Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam problem z "włożeniem" w scenę postaci 2d. Nakładam na plane mapę postaci - w diffuse zwykła mapa, w opacity mapa przezroczystości. No i niby wychodzi, ale prześwituje główny background sceny (mapa w environment), a nie obiekty za postacią (ściany). Wygląda to tak, że postać stoi na tle prostokąta w kolorze nieba, mimo że postać stoi przed ścianą.

 

Jest na to jakiś sposób?

  • Odpowiedzi 22
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam.

W zakładce Vray:Environment spróbuj zaznaczyć opcję "override MAX's"; powinno pomóc.

Napisano
  • Autor

Override max mam (znaczy odhaczone), ale kurczę chyba nie mam tam włożonej mapy tego nieba, które dałam w rendering-> environment.

Jutro sprawdzę (w pracy) i jak coś będę zeznawać,bo sprawa jest wagi państwowej;)

Napisano

Może w vray'owych właściwościach plane'a masz zaznaczona opcję "matte object"? jeśli tak to odznacz.

 

clipboard01mg1.jpg

Napisano
  • Autor

Delek, kochany, ja już to rozpracowywałam na różne sposoby i nawet dotarłam do tego okienka które mi pokazujesz;-) Gdy zaznaczę matte to znika postać i renderuje się tylko sam plane, oczywiście z teksturą nieba i chmurek. Za chiny nie mogę tego zlikwidowac.

Jutro zapodam obrazki.

Wydaje mi się, że to jakiś głupi błąd, jednak z googli wyczytałam, że vray ma "problemy z opacity". Widzę jednak prace kolegów i wiem, że to da się zrobić:-)

Napisano

A mogłabyś jeszcze pokazać ustawienia materiałów (plane,background,scian) oraz vraya?, bo wygląda to rzeczywiście "nieciekawie" i w żaden sposób nie mogę uzyskać podobnego efektu.

Z jakiej wersji vraya korzystasz?

Napisano
  • Autor

Delek, materiały to nic skomplikowanego, zresztą próbowałam wszystkich, jak mi się zdaje, możliwości (metodą odhaczania;-) w materiałach i mapa nieba nigdy nie znikała:/ Zmienialam też mapowanie samego backgroundu i nic to nie dawało.

No skończyło się tak, że z postaci zrezygnowałam (dałam tylko tam gdzie są na tle backgroundu). Tyle że temat wciąż aktualny na następną scenę... Jakby ktoś wiedział o co w tym chodzi, to niech da znać. (acha, MAX8 + vray 1.47.03 bodajże)

Napisano

Najlepiej wyślij scene z teksturami na jakiś fileshack cy cuś, to może sie uda efektywnie pomóc.

Napisano

Z tego co pamiętam 1.47.03 to jest najbardziej zaległa w bugi wersja VRyja (no prócz 1.50.xx ;) ) Takze zmiana VRyja pomoze? ;)

Napisano

ja z czystej ciekawosci chcialbym sprawdzic tutaj jedna rzecz, jak mozesz podeslij scenke z texturami na priv jezeli to mozliwe, ew testy odeslabym na priv.

 

dobrej nocy zycze

Pionier

Napisano
  • Autor

Podeślę Wam jutro linka, zamieszczę na rapidshare (dziś totalnie mi to z głowy wypadło) i będę bardzo wdzięczna jeśli ktoś coś wymyśli:)

 

Co do fałreja, to jest to oryginalna wersja od chaosgroup kupiona najdalej 3 tygodnie temu, więc jak sądzę najnowsza. No ale cóż, to pewnie nie znaczy że bez bugów:]

Napisano

no i wszystko jasne, użyj na plana standardowy materiał zamiast vrayowego.

Przy pomocy vrayowego wkońcu udało mi się uzyskać ten sam efekt jak tobie,

 

oto i on:

testuu2.jpg

 

Zmyliła mnie informacja o mapie przezroczystości w kanale "opacity" co sugerowało użycie standardowego materiału max'a; natomiast Ty użyłaś vrayowego.

Napisano

Sorki, trochę sie zagalopowałem, mała poprawka;

 

Oczywiście również można użyć materiału vray'a, ten też ma kanał "opacity" i do niego wrzucić mapę przezroczystości. Natomiast uzyskany powyżej efekt pojawia się gdy mapę przezroczystości dajemy na kanał "refract".

Napisano
  • Autor

delek, serdeczne dzięki:D

Nie miałam czasu zalinkować mojej sceny (pracuję obecnie nad czymś innym), tym bardziej dziękuję:-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności