Napisano 13 Sierpień 200618 l Witam, mma taki problem, że podczas modelowania muszę niekiedy robić bardzo duże przybliżenia, aby dokładnie widzieć vetreksy i podczas takich przybliżeń często "kropki" czyli verteksy albo nawet krawędzie znikają, dlaczego?? Czy da się ustawić 3dsmaxie tak, żeby podczas tak wielkich przybliżeń nie znikały wierzchołki i krawędzie??
Napisano 13 Sierpień 200618 l krawedzie znikaja poniewaz kamera ma cliping... nie polecam ustawiac wartosci ujemnych bo nie zrozumiesz tego co zobaczysz :) w ustawieniach mozesz ustalic wielkosc wyswietlania vertexow.... ustaw sobie przyzwoity treshold..... zniknie problem ich lapania.... jak Ci sie zrobi bajzel to polecam zastosowac vertex weld modyfier.... zanim cos nabazgrzesz maxem to przemysl w jakiej skali pracujesz i rob tak zeby sie meiscic w widelkach.... watpie zeby skala robionych obiektow rpzekraczala 9 rzedow wielkosci.... wiec dobrze sie zastanow co robisz...... problem sie pojawia przy wielksociach powyzej 250k jednostek i ponizej tysiecznej czesci... sprobuj sie wycyrklowac gdzies pomiedzy :) dasz rade :) jak jzu masz takie skale to F12 i z reki dlub przesuniecia...
Napisano 13 Sierpień 200618 l Autor Ale ja pracuje w trybie perspective, a nie kamery. W trybie perspective co trzeba zrobić??
Napisano 13 Sierpień 200618 l masz taki kąt w lewym dolnym rogu... kliknij go i posuwaj. albo prawym na niego i tam se możesz wpisać fov
Napisano 14 Sierpień 200618 l Just pres "o" bodajze...bo chyba o to lotto!! zreszta niekiedy lepiej pracowac w oknie User...bo w perspektywie czasem ciezko jest cos na maxa pzryblizyyc bez namachania sie myszą!!:) Alt + kółko daje zmniejszenie odległosci przesówania a Ctrl zwieksza!:)
Napisano 14 Sierpień 200618 l nacisnij u zeby przejsc do user, tam masz niemalze unlimited przyblizenie
Napisano 15 Sierpień 200618 l ja z kolei biore free camere i pracuje mi sie tak samo jak w widoku perspective - zmniejszam clipping kamery i jest spoko (usera nie pobije jak sadze, ale user jest ortogonalny - co nie mowie, ze stwarza problem ;]) pozdr ps. do nawigacji uzywam spaceball'a, nie wiem czy pracujac z sama myszka tez bedzie tak wygodnie na free cam'ie
Napisano 15 Sierpień 200618 l a ja scaluje model do gory pracujac w duzych skalach pozniej zmniejszam w dol jak potrzeba ;]
Napisano 15 Sierpień 200618 l Klicek - uważaj ze skalowaniem. Gdy do takiego obiektu zlinkujesz inny obiekt, to moga być jaja. Pomaga tylko Resetxform. Pozdrawiam.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto