Napisano 4 Wrzesień 200618 l Witam! Jestem tutaj nowy i postanowilem ze stworze chociaż jeden topicek dla siebie. Jestem w 100% początkujacą osoba jesli chodzi o grafike 3d. Kilka razy zdażało mi się uzywac 3ds maxa i robic tutki z tej stronki i nawet mi wychodzily. Dziś postanowilem, że zrobie cos sam i padlo na samochod, nie jakis konkretny tylko tak jak napisalem, bedzie to archetypowe autko. Z góry uprzedzam nie mam talentu robie to bo sprawia mi to przyjemnosc i bede robil nawet jak mnie tu wszyscy wyśmieją. Dlaczego Wings 3d? Bo nie posiadam licencji 3ds maxa, a nie chce piracić:) Renderków nie umieszcze niestety bo wbudowany silnik renderujacy w Wings3d jest raczej biedny, a obslugi yafraya jeszcze nie znam.. Więc zarzuce siateczke.. Po kilkunastu minutach: Po ponad godzince: Po troszku więcej(kilka h): Jest tu także przyszła klamka do drzwi (oczywiście jest za duuza, ale to specjalnie wieksza zrobilem co by mi bylo latwiej robic). Teraz musze sie nauczyc jakos dziurke zrobic do klamki i polaczyc te dwa obiekty. Widze jeszcze kilka bledow i ogolnie chce zwiekszyc liczbe szczegółów i oczywiscie poprawic kształt bo jest nie tak jak być powinno. Z góry dziękuje za dobre rady. Mam nadzieje, że zrozumiecie to że jestem poczatkujacy.. Pozdrawiam!
Napisano 4 Wrzesień 200618 l cokolwiek to jest (choć wygląda jak 125p coupe) nie trzyma proporcji, bez referki się nie obejdzie. Życze powodzenia w czy de
Napisano 4 Wrzesień 200618 l Działaj, działaj mi się podoba :) Jest bardzo fajniusi po ty tych wszystkich wypasionych audi, bmw itepe... Początki sa trudne ;) sam zaczynam więc wiem cos o tym. Pozdrawiam
Napisano 4 Wrzesień 200618 l Autor pikSar: Ja wiem, własnie o tych proporcjach ze do zadnego auta nie pasuje. Ale wlasnie to nie jest model robiony na podstawie czegokolwiek. To jest oparte jedynie o archetyp jaki siedzi w glowkach juz najmlodszych autko, przod, kabina, tył;) hehe.. A tak się zapytam na marginesie ile kosztuje np Rhino3d albo jakis inny dobry modeler?
Napisano 4 Wrzesień 200618 l to ja zaczne tak: dobrze że to nie kolejne TT :p a teraz do rzeczy: to będzie miało ms (czy jakiś odpowiednik ms w wingsie)? bo jak tak to ta siatka "nie da rady" i wyjdzie jeden kawałek plasteliny :p a teraz pobawie sie w moda :D : popraw nazwe wątku bo ktoś może go usunąć
Napisano 4 Wrzesień 200618 l Fajnie! Ja też najpierw bawiłem się troszkę Wingsem (1 niepełny model). Jak chcesz renderki to zainteresuj się POVrayem (a raczej megaPOV-patch do povraya). Do wingsa ściągasz bezpłatny plugin exportu jako pliki .pov, a potem tylko renderujesz povrayem. Daje duże możliwości, takie jak renderowanie Maxem, jeżeli nie większe. Jak cię to zainteresuje to zapraszam na GG i poszukiwanie googlem.
Napisano 4 Wrzesień 200618 l Autor Odezwalem sie na gg.. ale jestes niedostepny.. no moze nie masz czasu poczekam:) Pecet: A co to jest MS? meshsmooth? Hynol: Odkąd zyjemy w czasach gdzie dzieci po urodzeniu juz widza samochody jezdzace. Popros 3 latka niech narysuje;)
Napisano 4 Wrzesień 200618 l Autor Tak jest.. Smooth sie nazywa robi identyczny efekt jak meshsmooth z 3dsmaxa;) Zrobilem rendera z włączonym Smoothem na czesc auta (przez pomylke wygladzilem swiatla ale nic tam). Ale cofne narazie smootha i bede robil bez niego i jak skoncze to wygladze dopiero. Chyba dobrze robie?;) Render: Siatka:
Napisano 4 Wrzesień 200618 l jest OK, tylko unikaj polygonów o wiecej niż 4 narożach bo smooth zle ci je wygladzi
Napisano 4 Wrzesień 200618 l a i popróbój z hard i soft edges - twarde będą ostre na renderze - cos jak maly chamfer w maxie
Napisano 5 Wrzesień 200618 l Autor No i mały progress w tworzeniu... zrobiłem lusterko. Nadal niestety nie wiem jak te dwa obiekty (auto i lustro/klamka tez) połączyc ale bede probówał. Najpierw musze przerobic auto co jest dla mnie straszna wizja bo nie wiem jak sie zabrac:) Siateczka: P.S. Ten brzydki narożnik na 1 zdjeciu po prawo juz poprawiłem..
Napisano 5 Wrzesień 200618 l Aby połączyć dwie bryły mozesz: 1. Uzyć "put on" aby ustawić lusterko w odpowiednim miejscu a potem: 1a WELD w trybie brył, wtedy staną się jedną bryłą i będą jednolicie wygładzane 1b COMBINE też będą jedną bryłą, ale każda składowa bryła (samochód i lusterko) będą osobno wygładzane 2. Ustawić lusterko w odpowiednim miejscu a potem BRIDGEm połączyć podstawę lusterka z odpowiednią płaszczyzną na karoserii Jest jeden warunek: łączone powierzchnie muszą mieć tyle samo vertexów. Dwa pierwsze sposoby mają tą wadę, że powierzchnie muszą być dodatkowo tych samych rozmiarów/kształtu (WELD i COMBINE mają określoną tolerancję), natomiast przy bridgowaniu powstają ci nowe poligony. Dwa pierwsze sposoby opisane są tutaj: http://www.daz3d.com/support/tutorial/tutorial.php?id=1269
Napisano 5 Wrzesień 200618 l Autor Dzieki:) Zapytalem tez na forum wingsa i podali mi ten drugi sposob.. a oto efekt: Hmm tak sie zastanawiam czy nie przesadzilem xD Lusterko ma wiecej poly niz karoseria auta :P no ale lustro jest ze smoothowane, a auto jeszcze nie ;) P.S. Mam pytanie wazne dla mnie.. bo widac ze ten samochod nie ma proporcji sa tylko jedne drzwi a i tak do nich jest za krotki.. chcialbym bo jakos za tymi drzwiami zaraz przedluzyc.. Jedynym sposobem jest zaznaczenie wszystkiego za miejscem od ktorego chce przedluzyc i zrobic MOVE? Bo to bedzie ciezkie:( bo zrobilem juz bagaznik a to jest bylo przez extrude.. i ciezko bedzie mi sie dostac by to zaznaczyc.. hilfe:)
Napisano 5 Wrzesień 200618 l Smoothowanie troszkę namieszało w siatce, spróbuj ręcznie zrobić porządek tam gdzie zaznaczyłem http://img227.imageshack.us/img227/6238/linkedph4.jpg
Napisano 5 Wrzesień 200618 l Autor Sie robi, a masz pomysl jak rozsunąc autko wzdluz by bylo dluzsze?:>
Napisano 5 Wrzesień 200618 l Jak chcesz równomiernie rozsunąć to po prostu przeskaluj wzdłuż odpowiedniej osi (dobrze jeżeli środek układu jest w osi pojazdu) całą bryłę. Jeżeli chcesz np zostawić nieruszone przód i tył a rozciągnąć kabinę to zaznacz przód albo tyl (nailepiej w trybie poligonów) a potem je odsuń...
Napisano 5 Wrzesień 200618 l Autor Udało się!:) Ale teraz robiac to zauwayzlem jak duza bledow mam przy bagazniku jak zrobilem te wciecia:( Oj nie wiem czy dam sobie rade z takimi glupimi bledami.. A tutaj pokazuje nowe proporcje dlugosci. Tak dobrze czy poprawiac? Bo kazalem zapamietac wingsowi "tyłek" i moge zaznaczyc go ile kce.. Chyba zbyt szeroki jest:)
Napisano 5 Wrzesień 200618 l Zawsze mozesz uzyc plusa i minusa - zwiększa i zmniejsza zaznaczenie (jak grow w maxie). "L" zaznacza linie, w wingsie dziala chyba tez na polygonach, ale nie jestem pewny.
Napisano 5 Wrzesień 200618 l jak dla mnie to wcześniejsze proporcje były lepsze jeśli to ma być ten "archetyp"...jeszcze musisz zwężyć dach, bo w samochodach on się nie rozszerza ku górze tylko zwęża
Napisano 6 Wrzesień 200618 l Autor Powrocilem do poprzedniego wygladu, jedynie polepszylem proporcje autka. Połączylem wszystkie czesci, poprawilem siatke, powygladzalem i bledy wygladzania tez postaralem sie poprawic. Pobawilem sie teksturowaniem w Wings3d (niezbyt rozumiem dzialanie tego modulu w programie ale trza probowac). Wzielem pierwsza lepsza teksturke wiec wyglada strasznie ale chodzilo mi by tylko sie nauczyc cokolwiek z teksturami. Redner (Yafray): Fajnie mieć najbardziej badziewny model na forum ^_^".
Napisano 6 Wrzesień 200618 l Autor No bo cholera jakos dziwacznie sie teksturuje w wingsie albo jestem cichociemny dzisiaj wyjątkowo prawie nic nie spalem ;P Zajme sie tym do 20.. a jak nie to jutro rano napewno juz zrobie update z nowa teksturka:P
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto