Skocz do zawartości

jak urozmaicic ten sam materiał?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

czesc,

stworzyłem materiał z którego jestem zadowolony i chce go nadac kilku boxom. w momencie kiedy nadaje go np.3 boksa moge skopiowac materiał 3 razy i w kazdym zmienic odrobine nois, skale obrót itd. dzieki temu boksy nie wygladaja jak skolonowane tylko roznia sie i wygladaja bardziej naturalnie...

 

co zrobic jezeli mam do czynienia z duza iloscia boksów a chce zeby materiały sie nie powtarzał? czy jedynym sposobem jest stwozenie kilku rozniacych sie materiałów i nadawanie ich reznie co 3 ciemu 5mu boxowi?

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

no dobra czyli jest tak jak w moich najgorszych snach. albo siedze z 2h i kadzemy boksowi recznie przypisuje obracem zmieniam.... albo piesze skrypt tylko ze narazie nie jestem wstanie... a moze ktos juz ma napisany taki skrypt napisany bo ja niestety nie dam rady i nie wiem z kod siacagnac .. moze jeszcze poszukam...

 

pozdro

Napisano

Wersja prostsza: przygotowujesz np 5 materiałów, zaznaczasz twoje boxy i piszesz coś takiego:

 

for i in selection do i.material = meditmaterials [random 1 5]

 

Wersja skomplikowana zakładała, że pewne wartości w mapach bedą się same zmieniać, ale nie chce mi to działać...

  • Confused 1
Napisano

Możesz też zrobić parę boxów z różnymi materiałami, skopiować tyle razy ile potrzebujesz, ułożyć najlepiej jeden nad drugim z małymi odstępami (np. shift + przeciągniecie i wpisanie liczby kopii) i użyć reactora (F1). Boxy spadną i pozostaną w losowej konfiguracji. :)

Napisano

for i in selection do i.material = meditmaterials [random 1 5]

 

skrypt przyporzatkowuje nie tylko 5 storzonych materiałów które stworzyłem ale równierz wrzuca na pudełka stosunkowo duzo standardowego materiału... co zmienic w skrypcie albo w materiałach zeby wybierał tylko te materiały które stworzyłem tzn roznoe rodzaje kamienia

Napisano

możesz zrobić swoje boxy, nałożyć na wszystkie modyfikator uvw map tak aby był jeden na wszystkie (nie taki sam na każdym boxie tylko jeden wspólny modyfikator na wszystkie boxy), potem w materiale ustawić w mapie noise żeby pobierał współrzędne z mapy uv i poprzestawiać boxy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności