patry Napisano 13 Sierpień 2006 Napisano 13 Sierpień 2006 Witam, mma taki problem, że podczas modelowania muszę niekiedy robić bardzo duże przybliżenia, aby dokładnie widzieć vetreksy i podczas takich przybliżeń często "kropki" czyli verteksy albo nawet krawędzie znikają, dlaczego?? Czy da się ustawić 3dsmaxie tak, żeby podczas tak wielkich przybliżeń nie znikały wierzchołki i krawędzie??
vv3k70r Napisano 13 Sierpień 2006 Napisano 13 Sierpień 2006 krawedzie znikaja poniewaz kamera ma cliping... nie polecam ustawiac wartosci ujemnych bo nie zrozumiesz tego co zobaczysz :) w ustawieniach mozesz ustalic wielkosc wyswietlania vertexow.... ustaw sobie przyzwoity treshold..... zniknie problem ich lapania.... jak Ci sie zrobi bajzel to polecam zastosowac vertex weld modyfier.... zanim cos nabazgrzesz maxem to przemysl w jakiej skali pracujesz i rob tak zeby sie meiscic w widelkach.... watpie zeby skala robionych obiektow rpzekraczala 9 rzedow wielkosci.... wiec dobrze sie zastanow co robisz...... problem sie pojawia przy wielksociach powyzej 250k jednostek i ponizej tysiecznej czesci... sprobuj sie wycyrklowac gdzies pomiedzy :) dasz rade :) jak jzu masz takie skale to F12 i z reki dlub przesuniecia...
patry Napisano 13 Sierpień 2006 Autor Napisano 13 Sierpień 2006 Ale ja pracuje w trybie perspective, a nie kamery. W trybie perspective co trzeba zrobić??
Master Kiełbaster Napisano 13 Sierpień 2006 Napisano 13 Sierpień 2006 masz taki kąt w lewym dolnym rogu... kliknij go i posuwaj. albo prawym na niego i tam se możesz wpisać fov
Bruneq Napisano 14 Sierpień 2006 Napisano 14 Sierpień 2006 Just pres "o" bodajze...bo chyba o to lotto!! zreszta niekiedy lepiej pracowac w oknie User...bo w perspektywie czasem ciezko jest cos na maxa pzryblizyyc bez namachania sie myszą!!:) Alt + kółko daje zmniejszenie odległosci przesówania a Ctrl zwieksza!:)
illy Napisano 14 Sierpień 2006 Napisano 14 Sierpień 2006 nacisnij u zeby przejsc do user, tam masz niemalze unlimited przyblizenie
polka dot Napisano 14 Sierpień 2006 Napisano 14 Sierpień 2006 przeskaluj obiekt o 1000% a na koncu modelowania o 10% :D
Bruneq Napisano 15 Sierpień 2006 Napisano 15 Sierpień 2006 czuje sie niedoceniony...bo to ja pioerwszy powiedialem ;(;(;(
y2d Napisano 15 Sierpień 2006 Napisano 15 Sierpień 2006 ja z kolei biore free camere i pracuje mi sie tak samo jak w widoku perspective - zmniejszam clipping kamery i jest spoko (usera nie pobije jak sadze, ale user jest ortogonalny - co nie mowie, ze stwarza problem ;]) pozdr ps. do nawigacji uzywam spaceball'a, nie wiem czy pracujac z sama myszka tez bedzie tak wygodnie na free cam'ie
KLICEK Napisano 15 Sierpień 2006 Napisano 15 Sierpień 2006 a ja scaluje model do gory pracujac w duzych skalach pozniej zmniejszam w dol jak potrzeba ;]
myk_myk Napisano 15 Sierpień 2006 Napisano 15 Sierpień 2006 Klicek - uważaj ze skalowaniem. Gdy do takiego obiektu zlinkujesz inny obiekt, to moga być jaja. Pomaga tylko Resetxform. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się