Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystki i pozdrofionka odrazu .

Ostanio zaczelem zabawe z maxem widzialem rowniez ze istnieja inne programy do modelowania i animacji co sodzicie o MAYA i LIGHTWAVE?

MAYA jak slyszalem program w ktorym modelowanie postaci i animacja jest prostsza niz w maxie jakie sa wasze opinie na temat programow .

Dzieki i pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Słyszałem że najnowsza maya przewyższa maxa, ale nie moge się tu wypowiadać bo jestem maniakiem 3ds\'a.

Pozatym wersja 6.0 bedzie wymiatająca.

max, max, max

3msie

 

P.S. Pytanie troche nie pasuje do tego działu, DruG cie ścignie (nie lubi bałaganu).

 

Napisano

osobiście się przesiadłem na Maye. Kładzie maxa na łopatki jak chce. Poprostu soft o klasę wyżej. Wszystko zintegrowane, praktycznie nie potrzeba żadnych plugów, renderer standardowy: mental ray, wileowarstwowy interface, modelowanie o wiele przejżystrze (nie trzeba tak kombinować jak w maxie i wiele innych. Wiem chociarz wszystkie samochody mają 4 koła i prędzej czy później dowiozą cię na miejsce przeznaczenia, osobiście wolę podróżować mercedesem niż dajmy na to skodą(bez urazy oczywiście:D-dobe autko). Support max ma większy, ale mam wrażenie że tylko w naszym kraju:) szukając tutków i pomocy wszędzie tylko maya i maya na zachodzie a zwłaszcza w Stanach. Osobiście mam milon razy więcej tutków do mayi niż maxa o video nie wspominając.

 

Reasumując wolę podróżować w Mai. Praca z Maxem wymaga nieco więcej kombinowania. Soft ma być dla ludzi, interesuje mnie konkretne narzędzie a nie sposób jego uzyskania.

 

pozdro.

Napisano

ja choc mam maxa to uwazam ze maya byla zawsze o krok przed nim, tylko jak dla mnie interfejs mai jest troche toporny, dlatego na razie zostaje przy maxie, jest po prostu latwiejszy w opanowaniu

Napisano

Dzieki za odpowiedzi ciekawe co mysla na ten temat osoby ktore siedza w maxie juz dluzszy czas . A CO sadzicie o programie LIGHTWAVE i CINEMA 4D . jak on ma sie do maxa i maya?

dzieks

 

Napisano

a ja mam takie pytanko - czy podczas exportu w maxie do pliku *.asc i po pozniejszym otworzeniu tego w mayi, badz innym progsie (blenderze, milkshapie) pozostaje informacja ze model byl tworzony w maxie?

Napisano

Hi,

 

 

Mnie już śmieszą gloryfikowania mayki przez osoby opuszczające maxa że hoho... Tylko potem ich prac nigdzie nie widać... (żadne aluzje, doświadczenie)

 

Ogólnie to prawda jest taka że to nie ma znaczenia. Spróbuj jak możesz. Który intarface ci będzie odpowiadał... z tego korzystaj.

Napisano

Z definicji:

dobry soft + dobry \"artysta\" = dobra praca

zły soft + dobry \"artysta\" = dobra praca

dobry soft + zły \"artysta\" = zła praca

zły soft + zły \"artysta\" = zła praca

to nie moje gdzieś to przeczytałem

Napisano

Dzieki Za odpowiedz ja juz wybralem MAxa kiedys kiedys jak zobaczylme w TV maxa hm bodajze to byla wersja 2.5 jakie cudenka robia powiedzialem sobie z ekiedys sprobuje . Pewnego dnia raz usiadlem potem kolejne no i od niedawna juz dluzej przy tym programie przysiaduje . Chcialem sie dowiedziec co sadzicie na temat tych pozozstalych programow . Dzieki za opowiedzi i pozdrawiam.

Napisano

jakos moje pytnai umknelo w wirze dyskusji wiec powtorze: Czy przenoszac pliki miedzy programami zostaje w nich przy konwersji zapisana informacja w jakich programach byly robione? jelsi tak to jakie formaty tak robia a jakie nie?

Napisano

heh to prawda co mowi Tesaurus :/

co do programow chmm wszyskie sa w sumie ok

a i tak najwiecej zalezy od talentu pomyslu i umiejetnosci

Napisano

No to zamiast rozpoczynac nowy watek to napisze do tego.... Mam nowa Maye ale nie chce dzialac:) Spoko poczekam az zainstaluje XP... Ale a nie o tym...

Napisze tak... Chcialbym kiedys zajmowac sie powazniej grafika 3d... Ale mam maxa - oczywiscie bez licencji... Cos nie cos umiem (najwiecej tego nie cos:) ale chcialbym sie na konkret zdecydowac coby potem nie uczyc sie od zera Zeby myslec o tym powazniej to niestety trzeba miec oryginalny produkt z licencja... I tu pytanie? max - bardzo drogi, maya -droga, xsi drogie itd. i wlasnie Cinema 4d - full opcja kosztuje tylko (sih) 2500 zeta... jeszcze jakies tanie opcje? moze cos z licencja GNU?

Pozdro

Napisano

Ostatni w CHIPie wśróds nowych programów (w dziale Software) pokazali najnowsza wersję XSI, której wersja edukacyjna (czy jakoś tak) jest freeware, podobno jest też podobna wersja Mayi. Oczywistym jest fakt, że na wyżej wymienionych programach nie można wykonywać nic komercyjnego (za kasę), są też ograniczenia (np. max rozdzielczość - nie pamietam jaka, ale jest cos takiego). Jednak zawsze ma się ten legalny soft :) A nie trzeba płacić kilka tysięcy dolców, żeby sprawdzić czy coś jest dobre czy nie. Może niedługo inne firmy (np. Discreet) też wypuszczą takie wersje.

Napisano

Witam!

MAX i MAYA (o innych nie pisze bo nie mam doswiadczenia) to programy, o roznym przeznaczeniu. Jesli ktos planuje powaznie zajac sie grafika 3D i chcialby w przyszlosci pracowac w tej branzy to powinien zadac sobie pytanie co tak dokladnie chcialby robic...

MAX jest sofrem z zalozenia stworzonym na potrzeby rynku gier. MAYA jest programem przeznaczonym dla studiow postprodukcyjnych i animatorow. Chyba zadna firma zajmujaca sie produkcja gier nie kozysta z MAYA\'i, a MAX\'a w telewizji i profesjonalnym studiu postprodukcyjnym nie ma racji bytu...

Nie znaczy to wcale, ze jeden jest gorszy a drugi lepszy. Chodzi przede wszystkim o sposob uzyskania pewnych efektow...

MAYA ma zdecydowanie lepszy system do animacji, wiele zeczy, ktore w MAX\'ie zajmuja gro czasu, tam wykonuje sie za pomoca kilku prostych funkcji. Dzieki wielu exporterom o wiele latwiej przystosowac dla programistow obiekty z MAX\'a niz z MAYA\'i itp...

Innym kryterium wyboru programu jest tez miejsce, z ktorego przyszy CG osobnik pochodzi. W Polsce soft taki jak MAYA jest niezmiernie zadko spotykany i nawet tam gdzie byc powinien, czesto zamiast niego jest MAX. To ze wzgledu na... oczywiscie kase!

Jesli chodzi o zabawe w statyczne obrazy nie mozna moim zdaniem mowic ze lepszy jest MAX czy MAYA, Softimg, LW czy jeszcze jakis inny twor. Patrzac na galerie, widac, ze mozna uzyskac identyczne efekty, za pomoca kazdego z wymienionych. W przypadku statycznych obrazow liczy sie to, czego kupic nie mozna - trzeba miec talent i cierpliwosc!

Ja osobiscie pracuje na MAX\'ie. Bardziej odpowiada mi interface i przejrzystsc tej aplikacji. Kwestia przyzwyczajenia...

 

...juz niedlugo!

Obecnie, we wszystkich testach porownawczych w/w programow, w skali 1-5 MAX przegrywa z MAYA o jakies 0,5 punkta (np. testy CArts), ale ta waska przepasc juz zostala przez Discreet zniwelowana, w postaci wersji R6. Wyznawcy MAYA nie beda mogli juz wiele zarzucic kultystom MAX\'a - jest Mental, vertex paint, rogdoll i masa innych ciekawych rzeczy, ktorych brak do tej pory byl MAX\'owi wytykany...

 

PS. A fanom modeli samochodow powiem, ze ani MAX ani MAYA. Jesli chcialby ktos w przyszlosci projektowac karoserie dla nowoczesnych autek to powinien juz uczyc sie StudioTools - jedyny program do profesjonalnej pracy inzynierskiej w dzialach design\'u koncernow samochodowych. (...widzialem, bawilem sie i... nieiwele potrafilem tam zdzialac, cholernie trudne bydle...)

Architektom pozostaje CAD, bo VIZ jest (bynajmniej w Polsce) bardzo niepopularny (a wlasciwie nigdzie o nim nie slyszalem)...

Pozdrawiam!

 

Napisano

Witam!

Zadna pompa, takie ogledne stwierdzenia wynikajace z wlasnych obserwacji i rozmow z przyjaciolmi zajmujacymi sie CG w kraju i za granica! (nie pcham paluchow do geby... [lol2])...

Nie udalo mi sie znalezc w sieci info, o firmie postprodukcyjnej pracujacej na MAX\'ach (nie na MAX\'a ;) ), za to MAYA jest dosc popularna w tej branzy - Blue Sky Studio, Sony Pictures, Mill Film, Warner Bros Std, Walt Disney Std, Dreamworks, Pixar itd... (pelen spis, wraz z tytulami filmow na stronach Alias|Wavefront). Nie twierdze, ze MAX\'a sie tam nie uzywa, bo sie uzywa (Dreamworks, udzial MAX\'a w X-men\'ie, Mill film - ale Ci sie nie licza, bo uzywaja wszystkiego co jest na swiecie... [lol2]) ale znacznie zadziej...

MAX rzadzi na rynku gier komputerowych:

Blizzard entert., SEGA megagames itd (wiecej na stronie discreet)...

MAYA ma na koncie samodzielne produkcje kinowe, filmy takie jak ICE AGE, Final Fantasy (\"Alias|WavefrontTM MayaR software was used for animation authoring on the SGI machines, and Pixar RenderManR software was run on LinuxR OS-based systems.\" - fragment wywiadu z tworcami), MAX niestety nie? Czemu, nie wiem...

W polsce nie slyszalem o postprodukcji na

MAYA\'ach, ale moze mnie ktos uswiadomi!

Dlugoby dyskutowac, mozna podawac wiele przykladow, a i tak do nikad nas to nie zaprowadzi, wiec to moj ostatni post...

PS. Ktos moglby rzec, ze produkcja video 100% na MAX\'ach jest katedra - wiem, ale ten temat wole z roznych wzgledow przemilczec...

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności