Napisano 14 Sierpień 200618 l Jako ze juz pare razy spotkalem sie z pytaniem dotyczacym zmiany ekranu startowego Maya postanowilem zamiescic mini tutorial jak taka operacje wykonac. Operacja ta jest dosc prosta, ale nieco bardziej skomplikowana niz w przypadku 3ds. Jednak wykonujac ja krok po kroku nie jest to az takie skomplikowane. Do tego celu bedziemy potrzebowali maly program ktory potrafi ingerowac w pliki *.dll o nazwie Resource hacker aby za jego pomoca podmienic plik startowy. 1. Po uruchomieniu programu resource Hacker z Menu -> File odnajdujemy lokalizacje pliku MayaRes.dll ktory mozna znalezc w moim przypadku tutaj C:\Program Files\Alias\Maya8.0\bin 2. Otwarty plik MayaRes.dll za pomoca Resource Hacker'a pokaze w sobie kilka katalogow, nas interesuje katalog Bitmap w ktorym to odnajdujemy folder MAYASTARTUPIMAGE ktory zawiera startowa mape bitowa BMP o nazwie 1033. 3. Przygotowujac swoj wlasny projekt trzeba miec na uwadze aby mial on taka sama rozdzilczosc jak plik zrodlowy, czyli 534x357 pix i byl zapisany w formacie BMP oraz mial nazwe 1033 4. Majac juz przygotowany swoj wlasny plik startowy przystepujemy do jego podmiany. Klikajac prawym przyciskiem myszy na kwatuszku reprezentujacym plik wybieramy Replace resource, poczym klikajac na Open file with new bitamp wybieramy nasz projekt. Klikajac replace nastepuje podmiana pliku W taki sposob Maya zyska wasz wlasny ekran startowy :) A oto moj projekt ktory wykonalem dla Maya 8 z materialow promocyjnych Autodesk. ( nalezy zmienic format z JPG na BMP )
Napisano 14 Sierpień 200618 l To juz Maya 8 jest !!! :D Panowie, zmieniło się cos radykalnie od 6.5; 7 - ja nadal na 6.5 siedze
Napisano 15 Sierpień 200618 l Autor Dodali to i owo pelna lista na stronie producenta, pozatym Maya teraz jest bardziej 3ds user frendly hehe.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto