Skocz do zawartości

model 7 mil poly - problem z kompem


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam problemik z maxem a mianowiecie program wywala mi się gdy zaczynam renderować lub odkrywam ukryte obietky ale po koleji: włańczam maxa ładuję scenę wchodze w File/Summary Info i mam na żużyciu pamięci 1674.8/2047 (mam 2 GB Ramu) jeśli zaczynam odkrywać elementy opcja unchide all program robi wykładkę to znaczy wyjście do windowsa z komunikatem AppName: 3dsmax.exe AppVer: 7.0.0.65 ModName: kernel32.dll ModVer: 5.1.2600.2945 Offset: 00012a5b lub inny komunikat the application has run out of memory and will now close. Czasami po odkryciu elementów dalej chodzi ale przy próbie renderingu wykłada się w 1/3 rendera. Dodać chciałem tylko że scenka ma 7 milionów trójkątów. Moje pytanie brzmi czego to jest wina, że max mi się wykłada ja mam temu zaradzić, proszę nie piszcie tylko że mam dokupić ram, bo problem wydaje mi się leży po innej stronie. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam. Waldek

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

okropne błędy

 

do rzeczy - ja mam athlona64 3000 i 4 Gigsy ramu i scenki powyżej 4 mln, są mocno niestabilne. Do tych swoich 7mln masz pewnie kilka światełek, z cienikami, a każdy cienik to........Mb ram, nie masz szans, tak to tylko w erze

 

 

 

-edit...........

co do cholery zajęło 7mln poly. Ja całe centrum Manhattanu zrobiłem z ludźmi, psami, myszami i wyszło 3,6 mln.

Napisano

o_O 7 mln? To zaiste bardzo dużo. Oczywiście powyłączaj wszystkie programy w tle i takie tam. Możesz renderować kawałkami. Np. tło na jednej warstwie potem a plan pierwszy na drugiej potem wszystko skomponować w programie do kompozycji jak animacja albo photoshopie jak statyk. Czasami mi pomaga zaimportowanie po kolei obiektów ze sceny do nowego pliku.

Najbardziej polecam warstwy.

 

Ale zobacz czy jak ukryjesz część geometrii to czy coś się zmieniło w zużyciu pamięci przy renderowaniu. Jak nie to trzeba odznaczyć w properties renderable, albo po prostu skasować obiekty.

 

Poza tym radzę sprawdzić czy masz ograniczenia na plik wymiany(Moj komputer/właściwości/zaawansowane/wydajność,ustawienia/zaawansowane/zmień) i czy masz miejsce na dysku, bo z tego powodu najczęściej mi wywalał komunikat "application has run out of memory and will now close"

 

Powodzenia.

Napisano

serwus :)

jaki max i jaki system ? - takie bledy pamieta ze starych maxow.

Jak go odkrywasz to jeszcze chcesz cos z nim robic ?

Mozesz go powdzielic na kilka plikow - nawet jesli nie da sie odpalic tej scenki - to wlacz sobie czysta scene - i zaimportuj czesc obiektow poleceniem "merge" . i zapisz.

Potem do innego pustego pliku zaimportuj sobie tak kolejna partie obiektow -i zapisz.

Mozesz takie cos polaczyc sobie przez mechanizmy : Xrefs scene, lub XrefsObjects - dla poszczegolnych obiektow.

Też sie mecze z duzymi scenami - i polecam renderingi za pomoca bakckburnera - jest sie do przodu na zuzywanych zasobach.

Czy konieczne sa wszystkie 7 ml w scenie ?

Pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Napisano

Witam. Win xp home, max 7. To jest model okretu, w wipie przedstawiałem, krążownik, ale jak poskładam w całość to do tych 7 milionów trochę dojdzie. Musze z tego zrobić rendery w wielkośc 2500 na 2000 a jak by dało to większe. Czy zakup RAMu dopomoże, albo, czy coś da zmiana systemu na win server czy inny?

Już raz stosowałem coś takiego, że po ustawieniu kamery wywalałem elementy których kamera nie widziała. Chyba tak będę musiał zrobić i teraz. Pozdrawiam. Waldek

Gość _Kreska_
Napisano

a ja bym Ci proponował zrenderować to po kawałku - render crop, kiedyś bez problemu w ten sposób złożyłem obrazek 5000x12500, za jednym podejściem nie miałbym szans z 1,5 gb, mozesz jeszcze ustawić jakiś uproszczony sposób wyświetlania, czy potrzebujesz widzieć siatke całą? Switch troche pomoze, niewiele ale zawsze.

pokazałbyś print scrn tej siatki (jak sie otworzy, oczywiscie) ciekaw jestem jak to wyglada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności