Skocz do zawartości

Ustawienia V ray a realizm wizualizacji.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam od jakiegos czasu borykam sie z pewnym problemem, mianowiceie staram sie zrozumiec , jakie czynniki wplywaja na wysoki realizm wizualizacji, chodzi konkretnie o wizualizacje wnetrz. Przestudiowalem pare tutoriali dot. tego tematu, wydaje mi sie ze dobrze zrozumialem kwestie oswietlenia etc. POzostaja nieszczesne shadery, uzywam tylko Vray Material, i tu moje pierwsze pytanie, jakich materialow uzywacie jako :

 

-drewno, podloga drewniana, nie panele.

- kafelki przykladowo z polyskiem

 

Czy sa jeszcze inne materialy, ktore dobrze wspołpracuja z vrayem ?

 

Uzywam swiatel typu Vray - Plane,

Irradence map - High,

Light Cache dla secondary bounces 2000 Subidivis,

Qmc sampler 0,85 0,005 8

Antialiasing Adaptive Subdivision 0 3

Efekty Caustyczne

 

Wydaje mi sie ze to dosc wysokie ustawienia... Nie chce umieszczac moich prac, zeby zaraz ktos wyciagal na jaw niedociagniecia :D :D

 

Prosze tylko napiszcie, czy takie ustawienia Vraya moga dac wysoki realizm, przy zastosowaniu dobrych shaderow oswietlenia itp.

 

PS: jezeli wiecie , gdzie nmoge znalezc wiecej info na temat Shaderow dla V ray dajcie znac.

 

Pzdro :)

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Efekty Caustyczne

 

olej to, nie warte czasu i nerwów.

 

w wizce wszystko jest ważne, kolory (świateł), materiały i textury, dobre modele i przedewszystkim pewność co sie chce uzyskać. zazwyczaj to żmudna praca nad ustawianiem tego wszystkiego pod odpowiednią scene

Napisano

w tym momencie robie basen dla pewnego architekta, wiec efekty caustyczne nadaja wodzi eglebi, ustawilem tak, ze tylko woda generuje w scebnie caustyke, wiec czas liczenia nie jest tragiczny. Wiem ze textury sa bardzo wazne. Robilem kiedys wnetrze z kominkiem z marmuru. POprosilem ojca zeby zrobil zdjecia tego marmuru aparatem 10 mln pix matryca za 15000 zl :> efekt wyszedl baaardzo zadowalajacy, niestety ciezko jestm iec takie zdjecia wszystkich plytek w scenie :(

 

Jezeli chodzi o modele, to tez sie zgadzam i to nie same modele, tylko zachodzace miedzy nimi proporce itp. Jednak z tym nie mam problemow, wiekszocs modeli jest wyciagana Extrude i to bezposrednio z Projektow w AutoCad, a pozniej skalowana do odpowienich wymiarow. Modelowanie wnetrz nie jest mocno skompliwowane, w porownaniu np. do Organic Modeling.

Napisano

Jak chcesz dobre materiały typu szkło, szczotkowany metal, panele podłogowe i gumoleon małym nakładem pracy, to kup* pakiet Simian Architectural V-Ray Materials Collection czy cuś takiego.

 

 

*Największą zniżke dostaniesz jeżeli użyjesz programów-o-których-nie-wolno-mówić-na-tym-forum-bo-moderatorro-może-cię-zbananować

Napisano

ja o niczym nie wiem. Niewolno sciagac nielegalnego oprogramowania z internetu :> Napewno wszyscy maja legalne oprogramowanie AutoDesk o raz Vray, przeciez to grosze.

 

PS: a tak poza tym to fajne te materialy Simian :P Ale wole poprobowac z wlasnymi shaderami

 

Pozdroofka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności