Skocz do zawartości

Pojazd 3D: [Wings3d] Archetyp samochodzika;) - newbie na maxa


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam! Jestem tutaj nowy i postanowilem ze stworze chociaż jeden topicek dla siebie. Jestem w 100% początkujacą osoba jesli chodzi o grafike 3d. Kilka razy zdażało mi się uzywac 3ds maxa i robic tutki z tej stronki i nawet mi wychodzily. Dziś postanowilem, że zrobie cos sam i padlo na samochod, nie jakis konkretny tylko tak jak napisalem, bedzie to archetypowe autko. Z góry uprzedzam nie mam talentu robie to bo sprawia mi to przyjemnosc i bede robil nawet jak mnie tu wszyscy wyśmieją.

 

Dlaczego Wings 3d? Bo nie posiadam licencji 3ds maxa, a nie chce piracić:) Renderków nie umieszcze niestety bo wbudowany silnik renderujacy w Wings3d jest raczej biedny, a obslugi yafraya jeszcze nie znam.. Więc zarzuce siateczke..

 

Po kilkunastu minutach:

inprogress.png

 

 

Po ponad godzince:

 

inprogress2.png

 

 

Po troszku więcej(kilka h):

 

inprogress3.png

 

Jest tu także przyszła klamka do drzwi (oczywiście jest za duuza, ale to specjalnie wieksza zrobilem co by mi bylo latwiej robic). Teraz musze sie nauczyc jakos dziurke zrobic do klamki i polaczyc te dwa obiekty. Widze jeszcze kilka bledow i ogolnie chce zwiekszyc liczbe szczegółów i oczywiscie poprawic kształt bo jest nie tak jak być powinno. Z góry dziękuje za dobre rady. Mam nadzieje, że zrozumiecie to że jestem poczatkujacy.. Pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 24
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Działaj, działaj mi się podoba :) Jest bardzo fajniusi po ty tych wszystkich wypasionych audi, bmw itepe... Początki sa trudne ;) sam zaczynam więc wiem cos o tym.

Pozdrawiam

Napisano

pikSar: Ja wiem, własnie o tych proporcjach ze do zadnego auta nie pasuje. Ale wlasnie to nie jest model robiony na podstawie czegokolwiek. To jest oparte jedynie o archetyp jaki siedzi w glowkach juz najmlodszych autko, przod, kabina, tył;) hehe..

 

A tak się zapytam na marginesie ile kosztuje np Rhino3d albo jakis inny dobry modeler?

Napisano

to ja zaczne tak: dobrze że to nie kolejne TT :p

 

a teraz do rzeczy: to będzie miało ms (czy jakiś odpowiednik ms w wingsie)? bo jak tak to ta siatka "nie da rady" i wyjdzie jeden kawałek plasteliny :p

 

a teraz pobawie sie w moda :D : popraw nazwe wątku bo ktoś może go usunąć

Napisano

Fajnie! Ja też najpierw bawiłem się troszkę Wingsem (1 niepełny model). Jak chcesz renderki to zainteresuj się POVrayem (a raczej megaPOV-patch do povraya). Do wingsa ściągasz bezpłatny plugin exportu jako pliki .pov, a potem tylko renderujesz povrayem. Daje duże możliwości, takie jak renderowanie Maxem, jeżeli nie większe. Jak cię to zainteresuje to zapraszam na GG i poszukiwanie googlem.

Napisano

Odezwalem sie na gg.. ale jestes niedostepny.. no moze nie masz czasu poczekam:)

 

Pecet: A co to jest MS? meshsmooth?

 

Hynol: Odkąd zyjemy w czasach gdzie dzieci po urodzeniu juz widza samochody jezdzace. Popros 3 latka niech narysuje;)

Napisano

Tak jest.. Smooth sie nazywa robi identyczny efekt jak meshsmooth z 3dsmaxa;)

 

Zrobilem rendera z włączonym Smoothem na czesc auta (przez pomylke wygladzilem swiatla ale nic tam). Ale cofne narazie smootha i bede robil bez niego i jak skoncze to wygladze dopiero. Chyba dobrze robie?;)

 

Render:

 

autko2.png

 

Siatka:

 

autko.png

Napisano

No i mały progress w tworzeniu... zrobiłem lusterko. Nadal niestety nie wiem jak te dwa obiekty (auto i lustro/klamka tez) połączyc ale bede probówał. Najpierw musze przerobic auto co jest dla mnie straszna wizja bo nie wiem jak sie zabrac:)

 

Siateczka:

 

lustro.png

 

P.S. Ten brzydki narożnik na 1 zdjeciu po prawo juz poprawiłem..

Napisano

Aby połączyć dwie bryły mozesz:

1. Uzyć "put on" aby ustawić lusterko w odpowiednim miejscu a potem:

1a WELD w trybie brył, wtedy staną się jedną bryłą i będą jednolicie wygładzane

1b COMBINE też będą jedną bryłą, ale każda składowa bryła (samochód i lusterko) będą osobno wygładzane

 

2. Ustawić lusterko w odpowiednim miejscu a potem BRIDGEm połączyć podstawę lusterka z odpowiednią płaszczyzną na karoserii

 

Jest jeden warunek: łączone powierzchnie muszą mieć tyle samo vertexów.

Dwa pierwsze sposoby mają tą wadę, że powierzchnie muszą być dodatkowo tych samych rozmiarów/kształtu (WELD i COMBINE mają określoną tolerancję), natomiast przy bridgowaniu powstają ci nowe poligony.

 

Dwa pierwsze sposoby opisane są tutaj: http://www.daz3d.com/support/tutorial/tutorial.php?id=1269

Napisano

Dzieki:) Zapytalem tez na forum wingsa i podali mi ten drugi sposob.. a oto efekt:

 

linked.png

 

Hmm tak sie zastanawiam czy nie przesadzilem xD Lusterko ma wiecej poly niz karoseria auta :P no ale lustro jest ze smoothowane, a auto jeszcze nie ;)

 

P.S. Mam pytanie wazne dla mnie.. bo widac ze ten samochod nie ma proporcji sa tylko jedne drzwi a i tak do nich jest za krotki.. chcialbym bo jakos za tymi drzwiami zaraz przedluzyc.. Jedynym sposobem jest zaznaczenie wszystkiego za miejscem od ktorego chce przedluzyc i zrobic MOVE? Bo to bedzie ciezkie:( bo zrobilem juz bagaznik a to jest bylo przez extrude.. i ciezko bedzie mi sie dostac by to zaznaczyc.. hilfe:)

Napisano

Jak chcesz równomiernie rozsunąć to po prostu przeskaluj wzdłuż odpowiedniej osi (dobrze jeżeli środek układu jest w osi pojazdu) całą bryłę.

 

Jeżeli chcesz np zostawić nieruszone przód i tył a rozciągnąć kabinę to zaznacz przód albo tyl (nailepiej w trybie poligonów) a potem je odsuń...

Napisano

Udało się!:) Ale teraz robiac to zauwayzlem jak duza bledow mam przy bagazniku jak zrobilem te wciecia:( Oj nie wiem czy dam sobie rade z takimi glupimi bledami..

 

A tutaj pokazuje nowe proporcje dlugosci. Tak dobrze czy poprawiac? Bo kazalem zapamietac wingsowi "tyłek" i moge zaznaczyc go ile kce..

 

newea5.png

 

new2ya0.png

 

Chyba zbyt szeroki jest:)

Napisano

Zawsze mozesz uzyc plusa i minusa - zwiększa i zmniejsza zaznaczenie (jak grow w maxie). "L" zaznacza linie, w wingsie dziala chyba tez na polygonach, ale nie jestem pewny.

Napisano

jak dla mnie to wcześniejsze proporcje były lepsze jeśli to ma być ten "archetyp"...jeszcze musisz zwężyć dach, bo w samochodach on się nie rozszerza ku górze tylko zwęża

Napisano

Powrocilem do poprzedniego wygladu, jedynie polepszylem proporcje autka. Połączylem wszystkie czesci, poprawilem siatke, powygladzalem i bledy wygladzania tez postaralem sie poprawic. Pobawilem sie teksturowaniem w Wings3d (niezbyt rozumiem dzialanie tego modulu w programie ale trza probowac). Wzielem pierwsza lepsza teksturke wiec wyglada strasznie ale chodzilo mi by tylko sie nauczyc cokolwiek z teksturami.

 

Redner (Yafray):

 

auto2tn2.png

 

Fajnie mieć najbardziej badziewny model na forum ^_^".

Napisano

No bo cholera jakos dziwacznie sie teksturuje w wingsie albo jestem cichociemny dzisiaj wyjątkowo prawie nic nie spalem ;P Zajme sie tym do 20.. a jak nie to jutro rano napewno juz zrobie update z nowa teksturka:P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności