miałem gorszą jakość. I Jeszcze jedno pytanko czy zastosowanie Filtra "Fixed" zamiast "Nearest" daje dużo lepszą jakość bo na moim sprzęcie nie mogę się doczekać aż z nim wyrenderuje cokolwiek.
polka dot Napisano 4 Sierpień 2006 Napisano 4 Sierpień 2006 liczba sampli puszczonych z kamery jest srednio kwadratem liczby podanej w subdivs. dokladna liczba zalezy od wnetrza i obiektow. co do bledu to sie nie spotkalem, moze masz w scenie materialy inne niz vrayowe? co do fixed i nearest: Filter - this determines the type of render-time filter for the light cache. The filter determines how irradiance is interpolated from the samples in the light cache. None - no filtering is performed. The nearest sample to the shaded point is taken as the irradiance value. This is the fastest option, but it may produce artifacts near corners, if the light cache is noisy. You can use pre-filtering (see above) to decrease that noise. This option works best if the light cache is used for secondary bounces only or for testing purposes. Nearest - this filter looks up the nearest samples to the shading point and averages their value. This filter is not suitable for direct visualization of the light cache, but is useful if you use the light cache for secondary bounces. A property of this filter is that is adapts to the sample density of the light cache and is computed for a nearly constant time. The Interpolation samples parameter determines how many of the nearest samples to look up from the light cache. Fixed - this filter looks up and averages all samples from the light cache that fall within a certain distance from the shaded point. This filter produces smooth results and is suitable for direct visualization of the light cache (when it is used as the primary GI engine). The size of the filter is determined by the Filter size parameter. Larger values blur the light cache and smooth out noise. Typical values for the Filter size are 2-6 times larger than the Sample size. Note that Filter size uses the same scale as the Sample size and its meaning depends on the Scale parameter. a ogolnie to: http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/render_params_lightmap.htm i oczywiscie: http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/ pozdrawiam :)
arch515 Napisano 7 Sierpień 2006 Napisano 7 Sierpień 2006 Kome! To teraz tak po twojemu i na chłopski rozum, jestem za cienki z angola by to czytać Si się domyślać hehehe. Pozdrawiam
vinc Napisano 10 Sierpień 2006 Napisano 10 Sierpień 2006 Ziom wystarczy zadzwonic i zapytac, wlasnie czytam instrukcje i niedawno przerobilem ten rozdzial....hehe pozdro wielkie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się